40 کتاب با موضوع «انقلاب و امام‌ رضا(ع)» در قم رونمایی می‌شود


40 کتاب با موضوع «انقلاب و امام‌ رضا(ع)» در قم رونمایی می‌شود

گروه فرهنگی ــ نماینده آستان قدس رضوی با اشاره به برنامه‌های متنوع این آستان به مناسبت ‌چهل‌سالگی انقلاب اسلامی گفت: 40 کتاب با موضوع انقلاب و امام‌ رضا(ع) در قم رونمایی می‌شود.

40 کتاب با موضوع «انقلاب و امام‌ رضا(ع)» در قم رونمایی می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر تکیه‌ای، نماینده آستان قدس رضوی امروز، ۱۳ بهمن‌ماه در نشست خبری تشریح برنامه‌های نمایندگی آستان قدس رضوی با اشاره به برنامه‌های متنوع آستان قدس رضوی به مناسبت ‌چهل‌سالگی انقلاب اسلامی، بیان کرد: برنامه‌های آستان قدس رضوی در دو سطح برنامه‌های اختصاصی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی و برنامه‌های مشارکتی اجرا می‌شود.
وی افزود: از برنامه‌های اختصاصی آستان قدس رضوی کانون‌های تخصصی خادم‌یاری در موضوعات فرهنگی، امداد مستضعفین، وقف و نذر در دو محور نهضت ترویج فرهنگ رضوی و نهضت خدمت‌رسانی مردم است که در قم تشکیل شده‌ است.
نماینده آستان قدس رضوی با بیان این‌که برنامه‌های آستان قدس رضوی مقارن با بزرگداشت حضرت فاطمه زهرا(س) است، اظهار کرد: همراه با کانون خادم‌یاری مداحان، تبلیغ، زیارت اولی‌ها، جوانان و خانواده به مدت 10 شب به 10 روستاهای قم می‌رویم و برای 10 خانواده نیازمند برنامه‌های متنوعی را برگزار می‌کنیم.
وی ادامه داد: در این روستاها زائراولی‌ها و هم‌چنین جوانانی که نیاز به اشتغال، مشاوره خانواده و افرادی که نیاز به خدمات پزشکی دارند شناسایی شده و توسط کانون‌های آستان قدس رضوی به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌شود‌.
تکیه‌ای بیان کرد: برنامه‌هایی مانند آوای رضوان، رقابت بین تولیدات سرود استان، سلسله جلسات برهان برای زنان و مادران انقلابی در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، کرسی تلاوت رضوی در گلزارشهدا با حضور قاریان بین‌المللی از مشهد، پویش ملی ره صدساله برای بازنمایی نقش زنان در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، همایش خانواده انقلابی با حضور خانواده و همسران جهادی و همایش تجلیل از شعرای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
وی افزود: برنامه شکوه دلدادگی در روز ۲۵ بهمن‌ماه با حضور تولیت آستان قدس رضوی برگزار و یک ساختمان پنج طبقه مسجد، حسینیه و مرکز آموزش تراز انقلاب اسلامی با عنوان مجتمع و مسجد و مرکز فرهنگی ـ آموزشی شمس‌الشموس احداث می‌شود.
نماینده آستان قدس رضوی از همایش ویژه بصیرت‌افزایی زنان و دختران قم با عنوان ۴۰ سال اقتدار زنان انقلاب خبر داد و گفت: حدود دوهزارنفر از خواهران در ۱۷ بهمن‌ماه در این همایش شرکت می‌کنند و هم‌چنین همایش طلاب حوزوی جوانان با عنوان سربازان موعود با حضور هزار نفر از آقایان برگزار می‌شود.
وی از رونمایی از ۴۰ کتاب با موضوع انقلاب و امام‌ رضا(ع) خبر داد و بیان کرد: برنامه بزم اندیشه با موضوع انقلاب اسلامی و چالش‌های آن در مدارس و دانشگاه‌ها، همایش راویان انقلاب با حضور طلاب و مبلغین با ارائه دستاوردهای انقلاب به صورت تصویری برگزار خواهدشد‌.
تکیه‌ای با اشاره به برنامه‌های مشارکتی آستان قدس رضوی با نهادهای مختلف کشور، اظهار کرد: برنامه‌های مسجد شاخص، ایستگاه ورزش و نشاط، گرامیداشت شهدای انقلاب، پویش کتاب‌خوانی، درس‌آموزان انقلاب و قله‌های فرزانگی از جمله این برنامه‌هاست و هم‌چنین غرفه توفیق خدمت در روز ۲۲ بهمن‌ماه مقابل دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی راه‌اندازی می‌شود.
وی در پایان از برنامه امداد مستضعفین خبر داد و گفت: در ایام دهه فجر فعالیت‌هایی مانند توزیع بسته‌های ارزاق به نیازمندان، رسیدگی به ۴۰ ایتام نیازمند، کمک به ۴۰ بیمار صعب‌العلاج، رسیدگی به ۴۰ دانش‌آموز با خانواده بی‌بضاعت و اهدای ۲۰۰ مورد وام جهیزیه به زوج جوان نیازمند انجام می‌شود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت