هشدار در مورد وقوع سونامی سکته مغزی در ایران


هشدار در مورد وقوع سونامی سکته مغزی در ایران

دبیر علمی یازدهمین کنگره سکته مغزی گفت: فشارخون، دیابت، استعمال دخانیات و چاقی از جمله فاکتورهای خطر در بروز سکته مغزی است.

هشدار در مورد وقوع سونامی سکته مغزی در ایران اتاق خبر 24:

سید حسین آقامیری در آستانه برگزاری یازدهمین کنگره سکته مغزی با اشاره به اینکه توسعه بیمارستان‌های ویژه سکته مغزی در سراسر کشور جهت ارائه خدمات بهتر و جامع به بیماران دچار این مشکل امری ضروری است، گفت: آمار دقیقی در مورد سکته‌های مغزی نداریم ولی بر اساس برخی از بررسی‌ها سالانه 70 تا 100 هزار مورد جدید سکته مغزی رخ می‌دهد که به عبارتی هر 5 دقیقه یک مورد است.

این متخصص مغز و اعصاب گفت: جمعیت ایران رو به سالمندی است و از آنجایی که سن یک عامل خطر غیرقابل تغییر در سکته مغزی است می‌توان گفت در آینده به سمت سونامی سکته مغزی پیش می‌رویم.

وی بیان داشت: فشارخون، دیابت، استعمال سیگار و الکل، چاقی از فاکتورهای خطر قابل تغییر در بروز سکته مغزی است و باید اقدامات پیشگیرانه و هشدارهای لازم در این زمینه به مردم ارائه شود.

آقامیری با اشاره به اینکه زیرساخت‌های درمان را برای سکته مغزی به طور کامل در کشور نداریم،‌گفت: اولین عامل ناتوانی در کشور سکته مغزی و دومین عامل مرگ بعد از بیماری‌های قلبی عروقی نیز سکته مغزی است. بنابر این توجه به پیشگیری و درمان به موقع این بیماری امر حائز اهمیت است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول