بهترین وسیله برای رسیدن به تقرب الهی


بهترین وسیله برای رسیدن به تقرب الهی

شفقنا – سایت حوزه نوشت: سخنران حرم بانوی کرامت گفت: انجام واجبات و ترک محرمات از مهم‌ترین اموری است که انسان را به خداوند نزدیک می‌کند و بنا بر فرموده امام صادق علیه‌السلام، انسان هیچ وسیله‌ای برای تقرب به درگاه الهی، بهتر از انجام واجبات و ترک محرمات پیدا نمی‌کند. حجت‌الاسلام حسینی قمی در شبستان امام خمینی(ره) ضمن اشاره به خطبه […]

بهترین وسیله برای رسیدن به تقرب الهی

شفقنا – سایت حوزه نوشت: سخنران حرم بانوی کرامت گفت: انجام واجبات و ترک محرمات از مهم‌ترین اموری است که انسان را به خداوند نزدیک می‌کند و بنا بر فرموده امام صادق علیه‌السلام، انسان هیچ وسیله‌ای برای تقرب به درگاه الهی، بهتر از انجام واجبات و ترک محرمات پیدا نمی‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی قمی در شبستان امام خمینی(ره) ضمن اشاره به خطبه ۱۱۰ نهج‌البلاغه گفت: عده‌ای در جامعه امروزی که گرایش‌های مذهبی دارند، همواره به دنبال طی مقامات معنوی و سیر و سلوک هستند و در این مسیر بسیار حساس متأسفانه راهزنان سیر و سلوک و عرفان هم زیاد می‌باشد؛ راهی که انتهایش گمراهی و ضلالت و انحراف از صراط مستقیم است.بهترین راهنما و عارفی که بتواند انسان تشنه را به حقیقت برساند بعد از رسول خدا، وجود مبارک امیر المومنان و اهل‌بیت(ع) می‌باشند.

وی افزود: خضر راه معنویت و عرفان واقعی، فقط و فقط اهل‌بیت(ع) می‌باشند و هر کس به دنبال طی مقامات معنوی و عرفانی است باید به سراغ اهل‌بیت(ع) برود.

سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به خطبه ۱۱۰ و تبیین محتوای خطبه در راستای تقرب به درگاه الهی خاطرنشان کرد: معرفت و ایمان واقعی به خداوند، رسول خدا و اهل‌بیت(ع)، توحید، دین‌شناسی و معرفت واقعی به احکام دینی اولین راه تقرب و سیر و سلوک معنوی می‌باشد.

وی تأکید کرد: انجام واجبات و ترک محرمات از مهم‌ترین اموری است که انسان را به خداوند نزدیک می‌کند و بنا بر فرموده امام صادق علیه‌السلام، انسان هیچ وسیله‌ای برای تقرب به درگاه الهی، بهتر از انجام واجبات و ترک محرمات پیدا نمی‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی قمی یادآور شد: عده‌ای از انسان‌ها به دنبال انجام مستحبات و ترک مکروهات هستند و تمام توان خود را متمرکز در این امور قرار داده‌اند، درحالی‌که اهل‌بیت(ع) هیچ‌گاه نگران مستحبات و مکروهات انسان‌ها نیستند بلکه حضرات معصومین نگران واجبات و محرمات هستند چراکه تمرکز بر روی مستحبات و مکروهات، غفلت از امتثال واجبات و اوامر الهی و ترک محرمات را به دنبال خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: وسواس بیش‌ازحد جهت انجام مستحبات و ترک محرمات، انسان را از انجام واجبات بازمی‌دارد و در دام انجام محرمات می‌اندازد، به‌گونه‌ای که گاهی انسان به خداوند نیز سوءظن پیدا می‌کند و به دین بدگمان می‌شود.

وی افزود: حقیقت دین و تمام دین در نماز است و باید انسان حقایق اصلی دین را که نماز، جهاد فی سبیل الله، اخلاص در امور، پرداختن زکات و… است بیاموزد، نه اینکه تمام عمر خود را صرف گرفتن استخاره و آموختن احکام عقیقه و… نماید. گرچه دانستن احکام بسیار خوب است اما آگاهی از اصول دین مهم‌تر و مقدم بر احکام مستحبی است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی