آمریکا در لهستان به دنبال منافع خود است


آمریکا در لهستان به دنبال منافع خود است

ژنرال شرشپاچاک تاکید کرد: آمریکایی‌ها در مقابل اتحاد چین - روسیه و ایران پیروز نخواهند شد.

آمریکا در لهستان به دنبال منافع خود است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش لهستان با زیر سوال بردن مزیت استقرار پایگاه نظامی آمریکا در لهستان برای این کشور اظهار داشت: آمریکایی‌ها منافع خود را دارند که با اهداف لهستان، همخوانی ندارد.
ژنرال شرشپاچاک با بیان اینکه لهستان امیدوار است روسیه را مهار کند، گفت: اگر بهای تاسیس پایگاه “دژ ترامپ” این است که ما تبدیل به متحد آمریکا شویم که باید برای کار‌های آن‌ها منابع مالی فراهم کنیم، همان بهتر که این پایگاه هرگز تاسیس نشود.
این فرمانده سابق ارتش لهستان همچنین توانایی واشنگتن را برای پیروز بیرون آمدن از نزاع‌هایی که بوجود می‌آورد را زیر سوال برد و افزود: آمریکایی‌ها در مقابل اتحاد چین - روسیه و ایران پیروز نخواهند شد.
وی تصریح کرد: ایالات متحده سعی دارد از تقویت اقتصادی پکن در اروپا پیشگیری کند و بر سر راه پروژه‌های زیرساختی ” یک راه یک کمربند (راه ابریشم جدید) ” چین مانع تراشی کند. واشنگتن سعی دارد تا جای ممکن متحدان بیشتری را درگیر حل این مشکلات کند. برای مثال به لهستان پیشنهاد برگزاری کنفرانس ضد ایرانی را بدون دعوت از نمایندگانی از تهران می‌دهد. چرا ما به خودمان اجازه می‌دهیم تا درگیر این ماجراجویی ضد ایرانی که کاملا از ما بیگانه است شویم؟ این به لهستان هیچ ربطی ندارد.
فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش لهستان گفت: آمریکایی‌ها اکنون به ما نیاز دارند، آن‌ها نیاز دارند تا از ما سو استفاده کنند. دیپلماسی ما بشدت ضعیف است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک