داستان طراحی پورشه ۹۱۱ در طول ۵۵ سال همواره جذاب بوده و همیشه بعنوان یک خودروی اسپرت در بین بهترینها قرار داشته است. در طول داستان زندگی ۹۱۱، همیشه رگههایی از خصوصیات نسلهای گذشته حفظ شده و همین علت باعث شده تا ۹۱۱، همیشه در پایه، شباهتهایی با نسل اول داشته باشد.
در مدل ۲۰۱۹ این خودرو پورشه تکامل را بهمعنای واقعی نمایان ساخته و یک محصول فوقالعاده زیبا را با حفظ عناصر ذاتی پدید آورده است که از لحاظ ابعادی نسبت به گذشته رشد قابل توجهی داشته است. فاصله محوری ۲۴۵۰ میلیمتر است که نسبت به گذشته ثابت است، اما طول کلی ۴۵۱۹ میلیمتر است و از یک افزایش ۲۰ میلی متری خبر میدهد.
سپر، اسپلیتر و ورودیهای هوای جلو نسبت به گذشته کمی عضلانیتر شده. کاپوت ۹۱۱ جدید، طول بیشتری دارد که با خطوط موازی میانی و چراغهای جلو با شکل دایرهایتر در مقایسه با نسل ۹۹۱، هماهنگ است. طراحی در بخش عقب بیش از هر چیزی تغییرات را نشان میدهد و در اسپرتتر شدن ظاهر تاثیر بهسزایی داشته است.
بسته ابزار دارای یک تاچمتر آنالوگ به صورت مرکزی است که به نظر می رسد که از اصل ۹۱۱ برداشته شده. این یک چیز دوست داشتنی است که شاهد آن هستیم و هوا را از نوستالژی به داخل کابین می برد. در بخش داخلی سعی شده حالت نوستالژی با عنصر مدرنیته تبدیل شود که نهایت یک اثر هنری پدید آمده است.
انتخاب تعویضگر دنده اتوماتیک با متریالی از جنس پلاستیک،، کمی تعجببرانگیز است اما پورشه این کار را انجام داده. کابین ۹۱۱ با الهام از نسل ۱۹۷۰ بطور کلی دگرگون شده و ابع۷اد نمایشگر داخلی به ۱۰.۹ اینچ رسیده است که در پایین این نمایشگر، پنج دکمه سخت افزاریبرای دسترسی سریع تنظیمات قرار دارد. فرمان جدید با دکمههای کنترلی، پنل دیجیتال پشت فرمان، ترمز پارک برقی و کروز کنترل هوشمند، تشخیص خیس بودن جاده و کنترل خودکار سیستم مدیریت پایداری، دوربین گرمایی دید در شب، ترمز اضطراری خودکار تجهیزات داخلی ۹۱۱ جدید هستند که برخی از آنها بسیار جذاب و کاربردی برای کاهش حوادث طراحی شدهاند.
این خودرو در چند مدل مختلف عرضه شده که پیشرانه ۶ سیلندر خطی توربوشارژ ۳ لیتری در بخش عقب خودرو، امکان انتخاب جعبهدنده هفت سرعته دستی یا هشت سرعته دوکلاچه PDK وجود دارد که در ۹۱۱ انتخاب شده از سوی کارشناسان برای آزمایش نمونه گیربکس ۸ سرعته فوقالعاده بر روی ۹۱۱ نصب شده است. شما با ۹۱۱ جدید در حدود۴۴۴ اسببخار قدرت در اختیار خواهید داشت. قدرت ۳۳۱ کیلو واتی (۶۵۰۰ دور در دقیقه) و گشتاور ۵۳۰ نیوتنمتری (بین ۲۳۰۰ تا ۵۰۰۰ دور در دقیقه) میتواند برای این خودروی سبک، نتیجه جذابی داشته باشد.
پدال گاز را برای یک انفجار بزرگ، فشار دادیم و بدون تاخیر جنگنده کار خود را آغاز کرد. ولی بیایی ببینیم این ۹۱۱ جدید چقدر سریع است. شتاب صفر تا ۱۰۰ در حدود ۳٫۵ ثانیه و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۲٫۱ ثانیه است. شتاب هیجانانگیزی دارد حتی بهتر از خودروهایی که در زمان کمتری به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسند. این گیربکس این PDK هشت سرعته عالی و لذت بخش است و در حالت دستی، هیجان آن مضاعف شد. پورشه ۹۱۱ در تیئهای کاررا S و ۴S با قیمتهای پایه بهترتیب، ۱۲۰ هزار یورو و ۱۲۷ هزار و یورو در آلمان فروخته میشود. در استرالیا نیز این قیمت از ۲۶۵ هزار دلار تا ۲۸۱ هزار دلار، قیمت دارد.
سواری کوتاه با پورشه ۹۱۱ جدید
منبع
شاید مقاله های دیگر وب سایت روژان :را هم دوست داشته باشید