روستای استخر سر


روستای استخر سر، از جاذبه های توریستی و گردشگری استان مازندران می باشد.روستای استخر سر روستایی است که در بلندی تپه های بندرج دودانگه که چشم انداز زیبا و دلنشین تری نسبت به سایر روستاهای دودانگه دارد ، که دودانگه را در زیر پای خود به سجده زیبائیهای خداوند در نظاره است .نزدیکترین روستاها به […] نوشته روستای استخر سر اولین بار در جاهای دیدنی ایران....

روستای استخر سر، از جاذبه های توریستی و گردشگری استان مازندران می باشد.روستای استخر سر روستایی است که در بلندی تپه های بندرج دودانگه که چشم انداز زیبا و دلنشین تری نسبت به سایر روستاهای دودانگه دارد ، که دودانگه را در زیر پای خود به سجده زیبائیهای خداوند در نظاره است .نزدیکترین روستاها به روستای استخر تلاوک در جنوب ، دامادکلا در شمال و کتریم در غرب می باشد .

در چند دهه گذشته مردمانی از روستا های اطراف جهت کشت زمینهای کشاورزی و تامین آب مجبور به ماهجرت به این روستا شده و سکونت گزیده و آن مکان را استخرسر یا استل سر نامیدند روایت است در گذشته چشمه ای بوده در میان روستا که حتی آب شرب روستای تلاوک را تا دهه گذشته نیز تامین می کرده که در حال حاضر چاهی از آن باقی مانده است .
این روستای کوچک در حال حاضر دارای ۳۲ خانوار بوده که ۱۸ منزل مسکونی آن دائمی می باشد .

شغل اهالی میهمان نواز و خونگرم آن همگی دامداری و کشاورزی است , همواره در سعی و تلاش و کوشش می باشند , زمینهای شالیزار آنها در دشت فریم بوده و لی سبب آن نگردیده که دست ار تلاش و کوشش بردارند .
استخرسر در سال ۱۳۷۴ عضو هیئت ورزشی دودانگه قرار گرفته , تمامی دوره مسابقات فوتبال چمنی و سالنی آن شرکت نموده است .
چند مقام قهرمانی و نایب قهرمانی و سومی را به خود اختصاص داده و در اکثر موارد جرء تیم اخلاق مسابقات هم بوده است . روستای استخرسر در ایام تعطیلات تمامی اهالی خود را در حال شادی و دیدوبازدید از هم و تبریک سال نو دیده و به خود با این اهالی صمیمی و خونگرم و دوست داشتنی می بالد .

پربازدیدترین ها:

روستای استخر سر
روستای استخر سر
روستای استخر سر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403