روز سوم سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر جمعه ۱۲ بهمن در پردیس ملت که به عنوان سینمای رسانه نامگذاری شده است، با حواشی کمتری نسبت به روز‌های گذشته پیگیری شد.

به گزارش خبرگزاری موج، اولین فیلم داستانی روز سوم جشنواره فیلم فجر به اثر جدید صفی یزدانیان (ناگهان درخت) اختصاص یافته بود که انتقادات جدی را از طرف اهالی رسانه و منتقدان به خود دید. این فیلم که در آن پیمان معادی و مهناز افشار به عنوان یک زوج اختلال دار بار اصلی قصه را به دوش می‌کشند، به اعتقاد عوامل آن شاعرانگی خاصی دارد که هر کسی آن را درک نمی‌کند. کیفیت این فیلم به اندازه‌ای نازل بود که حتی در نشست خبری به عوامل آن از جمله معادی (تهیه کننده) پیشنهاد شد تا فیلم ناگهان درخت را در گروه هنر و تجربه اکران کند تا گیشه خود را از دست ندهد. پیمان معادی در این نشست خبری از جنس سینمای خود سخن گفت و به نوعی خود را فراتر از سینمای ایران معرفی کرد.

شاید یکی از آزاردهنده‌ترین مشکلات نشست‌های خبری فیلم‌ها در این دوره از جشنواره عدم برقراری نظم برای فیلمبرداران و عکاسان حاضر در این مراسم است که بدون هیچ مقرراتی تمام نظم این جلسه را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند. اضافه شدن پخش‌های زنده از طریق فضای مجازی و حضور عوامل آن‌ها در میان ردیف‌های جلویی نشست خبری که مخصوص خبرنگاران سوال کننده است، معضل دیگری به شمار می‌رود که جای سوال را از مسئولان برگزاری این مراسم‌ها در سینمای رسانه دارد.

فیلم سوم به نمایش درآمده در کاخ رسانه جشنواره، « قصر شیرین » ساخته رضا میرکریمی بود که همانند همه فیلم‌های او با استقبال خوب منتقدان و اهالی رسانه مواجه شد. میر کریمی که امسال فیلم «ما همه با هم هستیم» را هم به تولید رسانده است، در این فیلم به زندگی جلال راننده یک ماشین سنگین پرداخته که برای مدتی به دلیل تصادف منجر به فوت به زندان می‌رود. قصر شیرین داستان مردی دل سنگ است که در مواجهه با خانواده و شکل ارتباطی میان آن دچار تحول معناداری می‌شود. نشست خبری این فیلم هم به دلیل دبیری میرکریمی برای جشنواره جهانی فیلم فجر در سال بعد و حضور حامد بهداد با حواشی گوناگونی همراه بود.

اتفاق جالب دیگر این فیلم زمانی بود که مسعود فراستی منتقد سینما برای تماشای فیلم سینمایی «قصر شیرین» به سالن شماره چهار پردیس ملت مراجعه کرد و مسئول هماهنگی این سالن از فراستی خواست که داخل صف و با نظم وارد سالن بشود. وقتی فراستی تذکر مسئول سالن را متوجه نشد، مجدد از این منتقد خواسته شد که داخل صف برود. این موضوع باعث ایجاد تنش شد و فراستی صدایش را بلند کرد و گفت: من نظم را رعایت کردم و به شما ارتباطی ندارد!

اما فیلم آخر شب گذشته به ساخته جدید محمدرضا هنرمند اختصاص داشت که راس ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه در هر چهار سالن پردیس سینمایی ملت به روی پرده رفت.

سمفونی نهم با بازی حمید فرخ نژاد و ساره بیات یک درام تاریخی عاشقانه بود که به شکلی اپیزودیک چند برهه از تاریخ جهان و ایران را در قالب داستانی به روز روایت می‌کرد. در نشست خبری این فیلم که با حضور عوامل و بازیگران برگزار شد، شاهد یک شخصیت آرام و بدون شیطنت‌های همیشگی از فرخ نژاد بودیم. پس از پایان نشست فرخ نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از جایی به شما گفته شده که کمتر به مسائل حاشیه‌ای و سیاسی بپردازید، گفت: نه اصلاً اینطور نیست و خودم اینگونه تصمیم گرفته‌ام.

از مهمانان حاضر در روز سوم جشنواره فجر می‌توان به قاضی زاده هاشمی (وزیر سابق بهداشت)، محمدرضا شهیدی فرد (مجری) و نیما و احسان کرمی (مجری) اشاره کرد.