حضور نمادین دبیر جشنواره فیلم فجر در یک نشست خبری


حضور نمادین دبیر جشنواره فیلم فجر در یک نشست خبری

نشست خبری پویانمایی «شب آفتابی» در حالی برگزار شد که ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر هم در آن حضور داشت.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، نشست خبری پویانمایی «شب آفتابی» به کارگردانی علی مدنی با حضور عوامل در پردیس ملت برگزار شد. در این نشست ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره نیز حضور پیدا کرد.

حضور نمادین دبیر جشنواره فیلم فجر در یک نشست خبری

در ابتدا زهرا مشتاق تهیه کننده کار با تاکید بر دشوار بودن کار انیمیشن و قضاوت درباره آن گفت: نمونه‌های هالیوودی انیمیشن‌ها کار را برای ما دشوارتر می‌کند و علاوه بر آن نیز مشکلات مالی برای کار زیاد است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از نیمه کار بدان اضافه شده است، افزود: تقریبا همه تیم ما از سال ۲۹ هم دانشگاهی هستند.

مشتاق اذعان کرد: ما برای کار از حمایت بنیاد فارابی بهره‌مند شدیم.

این تهیه‌کننده با اشاره به اینکه روزنامه‌نگار است و کارت جشنواره را هم از همین طریق گرفته گفت: من سال‌هاست در صدا و سیما تهیه کننده هستم و فیلم می‌سازم ولی تا به حال سینمایی کار نکرده بودم.

سپس علی مدنی کارگردان بااشاره به منقطع بودن کار در زمان های مختلف گفت: کار از سال ۸۴ شروع شد اما در دوره ای شکست خورد، دو مرتبه هزینه‌های اضافه را کم کردیم تا سرمایه‌داران تشویق به همکاری شوند، حتی پیشنهادی به یک ارگان هم دادیم، منتها دو مرتبه کار در سال ۹۲ شکست خورد.

کارگردان «شب آفتابی» درباره دلایل شکست پروژه گفت: کار جلو نمی‌رفت، ما هم بی تجربه بودیم پول‌ها دیر و زود می‌شد و سرمایه داران و افراد به اختلاف می‌خوردند.

مدنی با اشاره به توافق سرمایه گذاری شرکت هواپیمایی قطر گفت: متاسفانه به دلیل تحریم‌ها با آنها هم نتوانستیم همکاری کنیم.

وی در ادامه گفت: مرتبه سوم تصمیم گرفتیم فیلمنامه را عوض کنیم، ۲۰۰ میلیون وام گرفتیم که ۱۰۰ میلیون آن برای بدهی گذشته بود و ۱۰۰ میلیون هزینه فیلم شد.

مدنی با بیان اینکه علاوه بر خانم مشتاق ۵ سرمایه‌گذار دیگر هم کار دارد، گفت: درباره برخی مسایل فیلم تا همین هفته گذشته فرصت فکر کردن نداشتیم تا همین هفته پیش حتی فامیل ما باور نمی‌کردند کار فیلم ما به اتمام برسد.
سپس آرمین رهبر آهنگساز عنوان کرد: موسیقی انیمیشن در این چند سال رشد زیادی کرده است. ۵ سال پیش موسیقی انیمیشن های بزرگ دنیا کلاسیک بود منتها در این ایران مدتی در ساده سازی و کم کردن موسیقی رفتیم.

وی تأکید کرد که دغدغه‌اش موسیقی کلاسیک و ورود آن به فضای انیمیشن است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در