7 مرکز توانبخشی در شیروان ساخته شد


7 مرکز توانبخشی در شیروان ساخته شد

علی اکبر آرام روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این درحالی است که این شهرستان در پیش انقلاب فاقد مرکز توانبخشی نگهداری معلولان بود.وی اظهار...

علی اکبر آرام روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این درحالی است که این شهرستان در پیش انقلاب فاقد مرکز توانبخشی نگهداری معلولان بود.
وی اظهار داشت: همچنین در حال حاضر 2 مجتمع توانبخشی خدمات مورد نیاز به جامعه هدف را به صورت رایگان و با مشارکت بخش خصوصی ارائه می دهد.
وی افزود: از چهار هزار معلول شهرستان، بیش از یکهزار و 485 معلول جسمی حرکتی، 900 معلول ذهنی، 50 ضایعه نخاعی، 455 شنوایی، 470 بینایی، 520 اعصاب و روان و بقیه افراد سالمند هستند.
آرام افزود: اداره بهزیستی در این حوزه خدماتی از قبیل پرداخت مستمری ماهیانه، تحویل اقلم توانبخشی از قبیل ویلچر، عصا و واکر، توالت فرنگی، تخت و تشک و همچنین خدماتی نظیر فیزیوتراپی، گفتار درمانی، کار درمانی، بینائی سنجی، شنوائی سنجی، روانشناسی و ... را به افراد معلول ارائه می کند.
سرپرست اداره بهزیستی شیروان گفت: فعالیت های واحد توانبخشی در طرحی با عنوان توانبخشی مبتنی بر جامعه «CBR» با همکاری و مشارکت بخشداران، دهیاران و بهورزان به منظور شناسائی و ارائه خدمات به معلولان در دورترین نقاط شهرستان و مناطق عشایری به صورت حضوری و چهره به چهره صورت پذیرفته است.
آرام با بیان اینکه به برکت انقلاب در این چهل سال هیچ فرد معلولی در هیچ یک از مناطق بی بهره از امکانات توانبخشی نیست افزود: در صورتی که پیش از انقلاب خیلی از روستائیان از این خدمات بهره مند نبوده اند و هم اکنون با پیگیری های همکاران این حوزه و تصویب قانون جامع حمایت از معلولان و مناسب سازی معابر و امکان عمومی و مذهبی بیشتر افراد معلول جامعه از حداقل حقوق شهروندی بهره مند و در بیشتر محافل حضوری پررنگ پیدا کرده اند.
وی با اشاره به حوزه اجتماعی گفت: در این حوزه خدمات حمایتی به زنان و دختران بی سرپرست و بد سرپرست ارائه می شود که برای سه هزار و 200 نفر پرونده تشکیل شده و ارائه خدمات انجام گرفته است و در دوران چهل سال انقلاب برای 750 خانواده از زنان و دختران بی سرپرست تشکیل پرونده و پرداخت مستمری انجام شده است.
وی پرداخت هزینه 200 بیمه زن خانه دار و پرداخت هزینه تحصیلی و دانشجویی 350 نفر از فرزندان خانواده های بی سرپرست را از اهم اقدامات این مدت عنوان کرد و افزود: در این مدت 4 گروه همیار تعاونی زنان خانه دار و استقلال اعضای گروه با پرداخت تسهیلات و کمک هزینه تجهیزات تشکیل شد.
سرپرست اداره بهزیستی شیروان از راه اندزی 2 مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست هر یک با ظرفیت 20 نفر، انجام خدمات حمایتی ویژه به کودکان از زمان پذیرش تا پایان ترخیص و حمایت های بعد از ترخیص، راه اندازی مرکز شیرخوارگاه به منظور نگهداری و مراقبت از نوزادان و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست و 2 مجتمع خدمات حمایتی به منظور ارائه خدمات حمایتی به افراد ساکن در دورترین نقاط شهرستان را از خدمات حمایتی ویژه دولت خبر داد.
شهرستان 157 هزار نفری شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !