700 پژوهشسرای دانش آموزی وجود دارد


700 پژوهشسرای دانش آموزی وجود دارد

عمادی گفت:تعداد 700 پژوهشسرا در کشور وجود دارد که در رشد و توسعه آنها اداره کل های مناطق آموزش و پروش نقش زیادی دارند و آنان را فعال نگه داشته اند.

به گزارش خبرنگاراجتماعی خبرگزاری شبستان، امروز ( دهم بهمن 1397) آیین افتتاحیه اولین آزمایشگاه فضایی دانش آموزان در پژوهشسرای «امیر کبیر» برگزار شد.

در این مراسم «عبدالرسول عمادی» بیان کرد: پژوهش سرا های دانش آموزی زیر پوستی افزایش یافته اند که آموزش و پرورش مناطق فعالیت بیشتری از ستاد وزارت آموزش و پرورش در ساماندهی و توسعه آن ها نقش داشته است.

سرپرست معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: تعداد ۷۰۰ پژوهشسرا در کشور وجود دارد که در رشد و توسعه آنها اداره کل های مناطق آموزش و پروش نقش زیادی دارند و آنان را فعال نگه داشته اند.

عمادی با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه فضایی گفت: فضا برای بشر همیشه دارای جاذبه بوده است. پژوهشسرای فضایی برای دانش آموزان حائز اهمیت است. در پژوهشرا و برخی از مدارس تلسکوپ داریم نیز وجود دارد و آنان رصد هایی انجام می دهند.

با تلاش مستمر به دانش روز دنیا خواهیم رسید

همچنین «منوچهر تاریخی» گفت: اگر از دوران ابتدایی و دبیرستان علوم جدید را آغاز کنیم شاهد تحولات جدید در علم خواهیم بود.

دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته افزود: اگر اطلاعات از علوم جدید را دراختیار دانش آموزان قرار دهیم در آینده شاهد دانشمندان سرآمد در دنیا می شویم.

وی گفت: دانش و تلاش مستمر داشته باشیم به همه جا می رسیم، باید ‌بین ۱۲ تا ۱۸ ساعت کار کنیم تا به دانش فناوری روز دنیا برسیم.

در بخش فناوری جدید تلاش جدی می شود.‌ به نجوم توجه زیادی می شود و به دنبال علوم جدید در حمل ونقل نیز هستیم.

پایان پیام/260

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...