مزایای خوشنویسی با خودکار


مزایای خوشنویسی با خودکار

یک هنرمند خوشنویس ضمن تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید در مدارس به هنر بیشتر اهمیت دهد، گفت: آموزش و پرورش باید کلاس‌های تخصصی خوشنویسی برای معلمان برگزار کند تا بتوانند به صورت حرفه‌ای آموزش دهند.

عباس هادی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب، درخصوص اینکه باید هنر را به صورت آکادمیک آموخت، اظهار کرد: اگر هنرجویان آموزش را به صورت آکادمیک در دانشگاه و یا مراکز آموزشی فراگیرند بسیار بهتر است و معلمان هنر باید از همان دوره کودکی، هنر زیبای خط را به کودکان آموزش دهند تا از خط زیبایی برخوردار باشند.

وی افزود: متأسفانه آموزش و پرورش کلاس‌های تخصصی برای معلمان خصوصاً فردی که خط تحریری آموزش می‌دهد، برگزار نمی‌کند و برای معلمان آموزش‌هایی به صورت تشریفاتی تشکیل می‌شود و به عنوان ضمن خدمت آن هم ۳۶ ساعت آموزش می‌دهند که در نهایت یک معلم ناآگاه از خوشنویسی سر کلاس می‌رود و به بچه‌ها آموزش می‌دهد.

این هنرمند خوشنویس تصریح کرد: هنرمندانی هستند که در کار هنر تلاش و فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهند و در نهایت پیشکسوت آن هنر می‌شوند اما عده‌ای از افراد، پیشکسوتان را نادیده می‌گیرند و متأسفانه در همه زمینه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی چنین جریاناتی مشاهده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم برای آموزش خط به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ افرادی که از خط بدشان رنج می‌برند و به فکر اصلاح آن برمی‌آیند و دسته دیگر واقعاً این هنر زیبا را عاشقانه دنبال می‌کنند و استقبال مردم در مشهد از هنر خوشنویسی بسیار خوب است.

هادی‌زاده بیان کرد: مزیت خوشنویسی با خودکار، در دسترس و کاربردی بودن آن است لذا سابقه بنده در امر تحریر با خودکار به زمان سربازی و نامه‌هایی که از جبهه به خانواده می‌نوشتم برمی‌گردد که بایستی خیلی زیبا نگارش کنم.

وی اذعان کرد: هنر خوشنویسی در خانواده ما موروثی است و از پدر و مادر به ارث رسیده و همه خانواده در اجداد مادری خطاط هستند و نامه به خاطر حساسیت خانواده باید زیبا نگاشته شود. در طول جبهه به قدری اثر هنری نوشتم که با اتمام سربازی یک نمایشگاه انفرادی با ۴۰ اثر هنری با خودکار، نستعلیق، شکسته، ثلث و نسخ برگزار کردم.

این هنرمند خوشنویس درخصوص ویژگی‌های خط تحریری با خودکار، تصریح کرد: خط تحریری با خودکار نسبت به مرکب و قلم نی بسیار راحت‌تر است و تحریر با خودکار کاربردی و نیز بسیار سهل‌الوصول است.

هادی‌زاده اظهار کرد: در حوزه هنر خطاطی به ویژه خودکار، متأسفانه هر کسی در جای خودش نیست و بنده زمانی که اولین نمایشگاه خط تحریری خودکار را در سال ۸۳ برگزار کردم همگان چه خطاط و چه مردم عادی متعجب بودند که اصلاً چطور می‌شود با خودکار خوشنویسی کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!