آخرین اخبار از قیمت و زمان تحویل خودروهای سایپا + جزئیات


افزایش قیمت خودروهای داخلی در یکماه اخیر منجر به جنجال‌های زیادی در صنعت خودروسازی کشور شد که خودروسازان در چند مرحله اقدام به افزایش قیمت محصولاتشان کردند که در مرحله اول این اقدام به گرانی 30 درصدی محصولات سایپا و ایران‌خودرو منتهی شد و بعد از آن نیز شاهد افزایش قیمت محصولات این دو شرکت به قیمت حاشیه بازار بودیم. اما اعتراضات مردم باعث شد تا...

افزایش قیمت خودروهای داخلی در یکماه اخیر منجر به جنجال‌های زیادی در صنعت خودروسازی کشور شد که خودروسازان در چند مرحله اقدام به افزایش قیمت محصولاتشان کردند که در مرحله اول این اقدام به گرانی ۳۰ درصدی محصولات سایپا و ایران‌خودرو منتهی شد و بعد از آن نیز شاهد افزایش قیمت محصولات این دو شرکت به قیمت حاشیه بازار بودیم. اما اعتراضات مردم باعث شد تا وزیر صنعت که حامی گرانی‌های اخیر بود، به حامی مردم تبدیل شده و گرانی اخیر را وتو کند که در ادامه آخرین اخبار از زمان و قیمت محصولات سایپا را بررسی می‌کنیم.

به گزارش چرخان، گروه خودروسازی سایپا که در اوایل دی ماه اقدام به افزایش قیمت ۳۰ درصدی محصولاتش کرده بود با اعتراضات مردمی روبرو شد و حتی این اعتراضات به مشتریان دیگر محصولات این شرکت مانند چانگان و سیتروئن نیز رسید که این تجمعات مثمر ثمر بود و کاهش قیمت در آنها نیز رخ داد.

آخرین اخبار از قیمت و زمان تحویل خودروهای سایپا + جزئیات

حالا طبق دستور وزیر صنعت و پس از جلسه‌ای که مدیران ارشد این شرکت با مردم داشتند، مقرر شد که تمامی تعهدات سایپا که موعد تحویل آنها به قبل از بهمن ماه سال جاری برمی‌گردد با همان تعرفه قبلی تحویل داده شود که موجبات رضایت چند هزار مشتری این شرکت را فراهم کرد و البته همین رضایت، منجر به اعتراض بخشی دیگر از مشتریان شد که موعد تحویل خودروهای آنها به بهمن و اسفند سال جاری بازمی‌گردد.

بسیاری از مشتریانی که در تابستان سال جاری اقدام به خرید خودرو از سایپا کرده اند به این نکته اشاره دارند که زمان ثبت نام موعد تحویل دی، بهمن و اسفند همزمان بوده و کاهش قیمتی که در موعد تحویل دی ماه رخ داده بایستی در بهمن و اسفند نیز اعمال شود چرا که تفاوتی در زمان پرداخت پول در این مشتریان وجود ندارد!

آخرین اخبار از قیمت و زمان تحویل خودروهای سایپا + جزئیات

البته مسئولین سایپا و همچنین مسئولین وزارت صنعت معتقدند که تسری دادن قیمت قبلی به موعد تحویل بهمن و اسفند، منجر به اعتراض مشتریان دارای حواله فروردین ۹۸ به بعد خواهد شد و طبیعتا این یک دومینوی عجیبی است که پایانی نداشته و همه تلاش‌های وزارت صنعت و خودروسازان را برای یک توافق بزرگ از بین می‌برد!

گفتنی است که وزارت صنعت در قبال این دستوری که به خودروسازان داشته، تسهیلات بلاعوضی نیز به خودروسازان داده است که آنها بتوانند بدهی خود را به تولیدکنندگان قطعه پرداخت کرده و زیان ایجاد شده از تحویل خودرو با قیمت قدیمی را جبران کنند.

آخرین اخبار از قیمت و زمان تحویل خودروهای سایپا + جزئیات

طبق شنیده‌ها از گروه خودروسازی سایپا این شرکت در روزهای آتی دعوتنامه بسیاری از خودروها را صادر خواهد کرد که منجر به افزایش عرضه در بازار شده و طبیعتا بازار انتهای سال که معمولا منجر به افزایش قیمت محصولات می‌شود، متعادل شده و مدیریت خوبی روی آن اعمال گردد.

