نتیجه دیدار فینال جام ملت های آسیا ژاپن و قطر + حواشی


نتیجه دیدار فینال جام ملت های آسیا ژاپن و قطر + حواشی

عنابی‌ها با نمایشی خیره کننده و زدن 3 گل به ژاپن، بزرگترین نتیجه تاریخ فوتبال خود را رقم زدند و به قهرمانی جام ملت‌های آسیا رسیدند.

دیدار فینال جام ملت‌های آسیا بین تیم ملی فوتبال قطر و ژاپن از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه زاید به قضاوت روشن ایرماتوف ازبکستانی برگزار شد.

ژاپن یک - قطر ۳

المعزعلی ۱۲ و عبدالعزیر حاتم ۲۷ و اکرم عفیف ۸۳ پنالتی برای قطر گلزنی کردند. برای ژاپن مینامینو ۶۹ موفق به گشودن دروازه قطر شدند.

در نیمه اول این دیدار قطر بسیار مسلط بازی را آغاز کرد و با پاس‌های دقیق و حرکات بدون توپ در مواقع حمله تاثیرگذار و عالی کار کرد. در نقطه مقابل ژاپن با استفاده از مهاجمان خود در کنار‌ها ابتدا سعی در ایجاد فاصله بین بازیکنان دفاعی قطر داشت که با اصل حمایت از بازیکن خودی این ترفند ژاپنی‌ها ناکارآمد شد.

در ادامه ژاپن سعی در مالکیت و تصاحب توپ داشت که بازهم روی تمرکز و دقت بالای قطری‌ها غافلگیر شد و گل دوم را نیز دریافت کرد تا نیمه اول با برتری ۲ بر صفر قطر خاتمه یابد.

در نیمه دوم ژاپن با حوصله و بازهم حضور در کناره‌ها و بخصوص جناح راست خودی و دفاع چپ قطر سعی به نزدیک شدن به دروازه قطر را داشت و تا دقیقه ۵۰ سه کرنر را روی همین برنامه به دست آورد. در دقیقه ۵۹ یوشیدا با دفاع وسط و تاثیرگذار قطر "خوخی "سر به سر شد و مدافع قطری‌ها به دلیل مصدومیت تعویض شد.

بعد ازاین اتفاق حجری بازیکن تعویضی در عمق دفاع نمایش چندان دلچسبی نداشت و ژاپن در دقیقه ۶۹ توسط مینامینو از همان نقطه به گل اول دست یافت. فشار حملات ژاپن بعد از گل بیشتر شد، اما قطر روی یک ضد حمله و با یک ضربه کرنر روی دروازه ژاپن حاضر شد تا توپ به دست یوشیدا برخورد کند و ایرماتوف به کمک ویدیو چک یک پنالتی را به سود عنابی‌ها اعلام کرد تا اکرم عفیف گل سوم را وارده دروازه سامورایی‌ها کند تا اولین قهرمانی قطر در جام ملت‌ها و نخستین شکست ژاپن در فینال رقم بخورد.
نتیجه دیدار فینال جام ملت های آسیا ژاپن و قطر + حواشی
حاشیه های دیدار فینال جام ملت های آسیا
*المعزعلی مهاجم تیم ملی قطر در دقیقه ۱۲ دروازه ژاپن را گشود تا نهمین گل خود را در ۷ بازی به ثمر برساند.مهاجم جوان قطری با این گل ۹ گله شد و از رکورد علی دایی که در جام ملت‌های ۱۹۹۶، ۸ گل به ثمر رسانده بود عبور کرد و برترین گلزن تاریخ جام ملت‌ها آسیا شد.

*جانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا به همراه بن سلمان در جایگاه ورزشگاه زاید حاضر شدند.

*هواداران دو تیم با لباس خاص و به شکل‌های مختلف با حضور در ورزشگاه مشغول تشویق تیم خود هستند.

*یکی هوادار ایرانی با در دست داشتن پرچم ایران در بین طرفداران ژاپنی خود نمایی می‌کند.

*بازیکن قطر پیش از آغاز گرم کردن بدن به گرفتن عکس سلفی پرداختند.

* هیچ یک از دو تیم برای این مسابقه بازیکن محروم ندارند.
* ترکیب تیم ملی ژاپن در بازی برابر قطر، نسبت به مسابقه مرحله نیمه نهایی مقابل ایران، تنها یک تغییر داشته که سوکاسا شیوتانی جانشین واتارو اندو مصدوم شده است.
* بسام هشام الراوی و عبدالعزیز حاتم که به دلیل محرومیت در دیدار نیمه نهایی برابر امارات حضور نداشتند، مقابل ژاپن به ترکیب قطر بازگشتند و به جای کریم بوضیاف و سالم الهاجری بازی می‌کنند.
* هواداران عمانی باز هم مثل دیگر مسابقات مراحل حذفی، برای حمایت از تیم ملی قطر به ورزشگاه آمدند.
* تماشاگران ایرانی که فکر می‌کردند تیم ملی ایران به فینال صعود می‌کند و بلیت این مرحله را تهیه کرده بودند، اکنون در استادیوم زاید اسپورت حضور دارند.
* تعداد هواداران ژاپنی بیشتر از قطری‌ها است و آن‌ها با پرچم‌های بزرگی راهی ورزشگاه شده‌اند.
* طرفداران زیادی از سایر تیم‌هایی که در مراحل قبل حذف شدند، برای تماشای فینال به استادیوم آمدند.
* تعدادی پرچم ایران بین تماشاگران دو تیم به چشم می‌خورد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا