بولتون درباره اقدام نظامی در ونزوئلا توضیح داد


بولتون درباره اقدام نظامی در ونزوئلا توضیح داد

ایرنا نوشت: «جان بولتون» مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه گفت که این کشور فعلا قصد اقدام نظامی در ونزوئلا را ندارد.

به گزارش رویترز، وی گفت: رئیس جمهوری گفته که همه گزینه‌ها روی میز است، ولی هدف ما انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در ونزوئلا است.

این اظهارات بولتون پس از آن صورت می گیرد که «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امورخارجه روسیه به کاخ سفید و متحدانش هشدار داد که «فکر دخالت نظامی در ونزوئلا نباشند».

همچنین کانادا و 13 کشور آمریکای لاتین نیز که گروه موسوم به «لیما» را با هدف حل و فصل بحران ونزوئلا تشکیل داده‌اند، با دخالت نظامی در ونزوئلا مخالفت کرده‌اند.

این گروه که متشکل از کشورهای کانادا، آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، گواتمالا، هندوراس، مکزیک، پاناما، پاراگوئه، پرو، گویان و سنت لوسیا است، قرار است 4 فوریه (15 بهمن ماه ) در کانادا تشکیل جلسه دهد.

گمانه‌زنی‌ها در این ارتباط پس از آن جدی شد که رسانه‌ها عکسی از یک جلسه‌ خبری با حضور «جان بولتون» مشاور رئیس جمهوری آمریکا منتشر کردند که او در آن، دست‌نوشته‌ای با مضمون اعزام نیرو به کلمبیا در دست داشت.

«پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا در کنفرانس خبری روز سه شنبه خود، از تایید یا تکذیب طرح احتمالی اعزام این نیروها خودداری کرد و موجب تقویت شایعات در این ارتباط شد.

این در شرایطی است که آمریکا و متحدانش همچنان با حمایت از «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا، در تلاش برای تشدید تنش‌ها در این کشور و بهره‌برداری سیاسی از این وضعیت هستند.

گوایدو که خود را رئیس جمهوری ونزوئلا خوانده، در تلاش برای برکناری «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا با کمک دخالت خارجی است. این موضع مداخله ‌جویانه آمریکا و اروپا، محکومیت دیگر کشورها از جمله چین و روسیه به عنوان اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد را به همراه داشته است.

49311

کد خبر 1228038

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول