دمنوش‌هایی که بدن شما را مقابل بیماری‌های زمستانی بیمه می‌کنند


دمنوش‌هایی  که  بدن  شما  را  مقابل  بیماری‌های  زمستانی  بیمه  می‌کنند

مدیرمجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی درباره دمنوش‌های مناسب برای زمستان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، محسن پویان مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهارک رد: دمنوش زنجبیل و زردچوبه یک دمنوش زمستانی خوشمزه نه تنها شکفت انگیز است بلکه می‌تواند سیستم ایمنی بدن را در طول فصل زمستان و سرما تقویت کند.

وی با اشاره به اینکه با اضافه کردن کمی عسل و لیموترش به این دمنوش می‌توان از آن برای تسکین درد معده نیز استفاده کرد، افزود: گل‌های زیبا و شگفت انگیز لاوندر یا لوندر که در ایران آن را با نام اسطوخودوس می‌شناسیم دارای بوی بسیار معطری است که از آن برای ایجاد آرامش در محیط استفاده می‌کنند.مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: اسطوخودوس آرامش بخش و ضدعفونی کننده است که با استرس، اضطراب و افسردگی مقابله می‌کند و برای تسکین درد‌های میگرنی نیز مفید است.

پویان ادامه داد: دمنوش گزنه و دارچین یک چای تند زمستانی است که حاوی آهن و ویتامین c. فراوان است که در صورت ترکیب شدن به راحتی جذب بدن می‌شود.وی افزود: چای سیاه و گل محمدی نه تنها آسان بوده بلکه دارای عطر و طعم فوق العاده‌ای نیز است که شیرینی آن کاملاً طبیعی است و خوراک روز‌های سرد زمستان است.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: دمنوش نعناع و رازیانه و زنجبیل، یک دمنوش معطر بوده و یکی از بهترین دمنوش‌های زمستانی برای رفع درد و نفخ‌های شکمی است.پویان با بیان اینکه دمنوش بادرنجبویه، گیاه درمانگر و معطر برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید بوده و درمان کننده سرماخوردگی و آنفلوانزا است، خاطرنشان کرد: این گیاه نقش مؤثری در درمان سرفه‌های شدید و مشکلات تنفسی دارد.

خبرنگاران جوان

2025

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو