توقیف بیش از 193 تن مواد غذایی فاسد در کرمانشاه


توقیف بیش از 193 تن مواد غذایی فاسد در کرمانشاه

مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از توقیف 193 هزار و 869 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در سطح این استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر کرمی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: ۲۰ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۷۰۰۰ مکان عمومی در سطح استان کرمانشاه وجود دارد که طی ۱۰ ماه امسال از سوی بازرسان بهداشت محیط ۱۳۹ هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۲۹ هزار و ۷۰۰ مورد بازدید از اماکن عمومی به عمل آمده است.

وی افزود: در بازدیدهای به عمل آمده شاخص‌هایی از نظر بهداشت فردی، بهداشت مواد غذایی و اماکن عمومی، دفع فاضلاب، تامین آب و تاریخ تولید و انقضای جنس فروخته شده بررسی و آموزش لازم ارائه می‌شود و در صورت مشاهده چندین نوبت تخلف بر اساس ماده ۱۳ قانون مکان پلمب خواهد شد.

مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: از تعداد ۴۵۷ مورد واحد متخلف که صاحبان آن ها به دادگاه معرفی شدند ۲۰۸ محل پلمب شد.

وی افزود: همچنین یک هزار و ۲۸۳ مورد نمونه برداری از مواد غذایی و با استفاده از وسائل قابل حمل نظیر دماسنج، شوری سنج و ... ۳۳ هزار و ۶۰۰ مورد سنجش مواد غذایی انجام شده است.

کرمی از توقیف و کشف ۱۹۳ هزار و ۸۶۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در سطح استان خبر داد و گفت: از آنجا که برخی بیماری‌های مسری از طریق فرد به دیگران منتقل می شود فروشندگان مراکز تهیه و توزیع غذا و مکان های عمومی سالیانه یا ۶ ماه یکبار به آزمایشگاه معرفی می شوند و در صورت تائید سلامتی برای آنها کارت تندرستی صادر می‌شود که در این میان ۵۰۳۶ فقره کارت صادر شده است.

وی همچنین به انجام ۱۱۴ هزار و ۸۱۴ مورد کلرسنجی و ۹۱۳۲ مورد نمونه میکروبی آب اشاره و عنوان کرد: بهداشت محیط همچنین در حوزه های بهداشت هوا، استعمال دخانیات، مدارس و محیط زیست نیز نقش نظارتی دارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!