همچنین لازم به ذکر است که خودروهای غیر پرتیراژ این شرکت نیز با قیمتی کمتر از قیمت اعلامی فراخوان خواهند شد و به طور کلی تسهیلات ۱۵ هزار میلیارد تومانی برای خودروسازان به شدت مفید بوده و گویا تمام ضرر و زیان‌های حاصل از تحویل خودروها با قیمت کمتر را جبران می‌نماید.

آخرین اخبار از قیمت و زمان تحویل خودروهای سایپا + جزئیات

گروه خودروسازی سایپا طی اطلاعیه‌ای از صدور دعوتنامه مشتریان دارای حواله فروش نقدی و مشارکت در تولید با موعد تحویل قبل از بهمن ماه سال جاری خبر داد که طی این اطلاعیه، همه حواله‌های صادر شده برای دریافت خودرو فراخوان شده‌اند.

همه خودروهای تیبا ۲ با موعد تحویل مهر، آبان، آذر، دی با خودروی تیبا ۲ رینگ فولادی در رنگ‌های سفید/مشکی/نوک مدادی/ قهوه‌ای/ آبی/ اطلسی و طبق سفارش و حواله در دست مشتری قابل تحویل خواهد بود. همه سفارش‌های مربوط به خودروی تیبا با موعد تحویل مهر، آبان، آذر، دی با خودروی تیبا صندوقدار در رنگ‌های سفید/ مشکی/نقره‌ای/ آبی/ نوک مدادی قابل تحویل خواهد بود. تمامی حواله‌های مربوط به خودروی پراید ۱۱۱ با موعد تحویل مرداد، شهریور، مهر، آبان، آذر با خودروی پراید ۱۱۱ و در رنگ‌های سفید/ نقره‌ای/ نوک مدادی/ آبی/ قرمز/ مشکی تحویل داده می‌شود که بسته به حواله مشتری ترتیب اثر داده خواهد شد. تمامی سفارش‌های مربوط به خودروی سایپا ۱۳۱ با موعد تحویل شهریور، آبان، آذر، دی با همین خودرو و در رنگ‌های سفید/ نقره‌ای/ مشکی/ آبی/ قرمز/ قهوه‌ای/ نوک مدادی به مشتریان تحویل داده می‌شود تمامی سفارش‌های مربوط به سایپا ۱۳۲ با موعد تحویل مهر و آبان با همین خودرو و در رنگ‌های سفید/ نقره‌ای/ نوک مدادی/ مشکی به مشتریان تحویل داده می‌شود که مطابق با حواله مشتری خواهد بود. تمامی سفارش‌های مربوط به خودروی ساینا با موعد تحویل آبان و آذر با همین خودرو و در رنگ‌های سفید/ نقره‌ای/ مشکی/ آبی/ نوک مدادی به مشتریان تحویل داده می‌شود تمامی سفارش‌های مربوط به خودروی چانگان با موعد تحویل دی ماه سال جاری با همین خودرو و در رنگ‌های سفید/ نقره‌ای/ مشکی/ آبی/ قرمز/ قهوه‌ای به مشتریان تحویل داده می‌شود که دعوتنامه قبلی صادر شده برای این خودروها کان لم یکن تلقی می‌گردد تمامی سفارش‌های مربوط به خودروی سایپا ۱۵۱ با موعد تحویل آذر و دی ماه سال جاری با همین خودرو و در رنگ سفید به مشتریان تحویل داده خواهد شد. تمامی سفارش‌های مربوط به خودروی پیکاپ ریچ با موعد تحویل شهریور و مهر ماه سال جاری با قیمت قبل و در رنگ سفید به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

گفتنی است که این شرکت هشدار داده که در صورت عدم تکمیل وجه توسط مشتریان و منقضی شدن دعوتنامه‌های ارسالی، دعوتنامه جدید با قیمت‌های جدید ارسال خواهد شد و مشتریان بایستی هر چه سریعتر به دعوتنامه ارسالی پاسخ داده و وجه مورد نیاز را تکمیل کنند.

آخرین اخبار از قیمت و زمان تحویل خودروهای سایپا + جزئیات

منبع

شاید مقاله های دیگر وب سایت روژان :را هم دوست داشته باشید

آخرین اخبار از قیمت و زمان تحویل خودروهای سایپا + جزئیات

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت