یکی از علت‌های احتمالی سقوط هواپیمای ارتش اعلام شد


یکی از علت‌های احتمالی سقوط هواپیمای ارتش اعلام شد

رئیس کمیسیون عمران از مذاکره با وزیر دفاع درباره دریافت اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ 707 خبر داد.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح آخرین اخبار از سقوط بوئینگ707 در فرودگاه فتح استان البرز، اظهار داشت:کمیسیون عمران پیگیری این موضوع است و از مسئولان ارتش خواسته‌ایم تا اطلاعات جعبه سیاه هواپیما را در اختیار ما بگذارند.

وی با بیان اینکه اطلاعات جعبه سیاه هواپیما هنوز به دست ما نرسیده است، افزود: بنده طی گفت‌وگوی با وزیر دفاع از وی نیز خواسته‌ام تا اطلاعات جعبه سیاه هواپیما را در اختیار کمیسیون عمران قرار دهند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مسئولان ذیربط در حال بررسی جعبه سیاه بوئینگ 707 سقوط کرده هستند تا با شنیدن اطلاعات آن علت واقعی حادثه را مشخص کنند، اضافه کرد: بدون شک تا پیش از شنیدن اطلاعات جعبه سیاه نمی‌توان درباره علت سقوط هواپیما نظر صریحی داد.

رضایی درباره دلایل احتمالی سقوط این هواپیما گفت: این احتمال وجود دارد که خلبان هواپیما باند فرودگاه فتح را با باند فرودگاه دیگر اشتباه گرفته و در فرودگاه فتح به زمین نشسته است، اما در نهایت نتوانسته هواپیما را متوقف کند و این مسئله موجب برخورد هواپیما با ساختمان‌های مسکونی شده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس تصریح کرد: کمیسیون عمران به عنوان کمیسیون تخصصی در حال پیگیری دلایل سقوط این هواپیما است تا پس از دریافت و بررسی اطلاعات جعبه سیاه هواپیما و ارزیابی گزارشات دستگاه‌های مربوطه درباره وقوع حادثه، گزارشی در این زمینه تهیه و برای قرائت در صحن تقدیم هیئت رئیسه مجلس شود.

به گزارش تسنیم، روز (24 دی) یک فروند هواپیمای باربری بوئینگ 707 حامل گوشت از مبدا بیشکک کشور قرقیزستان، اقدام به فرود اضطراری در فرودگاه فتح کرج کرده بود که در هنگام فرود از باند خارج و پس از برخورد با دیوار انتهایی باند و شهرک مسکونی دچار آتش سوزی شد.

انتهای‌پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا