اجرای طرح‌های فرودگاهی در مازندران با 770 میلیارد ریال اعتبار


اجرای طرح‌های فرودگاهی در مازندران با 770 میلیارد ریال اعتبار

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران از اجرای طرح‌های فرودگاهی با اعتبار 770 میلیارد ریال در استان خبرداد.

اجرای طرح‌های فرودگاهی در مازندران با 770 میلیارد ریال اعتبار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران ، مدیر کل فرودگاه‌های مازندران در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به طرح‌های در دست اقدام اشاره کرد و گفت: فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری ۲ دهه گذشته شاهد پیشرفت و توسعه قابل ملاحظه‌ای بوده و تمامی استاندارد‌های ملی و بین المللی در این فرودگاه تاُمین و اجرا می‌شود.
وطن خواه افزود: طرح خرید و تملک مرحله دوم اراضی مورد نیاز توسعه فرودگاه در ۲۰ هکتار با اعتبار اولیه ۳۰۰ میلیارد ریال ، اجرای طرح توسعه اپرون (پارکینگ هواپیما) با اعتبار حدود ۶۰ میلیارد ریال ، اجرای عملیات سیویل ورک سامانه کمک ناوبری ILS با اعتبار معادل ۶۰ میلیارد ریال بخشی از طرح‌های دست اقدام است.
وی طرح‌های در دست اجرا را شامل بهسازی و عمران حدود ۱۰۰ میلیارد ریال و مطالعه طرح فاضلاب ، زهکشی و تصفیه خانه مرکزی فرودگاه با برآورد حدود ۱۸۰ میلیارد ریال ، توسعه شبکه زیرساخت اینترنت و IT حدود ۴۰ میلیارد ریال ، خرید و نصب سامانه برودتی و حرارتی و تاسیساتی حدود ۳۰ میلیارد ریال برشمرد.
مدیر کل فرودگاه‌های مازندران افزود: امسال شاهد رشد ۹۰۰ درصدی در اعتبارات و طرح‌ها و پروژه‌های فرودگاه ساری هستیم که در نوع خود نسبت به سال های گذشته و در بین دیگر فرودگاه‌های کشور کم سابقه و یا بی سابقه خواهد بود.
وطن خواه دستاورد‌های انقلاب اسلامی در زمینه حمل و نقل هوایی استان را ارزشمند توصیف کرد و افزود: فرودگاهی که زمانی صرفاَ برای اهداف تفریحی و آموزشی استفاده می‌شد در حال حاضر با انجام ۸۰ پرواز هفتگی در ۱۰ مسیر داخلی و خارجی و با حضور و مشارکت ۹ خط پروازی و شرکت هواپیمایی با اعزام و پذیرش حدود ۵۰۰ هزار مسافر در قالب ۴۳۰۰ پرواز به مردم استان و دیگر نقاط کشور خدمات پروازی عرضه می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش