اپرای حلاج در شب سماع و آواز


اپرای حلاج در شب سماع و آواز

رسانه نوا – اپرای حلاج، کنسرت پرواز همای و گروه مستان سوم الی نهم بهمن ماه 97 در تالار وحدت درحالی به روی صحنه رفت که اعضای این گروه، این اجرا را به سید عبدالحسین نوشین خراسانی، بنیان گذار تئاتر نو در ایران، تقدیم کردند. به گزارش رسانه نوا، این اپرا که به سبک کلاسیک ایرانی است به سرایندگی، آهنگسازی، خوانندگی در نقش حلاج و کارگردانی پرواز همای و...


رسانه نوا – اپرای حلاج، کنسرت پرواز همای و گروه مستان سوم الی نهم بهمن ماه ۹۷ در تالار وحدت درحالی به روی صحنه رفت که اعضای این گروه، این اجرا را به سید عبدالحسین نوشین خراسانی، بنیان گذار تئاتر نو در ایران، تقدیم کردند.

به گزارش رسانه نوا، این اپرا که به سبک کلاسیک ایرانی است به سرایندگی، آهنگسازی، خوانندگی در نقش حلاج و کارگردانی پرواز همای و با بازی محمدحسین صفری در نقش شبلی که بر اساس سروده‌هایی از: همای، مولانا، عطار و حافظ است.

در خلاصه داستان آن آمده است: اواخر قرن دوم، ادیب و سراینده‌ای بزرگ به ‌نام حسین منصورحلاج مبارزه‌ای ملی و عارفانه را علیه خرافه‌ها و تندروی‌ها و فساد و نابرابری‌ها آغاز می‌کند که با خشم صوفیان و خلفای آن زمان بغداد دستگیر و هشت سال او را از زندانی به زندان دیگر انتقال داده و در پایان او را به اتهام دروغین ربوبیت محاکمه‌اش کردند و نخست دست‌هایش را بریدند و سپس پاهایش را و بعد زبانش را و در آخر او را به دار آویختند و پیکرش را سوزاندند و خاکسترش را بر باد دادند.
بی باده، خدا در روستای ماست، کودکی، خدا را میشناسم، من مست می عشقم، من از جهانی دگرم از جمله قطعات اجرا شده توسط همای در این اپرا بود.

محمد حسین صفری، بهزاد و آصف جاودان فر، بهزاد ابراهیمی، حسین زیاد خان پور، محمود فیضی، بهادر فاضل، مهرداد ابجاز، مجید فاطمی، حمیدرضا غلامحسینی، کارولین خدادیان، پارمیدا تاجیک، نگار فاضل مطلق، بیتا کریمی گروه بازیگران و سماع گران را شامل می‌شدند.

همچنین نوازندگان این اجرا پاشا هنجنی(نی)، محمود نوذری(سنتور)، مسلم علیپور(کمانچه)، میلاد علیپور(تار)، فرشاد رستمی(کمانچه التو)، حمیدرضا یوسفی(کوبه ای)، رافائل عسگراف (بالابان و کلارینت) بودند.

این برنامه توسط موسسه آوای هنر برگزار شد.

اپرای حلاج در شب سماع و آواز اپرای حلاج در شب سماع و آواز اپرای حلاج در شب سماع و آواز اپرای حلاج در شب سماع و آواز اپرای حلاج در شب سماع و آواز اپرای حلاج در شب سماع و آواز اپرای حلاج در شب سماع و آواز اپرای حلاج در شب سماع و آواز اپرای حلاج در شب سماع و آواز اپرای حلاج در شب سماع و آواز اپرای حلاج در شب سماع و آواز اپرای حلاج در شب سماع و آواز اپرای حلاج در شب سماع و آواز اپرای حلاج در شب سماع و آواز اپرای حلاج در شب سماع و آواز اپرای حلاج در شب سماع و آواز اپرای حلاج در شب سماع و آواز اپرای حلاج در شب سماع و آواز اپرای حلاج در شب سماع و آواز اپرای حلاج در شب سماع و آواز اپرای حلاج در شب سماع و آواز اپرای حلاج در شب سماع و آواز اپرای حلاج در شب سماع و آواز اپرای حلاج در شب سماع و آواز اپرای حلاج در شب سماع و آواز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موسیقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


"بسته مرگ" 61 میلیارد دلاری