به گزارش افکارنیوز،

مهدی امیرآبادی، در خصوص حضور در کلاس A مربیگری آسیا و اینکه آیا با دریافت این مدرک به نیمکت استقلال فکر می‌کند، گفت: خیر من به دنبال نیمکت استقلال یا هر تیم دیگری نیستم. از سال 94 با تیم چوار ایلام به عنوان مدیر فنی کار می‌کنم و قصد دارم تجربه بیشتری کسب کنم.این کلاس یکی از بهترین کلاس‌ها بوده است. من دوره‌های C و B را پشت سر گذاشتم اما تا این حد عالی نبودند. 80-90 درصد این کلاس فوتبالیست هستند و هم دوره‌های من بودند اما در کلاس‌های قبلی افراد غیرفوتبالی زیاد بودند. الان کار با اینکه به صورت شبانه‌روزی است عالی انجام می‌شود. ما در این کلاس‌ها که مصادف با بازی‌های جام ملت‌ها بود در کنار همدیگر بازی‌ها را آنالیز می‌کردیم و کلاس بسیار خوبی را زیر نظر استاد اقبالی پشت سر گذاشتیم.

مدافع سابق تیم ملی در خصوص عملکرد تیم ملی در جام ملت‌های 2019 آسیا گفت: ما از همان اول وقتی انتقاد کردیم به خاطر این بود که دل‌مان برای ساختار فوتبال می‌سوخت. دوست داریم فوتبال‌مان همیشه پیشرفت کند نه به صورت مقطعی. دوست داریم این پیشرفت درازمدت باشد مانند قطر و ژاپن. آنها با برنامه‌ریزی‌های طولانی مدت به اینجا رسیده‌اند اما ما همیشه نتیجه‌گرا بوده‌ایم و همیشه با تیم‌های ضعیف بازی کردیم تا رنکینگ ما را بالا ببریم که آخرش هم این شد.

امیرآبادی در ادامه افزود: وقتی ما قبل از جام ملت‌ها گفتیم چرا برای تیم ملی بازی‌های تدارکاتی خوب نمی‌گذارید، آخرش می‌شود همین که از جام ملت‌ها حذف می‌شویم و قطر برای جام جهانی خط و نشان می‌کشد. مطمئن باشید ژاپن از این نائب قهرمانی ناراحت نیست. برنامه‌ریزی آنها برای آینده است اما تیم ملی ما به راحتی حذف شد و حالا هزاران حرف و حدیث هم وجود دارد. اگر ما انتقادی می‌کنیم فقط برای خوب شدن ساختار فوتبال است.

بازیکن اسبق تیم ملی در خصوص رفتن کی‌روش و بحث جایگزینی او در تیم ملی گفت: من با رفتن او کاری ندارم. کسی که رفت نباید دیگر به گذشته فکر کرد. ما الان باید به فکر تیم ملی باشیم و هر چه سریع‌تر یک سرمربی خوب انتخاب کنیم. باید هدف‌گذاری و ساختار فوتبال در چند سال آینده را مشخص کنیم. اینگونه می‌توانیم فوتبال را درست کنیم. اگر بخواهیم مقطعی فکر کنیم و بخواهیم تیم را سریع جمع کنیم و در یک مقطع کار کنیم به درد نمی‌خورد. باید هر چه سریع‌تر برای آینده فوتبال برنامه‌ریزی کنیم.

امیرآبادی در خصوص مطرح شدن نام‌های بزرگ برای هدایت تیم ملی ایران، گفت: نام‌ها نباید برای فوتبال ما مهم باشند. کی‌روش هم نام بسیار بزرگی دارد. او در جاهای خوب مربیگری کرد و به ایران آمد. نام‌ها شاید به صورت مقطعی کاری انجام دهند اما به صورت طولانی‌مدت جواب نمی‌دهد.

کاپیتان اسبق استقلال در خصوص شرایط حال حاضر این تیم گفت: به نظرم استقلال در فرصت نقل و انتقالات بازیکنان خوبی جذب کرده و هواداران هم راضی هستند اما به هر حال باید ببینیم در آینده آیا نتایج خوبی به دست می‌آورد یا خیر. شاید کیفیت این بازیکنان زیاد مناسب نباشد. در دوره‌های قبل چنین اتفاقاتی می‌افتاد مانند همین دوبازیکنی که در نیم فصل اول به استقلال آمدند. امیدوارم این بازیکنان، بازیکنان خیلی خوبی باشند و با یک برنامه‌ریزی خوب و تمرینات خوب و همچنین با اضافه شدن فرهاد مجیدی به کادر فنی تیم به بالای جدول برسد و دل هواداران شاد شوند.