بهترین فیلم های ایرانی سال 97 | از لاتاری تا تنگه ابوقریب


بهترین فیلم های ایرانی سال 1397 | از لاتاری تا تنگه ابوقریب در اینبخش بـه معرفی بهترین فیلمهای ایرانی سال 97 میپردازیم، فیلمهای امسال نسبت بـه سال 96 بهتر و قوی‌تر ظاهر شدند، از فیلم نامه ها تا جلوه های ویژه و جلب رضایت مخاطبان، فیلمهای امسال یک سر و گردن نسبت بـه سال گذشته بهتر ظاهر شدند، امروز از لاتاری تا تنگه ابوقریب بـه بررسی بهترین فیلمهای...

بهترین فیلم های ایرانی سال 97 | از لاتاری تا تنگه ابوقریب

بهترین فیلم های ایرانی سال 1397 | از لاتاری تا تنگه ابوقریب

در اینبخش بـه معرفی بهترین فیلمهای ایرانی سال 97 میپردازیم، فیلمهای امسال نسبت بـه سال 96 بهتر و قوی‌تر ظاهر شدند، از فیلم نامه ها تا جلوه های ویژه و جلب رضایت مخاطبان، فیلمهای امسال یک سر و گردن نسبت بـه سال گذشته بهتر ظاهر شدند، امروز از لاتاری تا تنگه ابوقریب بـه بررسی بهترین فیلمهای سال 1397 می‌پردازیم، در ادامه با مجله پارس ناز همراه باشید.

فیلم هزارپا

بهترین فیلم های ایرانی سال 97 | از لاتاری تا تنگه ابوقریب

میزان فروش 37.3 میلیارد تومان

خلاصه داستان: مرد جوانی «رضا عطاران» طی حادثه‌ای یک پای خودرا از دست داده و همراه دوست خود «جواد عزتی» بـه دزدی و کیف‌قاپی مشغول اسـت. او روزی برحسب اتفاق متوجه میشود دکتر یک آسایشگاه جانبازان، کـه دختر ثروتمندی هم هست، نذر کرده اسـت با یک جانباز ازدواج کند. هزارپا رتبه اول جدول و عنوان پرفروش ترین فیلم سال 97 رابه خود اختصاص داده اسـت.

طبیعتا وقتی نام کارگردان بزرگی مانند ابوالحسن داوودی مطرح باشد، همه ی منتظر دیدن یک اثر ویژه هستند. این کارگردان آثار مهمی چون مرد بارانی، تقاطع و رخ دیوانه را در کارنامه خود دارد و اینبار با ساختن هزارپا ثابت کرد کـه می تواند موفقیت خودرا در هر ژانری تکرار کند. هر چند انتقادات تعداد زیادی از سوی کارشناسان و تحلیلگران در مورد این فیلم مطرح شده اسـت اما تماشاگران نظر دیگری داشتند.

فیلم مصادره

بهترین فیلم های ایرانی سال 97 | از لاتاری تا تنگه ابوقریب

میزان فروش 15.6 میلیارد تومان

خلاصه داستان: اسماعیل کـه یک کارمند جزء و مامور خرید در اداره ساواک اسـت و اطلاعی از فعالیت‌های این سازمان ندارد، در جریان انقلاب دستگیر و محکوم می شود. او بـه ناچار از ایران فرار می کند. اسماعیل فکر میکند زمینی کـه در تهران خریده بود مصادره شده اسـت. او قصد دارد آنرا پس بگیرد. دومین فیلم پرفروش سال جاری مصادره بود. فیلمی از مهران احمدی بازیگر نام‌آشنای سینما و تلویزیون.

مهران احمدی در آثار درخشانی مانند فیلم سینمایی بیست بازی کرده اسـت اما بیشتر مردم وی را بخاطر بازی در سریال پایتخت می‌شناسند. این بازیگر توانمند کـه سالها در عرصه تئاتر نیز بـه فعالیت پرداخته بود در اولین فیلم سینمایی خود تجربه موفقی را رقم زد. مصادره با داستانی خلاقانه و بازی‌های درخشان، علاقه‌مندان بسیاری رابه خود جذب کرد و دومین فیلم پرفروش سال شد.

فیلم لاتاری

بهترین فیلم های ایرانی سال 97 | از لاتاری تا تنگه ابوقریب

میزان فروش 14.8 میلیارد تومان

خلاصه داستان: دو جوان بنام امیرعلی و نوشین بـه هم علاقه دارند و رویای مشترک‌شان این اسـت کـه با بردن لاتاری، بتوانند از ایران خارج شوند. خانواده نوشین مشکلات مالی فراوانی دارد و او ناچار میشود برای حل این مشکلات و با خیال مدل شدن، بـه دوبی برود. فیلمی کـه بـه شدت غرور و غیرت تماشاگران را تحریک میکند. لاتاری فیلمی از محمد حسین مهدویان اسـت.

کارگردان جوانی کـه فیلم‌های بزرگی مانند ایستاده در غبار و ماجرای نیمروز را در کارنامه خود دارد. مهم نیست سبک کارگردانی و محتوای آثار وی را می‌پسندید یا نه؛ محمد حسین مهدویان کارگردانی اسـت کـه نمی توان نسبت بـه آثار او بی‌تفاوت ماند. لاتاری اولین ساخته اجتماعی این کارگردان جوان محسوب می شود کـه هرچند در جشنواره فیلم فجر بازخوردهای مورد نظر وی را دریافت نکرد، در گیشه عملکرد خوبی داشت.

فیلم تگزاس

بهترین فیلم های ایرانی سال 97 | از لاتاری تا تنگه ابوقریب

میزان فروش 14.4 میلیارد تومان

خلاصه داستان: فیلم داستان دو دوست بنام بهرام و ساسان را روایت می کند. ساسان در برزیل زندگی میکند و بهرام نیز قصد دارد اقامت این کشور را دریافت کند. هردو با مشکلاتی مواجه میشوند. چهارمین رتبه در جدول پرفروش ترین فیلمهای سینمایی 97 بازهم بـه یک فیلم کمدی تعلق میگیرد.

تگزاس ساخته مسعود اطیابی با لوکیشن‌های رنگارنگ در برزیل، چهره‌های محبوب، بازیگران خارجی و شوخی‌های کلامی، مورد توجه منتقدان واقع نشد اما توانست تعداد زیادی از مردم رابه سینماها بکشاند و فروش خوبی داشته باشد. استفاده از زوج هنری پژمان جمشیدی و سام درخشانی، فرمولی اسـت کـه در فیلم خوب، بد، جلف نیز استفاده شده بودو بنظر میرسد مردم از این فرمول استقبال می کنند.

فیلم به وقت شام

بهترین فیلم های ایرانی سال 97 | از لاتاری تا تنگه ابوقریب

میزان فروش 13 میلیارد تومان

خلاصه داستان: این فیلم بـه نبرد نظامیان ایرانی با عوامل گروه تروریستی داعش در سوریه میپردازد و داستان پدر و پسری را روایت می کند کـه خلبان هستند و بـه یک ماموریت خطرناک میروند. ابراهیم حاتمی‌کیا سهم عمده‌ای در سینمای کشور ایران بعد از انقلاب دارد. اگرچه بیشتر فیلم‌های او با مضمون دفاع مقدس ساخته شده‌اند، حتی افرادی کـه بـه این حوزه علاقه ندارند نمیتوانند درخشندگی آثار وی را نادیده بگیرند.

آخرین ساخته حاتمی‌کیا، بـه وقت شام، یک فیلم با بودجه بزرگ و بـه همان اندازه حواشی بزرگ بود. کیفیت داستانی و کلیت فیلم هرچند از نظر بسیاری منتقدان و مردم بـه پای تجربه‌های موفق دیگر این کارگردان نمیرسید، در گیشه نسبتا موفق عمل کرد و رتبه پنجم در جدول پرفروش ترین فیلمهای ایرانی سال 97 رابه خود اختصاص داد. فیلمبرداری حرفه‌ای، نمونه ای از نقاط قوت این فیلم محسوب می شوند.

فیلم لونه زنبور

بهترین فیلم های ایرانی سال 97 | از لاتاری تا تنگه ابوقریب

میزان فروش 9.1 میلیارد تومان

خلاصه داستان: دو جوان یک شیء عتیقه رابه سرقت میبرند و آنرا دریک ساختمان متروکه پنهان می کنند اما هنگامیکه پس از مدتی بـه سراغ آن می روند، ساختمان دیگر متروکه نیست… ! برزو نیک‌نژاد رابا ژانر کمدی می‌شناسیم. این نویسنده و کارگردان آثاری مانند سریال تلویزیونی دردسرهای عظیم و فیلم‌های سینمایی پیتزا مخلوط و زاپاس را در کارنامه خود دارد.

آثاری کـه نمیتوان آن‌ها را در رتبه‌بندی بهترین کمدی‌های ایرانی قرار داد اما تا حدودی جای خودرا در بین مخاطبان باز کرده‌اند. فیلم لونه زنبور را شاید بتوان بهترین اثر برزو نیک‌نژاد تا بـه امروز دانست. اثری کـه با استفاده از یک موقعیت داستانی جذاب و بازیگران محبوب، توانسته اسـت رتبه ششم در جدول پروفروش‌ترین فیلم‌های ایرانی درسال 97 رابه خود اختصاص دهد.

فیلم فیل شاه

بهترین فیلم های ایرانی سال 97 | از لاتاری تا تنگه ابوقریب

میزان فروش 7.9 میلیارد تومان

خلاصه داستان: رئیس گله فیل‌ها، صاحب فرزندی می شود کـه همه ی فکر می کنند جانشین او خواهد شد اما این پسر چاق دست و پا چلفتی، همیشه خرابکاری میکند! در سینمای سال‌های اخیر ایران، سهم بسیار کوچکی بـه کودکان اختصاص داده شده اسـت. بهمین دلیل اکران یک فیلم کودک همیشه ودر همه ی حال خبر خوبی اسـت و مخاطبان سینما را خوشنود میکند.

فیلم خجالت نکش

بهترین فیلم های ایرانی سال 97 | از لاتاری تا تنگه ابوقریب

میزان فروش 4.56 میلیارد تومان

خلاصه داستان: زن و شوهری در سن میانسالی و با داشتن پسرهای بزرگ و عروس، بچه‌دار میشوند و سعی می کنند این اتفاق را از دید خانواده و اهالی روستا پنهان کنند. فیلمی با کارگردانی و نویسندگی رضا مقصودی کـه با داستان جنجالی و بازیگران محبوب، توجه بسیاری تماشاگران رابه خود جلب کرد و آن‌ها رابه سینماها کشاند.

یک کمدی ساده و شیرین کـه از فضای شهری و دغدغه‌های آن خارج میشود و داستانی خانوادگی را روایت میکند. داستانی کـه در آن خبری از کلاهبرداری‌ها و دزدی‌های معمول در کمدی‌های شهری نیست، مسائل ساده و تناقضات سال‌های اخیر ایران را روایت میکند و بـه آن‌ها رنگ کمدی می‌بخشد. یک فیلم بی‌ادعا کـه توانست لحظات خوشی برای مخاطبان رقم بزند.

فیلم عصبانی نیستم

بهترین فیلم های ایرانی سال 97 | از لاتاری تا تنگه ابوقریب

میزان فروش 3.06 میلیارد تومان

خلاصه داستان: دو جوان در دانشگاه بـه هم علاقه‌مند میشوند ودر همین زمان یکی ازآن‌ها بدلیل مسائل سیاسی، عنوان دانشجوی ستاره‌دار میگیرد و اخراج می شود. دومین ساخته رضا درمیشیان بـه یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌های چند سال اخیر در سینمای کشور ایران تبدیل شد. این فیلم اولین بار در جشنواره فجر سال 92 پخش شد و با موضوع خاص و بازی‌های درخشان، توجه مخاطبان و منتقدان رابه خود جلب کرد.

داستان البته مسئله تازه‌ای را روایت نمی کند. ماجراهای عاشقانه بـه انواع مختلف در سینما بـه تصویر کشیده می شوند. این پس‌زمینه سیاسی داستان بود کـه موجب شد اکران فیلم تا سال 97 متوقف شود و جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد کـه قرار بود بـه نوید محمد زاده تعلق بگیرد، بـه بازیگر دیگری داده شد. شاید اگر خشمگین نیستم در زمان خود اکران میشد، در گیشه موفقیت بیشتری کسب میکرد.

با این حال پس از طی دوران طولانی توقیف نیز، این فیلم توانست بـه یکی از پرفروش ترین فیلمهای سال 97 تبدیل شود. رضا درمیشیان تا بحال سه فیلم سینمایی بلند ساخته کـه در هر سه مورد نویسندگی فیلمنامه‌ها را نیز خود بر عهده داشته اسـت. بغض، خشمگین نیستم و لانتوری هر یک ویژگی‌های منحصر بـه فردی دارند کـه باعث شده‌اند نام این کارگردان، یادآور تجارب ناب سینمایی باشد.

فیلم چهار راه استانبول

بهترین فیلم های ایرانی سال 97 | از لاتاری تا تنگه ابوقریب

میزان فروش 3.05 میلیارد تومان

خلاصه داستان: بهمن و احد یک تولیدی ورشکسته در پلاسکو دارند و سعی میکنند از دست طلبکاران بـه بیرون از کشور فرار کنند. برای تامین پول لازم، درگیر ماجراهایی میشوند کـه آن‌ها رابه پلاسکو و حادثه آتش‌سوزی می‌کشاند. تجربه سال‌های اخیر ثابت کرده اسـت کـه هر وقت نام برادران کیایی را میشنویم، باید منتظر یک اثر سینمایی خوب باشیم.

مصطفی کیایی، کارگردانی اسـت با دغدغه‌های اجتماعی کـه روش خاص خودرا برای بیان آن‌ها پیدا کرده اسـت. روشی کـه با استفاده از شکل روایت و رگه‌های طنزآمیز مخاطب رابا خود همراه میکند و مانند بعضی از ملودرام‌های سال‌های اخیر، تنها مجموعه‌ای از بدبختی‌ها نیست! کیایی بهترین استفاده را از بازیگران خود میکند.

زوج بهرام رادان و محسن کیایی بـه یکی از بهترین زوج‌های سال‌های اخیر سینمای کشور ایران تبدیل شده‌اند و بیشترین درخشندگی آن‌ها را در فیلم بارکد مشاهده کردیم. چهار راه استانبول بـه داستان یک اشتباه جمعی در جامعه می پردازد. اشتباه مردم و مسئولان کـه منجر بـه فاجعه‌ای بنام پلاسکو شد. این فیلم رتبه دهم را در جدول پرفروش ترین فیلمهای سینمایی درسال 97 بـه دست آورد.

لیست دوم از بهترین فیلم های ایرانی در 1397

در ادامه نیز فهرست دوم از بهترین های 97 را مرور می‌کنیم، فیلم هایی همانند تنگه ابوقریب اگرچه درصدر فهرست نیستند اما فوق العاده جذاب و دیدنی می باشند، بازهم میگوییم کـه: ملاک خوب بودن فیلم ها فروش گیشه با رای و امتیازهای IMDB نمی باشد.

فیلم تنگه ابوقریب

این فیلم بـه کارگردانی بهرام توکلی و تهیه کنندگی سعید ملکان، در جشنواره فیلم فجر خوش درخشید و از روز هفدهم مرداد با در اختیار داشتن 40 سالن در تهران روی پرده رفته اسـت. در خلاصه داستان این فیلم آمده اسـت: «گاهی در زندگی در موقعیت هایی قرارمی‌گیری کـه بالاتر از اهمیت مرگ و زندگی شخصی اسـت. گاهی مرگ و‌زندگی یک کشور در گرو تصمیم تـو اسـت.

بهترین فیلم های ایرانی سال 97 | از لاتاری تا تنگه ابوقریب

از میدان ندا می‌آید، هرکس بترسد، زودتر می میرد…حال ببینیم چطور غیرت بر قدرت نظامی چیره می شود». جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، مهدی پاکدل، علی سلیمانی، قربان نجفی و مهدی قربانی بازیگران این فیلم هستند کـه با گذشت مدت زمان کوتاهی از اکران آن توانسته مبلغ ۳.۹۶۴.۴۴۸.۰۰۰ تومان فروش داشته باشد و رتبه سوم از جدول پرفروش های سینما رابه خود اختصاص دهد.

فیلم دم سرخ ها

دومین فیلم کمدی دراین فهرست کـه جایگاه چهارمین فیلم پرفروش را ازآن خود کرده اسـت، «دم سرخ ها» بـه کارگردانی آرش معریان و تهیه کنندگی سعید سعدی اسـت.

بهترین فیلم های ایرانی سال 97 | از لاتاری تا تنگه ابوقریب

این فیلم با بازی جواد رضویان، بهنوش بختیاری، اندیشه فولادوند، رضا شفیعی جم، علی صادقی، شهره لرستانی و جمعی دیگر از بازیگران کمدی سینمای کشور ایران، از روز دهم مرداد تا کنون روی پرده اسـت و توانسته مبلغ ۲.۳۸۷.۴۴۷.۰۰۰ تومان فروش داشته باشد. این فیلم الان تنها دو سالن در شهرستانها در اختیار دارد.

فیلم خاله قورباغه

بهترین فیلم های ایرانی سال 97 | از لاتاری تا تنگه ابوقریب

این فیلم عروسکی بـه کارگردانی افشین هاشمی و تهیه‌کنندگی فرشته طائرپور کـه از روز ششم تیر اکران شده، با در اختیار داشتن 32 سالن سینما در تهران و شهرستانها، توانسته مبلغ ۲.۳۲۱.۸۰۰.۰۰۰ تومان فروش داشته باشد و رتبه پنجم جدول پرفروش ترین فیلم‌ها را ازآن خود کند.

فیلم کاتیوشا

این فیلم بـه کارگردانی و تهیه کنندگی علی عطشانی، با مبلغ فروش۲.۰۹۷.۹۳۲.۰۰۰ رتبه ششم این جدول رابه خود اختصاص داده اسـت. هادی حجازی‌فر، احمد مهرانفر، میترا حجار، لیلا اوتادی، ارژنگ امیرفضلی و بیژن بنفشه‌خواه، جمعی از بازیگران این اثر هستند کـه در خلاصه داستان آن آمده اسـت:

بهترین فیلم های ایرانی سال 97 | از لاتاری تا تنگه ابوقریب

«خلیل، بسیجی مشهور کـه در فضای مجازی بـه «خلیل کاتیوشا» شهرت دارد، وادار می شود چند روزی را کنار عرشیا، پسر جلف پولدار بگذراند. این اختلاف طبقاتی و دیدگاه باعث میشود دردسرهایی برای هم ایجاد کنند». این فیلم از سوم مرداد تا کنون با در اختیار داشتن41 سالن در تهران و شهرستانها روی پرده اسـت.

فیلم دارکوب

این فیلم بـه کارگردانی بهروز شعیبی از ششم تیر تا کنون در 17 سالن سینما، روی پرده اسـت و با فروش۲.۰۸۱.۴۶۹.۰۰۰ تومان، توانست رتبه هفتم جدول پرفروش های سینما را ازآن خود کند. مهناز افشار، سارا بهرامی، جمشید هاشم پور و هادی حجازی فر بازیگران این فیلم هستند کـه در خلاصه داستان آن آمده اسـت:

بهترین فیلم های ایرانی سال 97 | از لاتاری تا تنگه ابوقریب

«هیچ چیز سخت تر از اون نیست کـه ببینى عزیزت تصمیم گرفته تنها باشه. تـو از دیدنش، از شنیدن صداش لذت مى برى اما اون درها رو بسته و تنهایى رو جاى تـو انتخاب کرده … هیچ چیز سخت تر از اون نیست کـه ببینى تنها شدی. عزیزانت رو مى بینی و دوستشون داری ولى همه ی تـو رو انکار می کنن. درها رو بـه روت بستن و تـو تنها شدی. تنهایى باتلاقه… .»

فیلم دلم می خواد

آخرین ساخته بهمن فرمان آرا کـه از روز بیست و سوم خرداد اکران شد، الان تنها دو سالن سینما در اختیار دارد ودر این مدت با مبلغ فروش۱.۵۳۸.۷۳۶.۰۰۰ تومان، رتبه هشتم این جدول رابه خود اختصاص داده اسـت.رضا کیانیان، مهناز افشار و محمدرضا گلزار، بازیگران اصلی این فیلم هستند کـه در خلاصه داستان آن آمده اسـت:

بهترین فیلم های ایرانی سال 97 | از لاتاری تا تنگه ابوقریب

«بهرام فرزانه، نویسنده‌ای اسـت کـه مدت‌هاست نمیتواند داستان بنویسد. ناگهان بر اثر یک تصادف خودرو، آهنگی در ذهنش تکرار میشود کـه وی را بـه رقص می‌آورد. همین اتفاق شوق نوشتن را در او بر می‌انگیزد».

فیلم شعله ور

فیلم تازه اکران شده حمید نعمت ا… با در اختیار داشتن 77 سالن سینمایی در تهران و شهرستانها، تا کنون توانسته با مبلغ فروش 811/677/000 تومان نهمین رتبه این جدول را کسب کند.

بهترین فیلم های ایرانی سال 97 | از لاتاری تا تنگه ابوقریب

امین حیایی، دارا حیایی، زری خوشکام و بهمن پرورش از بازیگران اصلی این فیلم هستند کـه در جشنواره فیلم فجر نیز خوش درخشید. این فیلم داستان زندگی مردی را روایت می کند کـه احساس می کند «عددی نشده» اسـت و این احساس او همه ی‌ زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار می دهد.

فیلم من دیوانه نیستم

بهترین فیلم های ایرانی سال 97 | از لاتاری تا تنگه ابوقریب

رتبه دهم این فیلم با مبلغ فروش ۳۷۹.۳۹۹.۰۰۰ تومان را فیلم «مـن دیوانه نیستم» ازآن خود کرد. این فیلم بـه کارگردانی علیرضا امینی از پنجم مرداد تا کنون روی پرده سینماست. مهران احمدی، مجید صالحی، برزو محترم، هادی کاظمی و محمدرضا هدایتی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

فیلم های تازه در راه هستند

با بـه اتمام رسیدن تابستان، پاییز و زمستان، با اکران فیلمهای تازه، روی پرده سینما روبه رو شدیم کـه اخبار عده ای از انها منتشر شده اسـت.

فیلم مغزهای کوچک زنگ زده

یکی از فیلم هایی کـه با شروع فصل پاییز روی پرده سینما خواهد رفت، فیلم «مغزهای کوچک زده» بـه نویسندگی و کارگردانی هومن سیدی اسـت کـه در جشنواره فیلم فجر جوایز متعددی را ازآن خود کرد و از همه ی مهم‌تر، توانست جایگاه بهترین فیلم از نگاه مردم را ازآن خود کند. نوید محمد زاده، فرید سجادی حسینی و فرهاد اصلانی و نازنین بیاتی بازیگران این فیلم هستند.

بهترین فیلم های ایرانی سال 97 | از لاتاری تا تنگه ابوقریب

در خلاصه داستان این فیلم آمده اسـت: «میگن اگه چوپان نباشه گوسفندها اتلاف میشن، یا گم میشن یا گرگ بهشون میزنه یا از گرسنگی می‌می‌رن، چون مغز ندارن. هرکی کـه مغز نداره بـه چوپان احتیاج داره، یه چوپان دلسوز… چوپان حکم پدر گوسفندها رو داره، آدم بدون پدر هیچی نیست. این چوپانه مـا همه ی گوسفنداشیم، اون بـه مـا میگه کِی بریم، کجا بریم، چیکار کنیم، کِی بشینیم، کِی پاشیم، کِی بمیریم».

فیلم عرق سرد

فیلم دیگری کـه اخبار اکران آن در پاییز پیش‌رو منشتر شده اسـت، تازه ترین فیلم سهیل بیرقی با بازی امیر جدیدی و باران کوثری اسـت. عرق سرد با توجه بـه موضوع خاصش، توانست در جشنواره فیلم فجر سروصدایی بـه راه بیندازد و بسیاری معتقد بودند این فیلم بـه اکران عموم نخواهد رسید اما خوشبختانه «عرق سرد» در پاییز امسال روی پرده سینماها خواهد رفت.

بهترین فیلم های ایرانی سال 97 | از لاتاری تا تنگه ابوقریب

این فیلم روایتگر داستان «افروز اردستانی» با بازی باران کوثری، کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان ایران اسـت. بدلیل گلزنی افروز اردستانی، این تیم برای اولین بار توانسته بـه فینال مسابقات آسیایی راه پیدا کند، اما زمانی کـه او بـه قصد سفر بـه مالزی بـه فرودگاه مراجعه میکند، متوجه می شود کـه ممنوع الخروج شده اسـت.

فیلم ماهورا

فیلم سینمایی ماهورا بـه کارگردانی حمید زرگرنژاد و تهیه کنندگی علیرضا جلالی و حمید آخوندی از چهار مهر 97 بـه سرگروهی سینما استقلال اکران می شود. این فیلم روایتی از یک داستان اسـت کـه در روستایی مرزی اتفاق می‌افتد؛ زیباترین دختر بعنوان عروس هور انتخاب میشود تا یک روز در هفته خود رابه آب بسپارد و هور بارور شده و قهرش نگیرد.

بهترین فیلم های ایرانی سال 97 | از لاتاری تا تنگه ابوقریب

امین مشهور بـه سمور؛ قاچاقچی ایرانی، عروس هور بنام ماهور را می دزد. در خلاصه داستان این فیلم آمده اسـت: در زندگی تـو زنی اسـت با چشمانی شکوهمند کـه لبانش خوشه های انگور و لبخندش موسیقی و گل، اما هر کس بخواهد بـه او نزدیک شود ناپدید می شود.

فیلم جاده قدیم

بهترین فیلم های ایرانی سال 97 | از لاتاری تا تنگه ابوقریب

تازه ترین فیلم منیژه حکمت، بعد از ده سال دوری از فیلمسازی، با شروع پاییز 97 روی پرده میرود. بازیگران فیلم جاده قدیم عبارتند از :مهتاب کرامتی، آتیلا پسیانی، پرویز پور حسینی، ترلان پروانه، محمدرضا غفاری، شیرین یزدان بخش، لیلی رشیدی، محمدرضا هدایتی، هدی زین العابدین، بهناز جعفری، بانیپال شومون، پوریا رحیمی سام و …. دراین فیلم سینمایی بـه ایفای نقش می‌پردازند.

فیلم هشتگ

فیلم بعدی اکران پاییز، فیلم سینمایی هشتگ بـه کارگردانی رحیم بهبودی فر و تهیه کنندگی مقصود جباری و محمدعلی کیانی اسـت کـه از چهارم مهر بـه سرگروهی پردیس زندگی در سینما هـای کشور اکران می شود.

بهترین فیلم های ایرانی سال 97 | از لاتاری تا تنگه ابوقریب

نیوشا ضیغمی و بهاره رهنما بازیگران این فیلم کمدی اجتماعی هستند کـه نیوشا ضیغمی با گریمی مردانه دراین فیلم بـه ایفای نقش می پردازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی بلغارستان شد