از قرارگرفتن نام ایران درمیان یکه تازان عرصه فناوری تا بازگشت هزار جوان فارغ‌التحصیل به کشور


از قرارگرفتن نام ایران درمیان یکه تازان عرصه فناوری تا بازگشت هزار جوان فارغ‌التحصیل به کشور

هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آن‌ها را بازگو می‌کنیم.

از قرارگرفتن نام ایران درمیان یکه تازان عرصه فناوری تا بازگشت هزار جوان فارغ‌التحصیل به کشوربه گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آنها‌ را بازگو ‌می‌کنیم.

مهاجرت معکوس هزار فارغ‌التحصیل از ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی در گفتگوی تفصیلی با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: فارغ التحصیلان ایرانی با وجود آنکه می‌توانستند در کشورهای خارجی درس بخوانند اما برای کمک به پیشرقت ایران به کشور بازگشتند و فضایی فراهم کرده‌ایم که تنها ۲۵ روز زمان لازم است تا یک جوان فارغ التحصیل به کشور بازگردد و او را با شغل و درآمد مناسبی روبرو کند.

جلوگیری از خروج ۳۰۰ میلیون دلار با تامین بودجه‌های زیستی

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به تاثیرات علم زیست فناوری در توسعه اقتصادی کشور، بیان کرد: ستاد در تلاش است تا با اجرای مدل سرمایه گذاری جسورانه، از فعالیت‌ها و ایده‌های نوآورانه و فناورانه نخبگان و جوانان در حوزه زیست فناوری حمایت کند؛اگر دولت بودجه های زیستی را به اندازه کافی و بر اساس مدلی که ستاد توسعه زیست فناوری ارائه کرده است، در نظر گیرد، طی سال‌های آینده از خروج ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

ضریب رشد تولید علم ایران ۱۳ برابر دنیاست

علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی ریاست جمهوری در دومین کنفرانس بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران اظهار کرد: تولید و اقتصاد در دنیا دیگر بر پایه فعالیتی غیر از فناوری‌های بزرگ بی‌معنی است؛ تمام تولیداتی که در حال شکل‌گیری و رشد است بر پایه فناوری‌های بزرگ پیش می‌رود؛ در سال ۲۰۱۴ ایران از نظر نوآوری جایگاه ۱۲۵ را در دنیا داشت، در سال ۲۰۱۸ این جایگاه به ۶۵ ارتقا پیدا کرد. برخی خلا‌ها برطرف شد. بستر فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شد.

معاونت علمی از عرضه محصولات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند

تفاهم نامه همکاری‌های مشترک بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت سهامی نمایشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و بهمن حسین زاده سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران، به امضا رسید.

ستاری در مراسم گفت: باید برای عرضه محصولات و خدمات این شرکت‌ها به سمتی حرکت کنیم که نمایشگاه‌هایی تقاضا محور برپا شود و معاونت علمی در این زمینه از عرضه محصولات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های تقاضا محور حمایت می‌کند.

ایران با صعود ۲ پله‌ای در جمع نوآوران جهان قرار گرفت

پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به صعود ۲ پله‌ای ایران و قرار گرفتن در رتبه ۴۷ نوآورترین کشور‌های جهان اظهار کرد: جایگاه ایران از نظر توسعه فناوری رشد خارق العاده‌ای را در هفت سال گذشته تجربه کرده است، به گونه‌ای که در میان یکه تازان و برترین‌های دنیا جای گرفتیم، گزارش شاخص نوآوری بلومبرگ گواه این ادعا است؛ شاخص نوآوری بلومبرگ در هفتمین سال رتبه بندی خود از اقتصاد‌های نوآور دنیا را که در سال ۲۰۱۹ منتشر کرد و بر اساس آن ایران با ۲ پله صعود نسبت به سال گذشته در رتبه ۴۷ اقتصاد‌های نوآور دنیا قرار گرفت.

درصد داروی مورد نیاز کشور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید می‌شود

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با بیان این‌که ۹۷ درصد داروی مورد نیاز کشور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان بومی‌سازی و تولید شده است اظهار کرد: بومی‌سازی و تولید ۹۷ درصد از داروی مورد نیاز کشور از خروج ۵۵۰ میلیون دلار ارز جلوگیری می‌کند این در حالی است که ۸/۱ میلیون دلار متعلق به ۳ درصد دیگر است که تا ۲ سال آینده به طور کامل توسط فناوران کشور بومی‌سازی می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله خونین به 2 دختر 6 و 11 ساله در شمال شرق فرانسه