انفجار خودرو در سومالی


انفجار خودرو در سومالی

رسانه‌های خبری از انفجار یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده در سومالی خبر دادند.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از الفرات نیوز، یک مسئول در پلیس سومالی گفت که یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده در مقابل یک پایگاه نظامی متعلق به نظامیان اتیوپیایی در جنوب این کشور منفجر شده است.

برخی پایگاه‌های خبری اعلام کردند که گروه تروریستی "الشباب" مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفته است و در پی این انفجار ۱۶ نظامی اتیوپیایی کشته شده اند.

شمارش معکوس برای اعلام نامزدی بوتفلیقه

"احمد اویحی" نخست‌وزیر الجزایر گفت که عبدالعزیز بوتفلیقه در پیامی به مردم نامزدی خود برای پنجمین دوره ریاست‌جمهوری را اعلام خواهد کرد.

برخی از احزاب و گروه‌های سیاسی در الجزایر بر مخالفت خود با نامزدی بوتفلیقه به دلیل بیماری وی تاکید کرده اند.

بوتفلیقه در دوره کنونی که چهارمین دوره ریاست‌جمهوری وی محسوب می‌شود در رسانه‌ها ظاهر نشده است و حتی در انتخابات ریاست‌جمهوری قبلی که حدود چهار سال قبل برگزار شد او با ویلچر در یک مرکز اخذ رأی حاضر شد.

هلاکت ۸ تکفیری دیگر در صحرای غربی مصر

"تامر الرفاعی" سخنگوی نظامی مصر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نیرو‌های مسلح این کشور از طریق همکاری با نیرو‌های پلیس موفق شدند یک هسته تکفیری را در صحرای غربی منهدم کنند.

وی افزود: طبق اطلاعات به دست آمده از دستگاه‌های اطلاعاتی این هسته تکفیری در حال برنامه ریزی برای انجام اقدامات خصمانه با هدف برهم زدن ثبات و امنیت مصر بود.

ارتش مصر روز جمعه بیستم بهمن‌ماه سال گذشته از آغاز عملیات گسترده نظامی در شمال و مرکز سینا و نیز مناطق صحرایی غرب وادی النیل خبر داد و از آن زمان تاکنون ده‌ها عنصر تکفیری و تروریست به هلاکت رسیده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا