اقدام یکجانبه اسرائیل برای اتمام حضور ناظران بین المللی در «الخلیل»


اقدام یکجانبه اسرائیل برای اتمام حضور ناظران بین المللی در «الخلیل»

ترکیه،مقامات فلسطینی و اروپایی، تصمیم رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به ماموریت گروه نظارت بین المللی در شهر «حبرون» یا «الخلیل» کرانه باختری را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «خبرگزاری فرانسه»،ترکیه تصمیم رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به ماموریت گروه نظارت بین المللی در شهر «حبرون» یا «الخلیل» کرانه باختری را به شدت محکوم کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه در بیانیه ای در این زمینه نوشت: «ما اقدام یکجانبه رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به «حضور موقت بین المللی در حبرون» را محکوم می کنیم و انتظار داریم که این تصمیم سیاسی،تغییر کند.»

«حضور موقت بین المللی در حبرون» (TIPH) پس از قتل عام فلسطینی ها در سال 1994 میلادی منعقد شد.

«بنیامین نتانیاهو»،نخست وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته اعلام کرد که این پیمان را تمدید نخواهد کرد.

نتانیاهو قرارداد مرتبط با «حضور موقت بین المللی» در حبرون را متهم به تعصب گرایی کرد.

اما آنکارا ادعاهای رژیم صهیونیستی در این زمینه را رد کرد و خواستار ادامه فعالیت گروه ناظر بین المللی در حبرون شد.

در بیانیه وزیر امور خارجه ترکیه آمده است: «ما این ادعا که «حضور موقت بین المللی در حبرون» تعصب گرایانه کرده است را قاطعانه رد می کنیم.»

وی افزود:اینکه «حضور موقت بین المللی در حبرون» علیه رژیم صهیونیستی اقدام می کند توجیهی از سوی اسرائیل برای پایان دادن به این ماموریت بوده است.

آنکارا دارای ناظرانی در تیمی به سرپرستی نروژ است که وظیفه اش ایجاد امنیت و آرامش در الخلیل فلسطین است،شهری که هم برای مسلمانان و هم برای یهودیان مقدس است و یکی از موارد مورد منازعه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی بوده است.

مقامات فلسطینی و اروپایی هم نسبت به تصمیم رژیم صهیونیستی ابراز تاسف و نگرانی کرده و از این رژیم خواسته اند تا هر چه زودتر تصمیم سیاسی خود در ین زمینه را تغییر دهد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق