Rammus تلاش جدید گوگل برای انقلابی تازه در حوزه دستگاه‌های هوشمند


Rammus تلاش جدید گوگل برای انقلابی تازه در حوزه دستگاه‌های هوشمند

بنچمارک Geekbench نشان می‌دهد که گوگل این روزها مشغول کار بر روی یک دستگاه اسرارآمیز با عنوان Rammus است که از قابلیت‌های بسیار عالی بهره می‌برد و ممکن است انقلابی جدید در حوزه دستگاه‌های هوشمند ایجاد کند.

بنچمارک Geekbench نشان می‌دهد که گوگل این روزها مشغول کار بر روی یک دستگاه اسرارآمیز با عنوان Rammus است که از قابلیت‌های بسیار عالی بهره می‌برد و ممکن است انقلابی جدید در حوزه دستگاه‌های هوشمند ایجاد کند.

در ماه اکتبر سال گذشته نتایج بنچمارک دستگاهی با عنوان Rammus که به نظر می‌رسد تنها یک کدنام برای آن باشد، منتشر شد. این بنچمارک نشان می‌داد که این دستگاه دارای پردازنده Intel Core m3 است. این موضوع این احتمال را تقویت می کرد که این دستگاه تنها یک نسخه اولیه از تبلت‌های Pixel Slate است چرا که در آن زمان از سیستم عامل اندروید 7 نوقا بهره می‌برد. این در حالی است که بخش اعظمی از دستگاه‌های جدید از سیستم عامل اندروید Pie یا Oreo برخوردار هستند. علاوه بر این، تبلت‌های Pixel Slate پیش از انتشار این بنچمارک عرضه شده بودند.

تمامی این اطلاعات نشان می‌دادند که این دستگاه تنها یک نسخه اولیه از تبلت‌های Pixel Slate بوده است که گوگل دیگر به مراحل توسعه آن ادامه نداده است. از آن زمان تاکنون اطلاعات دیگری از این دستگاه در اختیار قرار نگرفته بود تا اینکه امروز نتایج دو بنچمارک دیگر از این دستگاه در اختیار قرار گرفت که نشان می‌دهد آن‌ دارای تراشه‌ قدرتمندی نظیر پردازنده Core i7 با سرعت 4.2 گیگاهرتز است. از سوی دیگر این بنچمارک نشان می‌دهد که گوگل توانسته است این دستگاه ها را به جدیدترین سیستم عامل خود یعنی اندروید Pie مجهز کند. اما نتایج این بنچمارک از این نظر عجیب به نظر می‌رسد که چرا در این دستگاه‌ برای پشتیبانی از سیستم عامل اندروید از تراشه‌های قدرتمند اینتل استفاده شده است؟ این در حالی است که تبلت‌های Pixel Slate و لپ‌تاپ های Pixelbook هردو از سیستم عامل کروم استفاده می‌کنند. در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که به نظر می‌رسد هدف گوگل از طراحی این دستگاه، تولید یک نسخه اولیه از تبلت‌ها یا لپ‌تاپ هایی است که از سیستم عامل جدید Fuchsia بهره می‌برند.

Rammus تلاش جدید گوگل برای انقلابی تازه در حوزه دستگاه‌های هوشمند

چندی پیش مشخص شد که گوگل این روزها مشغول طراحی یک سیستم عامل جدید با عنوان Fuchsia است که ترکیبی از دو سیستم عامل کروم و اندروید تشکیل شده است و می‌تواند هم بر روی تبلت‌ها و هم بر روی لپ‌تاپ ها مورد استفاده قرار بگیرد و همچنین از گوشی‌های هوشمند نیز پشتیبانی کند. یکی دیگر از ویژگی‌های عالی این سیستم عامل، سازگاری کامل با تمامی برنامه‌های اندرویدی است به گونه‌ای که می‌تواند فارغ از پلتفرم تحت استفاده، همه این اپلیکیشن‌ها را با قدرت به اجرا در آورد.

همچنین گزارشی که چندی پیش منتشر شد نشان می‌داد که گوگل قصد دارد سیستم عامل Fuchsia را در آینده نزدیک جایگزین سیستم عامل اندروید در گوشی‌های هوشمند کند و در نتیجه آن را به یک سیستم عامل یکپارچه و متحد الشکل برای استفاده بر روی تمامی دستگاه‌ها نظیر لپ‌تاپ ها، تبلت‌ها و... تبدیل نماید. با استفاده از این قابلیت، Fuchsia می‌تواند در هنگام تعویض کاربری از یک دستگاه به دستگاه دیگر امکانات فراوانی را در اختیار کاربران خود قرار دهد. از سوی دیگر گوگل با این راهکار می‌تواند خود را برای رقابت بهتر با دستگاه‌های مبتنی بر دو سیستم عامل مک و iOS آماده کند. در حال حاضر اپل توانسته است با همگام سازی این دو سیستم عامل، قابلیت‌های جذابی را در محصولات خود بگنجاند.

مایکروسافت نیز تا چندی پیش قصد داشت چنین پلتفرم متحد الشکلی را برای سیستم عامل ویندوز 10 تدارک ببیند. اما در میانه راه تصمیم گرفت که فعلاً در بازار گوشی‌های هوشمند فعالیتی نداشته باشد. تا اینکه چندی پیش شاهد بودیم که این شرکت اعلام کرد به پشتیبانی از تمامی دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 10 موبایل خاتمه داده است.

گوگل نیز اخیراً با رد بسیاری از این شایعات اعلام کرد که هنوز تصمیم نگرفته است که سیستم عامل Fuchsia را جایگزین اندروید در گوشی‌های هوشمند کند، اما هم اکنون مشغول کار بر روی این سیستم عامل جدید است و تست‌های مختلفی را بر روی آن انجام می‌دهد. با وجود این، چندی قبل مشخص شد که در حال حاضر چیزی در حدود 100 نفر از کارمندان شرکت گوگل مشغول توسعه این سیستم عامل هستند که نشان می‌دهد موضوع Fuchsia فراتر از تست‌های ساده و اولیه است.

نتایج بنچمارک Geekbench نشان می‌دهد که دستگاه Rammus علاوه بر پردازنده Core i7، دارای هشت گیگابایت حافظه رم نیز هست. با توجه به اینکه بنچمارک‌های مختلف از حضور نسخه‌های گوناگونی از اندروید بر روی این دستگاه خبر می‌دهند انتظار می‌رود که Rammus با هدف تست و ارزیابی سیستم عامل جدید Fuchsia تولید شده باشد. انتظار می‌رود اولین رده از دستگاه‌های مبتنی بر این سیستم عامل یک لپ‌تاپ تبدیل پذیر و هیبریدی باشد که می‌توان در مواقع نیاز آن را به شکل یک تبلت نیز درآورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه است