یکی از مسائل دردسرساز برای خانواده ها بوی فاضلاب است. بوی بد آشپزخانه و سرویس بهداشتی ناشی از چیست؟ این مهم‌ترین سوالی است که پس از استشمام بوی بد خودمان می‌پرسیم. اولین قدم پیدا کردن منشا این بوهاست. ممکن است به دلیل نشت گاز فاضلاب به داخل منزل بوی بد را استشمام کنید. قدم بدی از بین بردن و نابودی بوی بد فاضلاب است. البته روش‌هایی نیز وجود دارند که می‌توانید از وقوع این مشکل پیشگیری کنید و یا احتمال بوجود آمدن آن را تا حد ممکن به حداقل برسانید. ما در این مقاله سعی می‌کنیم راه‌کارهایی را به شما پیشنهاد کنیم تا از شر این بوها خلاص شوید.

چه کار کنیم بوی فاضلاب در خانه نپیچد؟

در سرویس‌های بهداشتی از سیفون مناسب استفاده کنید. مطمئن شوید که لوله‌ها و تجهیزات لوله‌کشی به شکل استاندارد نصب شده است. برای جلوگیری از بوی در آشپزخانه، سعی کنید قبل از شستن ظرف‌ها، باقیمانده‌ی غذا را تمیز کنید تا وارد لوله‌های سینک ظرفشویی نشوند. زیرا یکی از دلایل بوی بد فاضلاب آشپزخانه، گیر کردن خرده‌های مواد غذایی در لوله‌هاست. حتی الامکان از درپوش‌های سوراخ‌دار در سینک آشپزخانه و فاضلاب حمام استفاده کنید. در صورت رعایت نکات بالا و همچنین استفاده از محلول‌های زیر حتما از متخصصان کمک بگیرید.

چطور بوی بد فاضلاب آشپزخانه و سرویس بهداشتی را از بین ببریم

از محلول های خانگی استفاده کنیم

یکی از بی‌ضررترین روش‌های رفع بوی بد فاضلاب استفاده از محلول‌های خانگی است. برای این منظور می‌توانید از مرکبات کمک بگیرید.

ترکیب آبلیمو و جوش شیرین:مقدار مساوی آبلیمو را با جوش‌شیرین مخلوط کنید، مایع موردنظر را داخل فاضلاب بریزید و چند دقیقه صبر کنید، سپس آب سرد را به مدت چند دقیقه باز کنید. ترکیب جوش شیرین و سرکه سفید:مقداری جوش شیرین را داخل لوله بریزید وپس از آن مقداری سرکه بریزید، چند دقیقه بعد آب را باز کنید.

روش دیگر این است که یک پیمانه سرکه و جوش شیرین را باهم مخلوط کرده و داخل لوله بریزید.

ترکیب نمک و جوش شیرین:یک کاسه آب جوش را با نمک و جوش شیرین مخلوط کنید و داخل لوله بریزید.

راه‌حل‌های خانگی از ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین و کم‌خطرترین روش‌های ممکن برای حل مشکل بوی بد فاضلاب هستند. اما اگر با مشکل رفع نشد مجبور به استفاده از محلول های شیمیایی هستید.

از محلول های شیمیایی استفاده کنید

از دیگر روش‌های نابودی بوی بد فاضلاب استفاده از محلول‌های شیمیایی موجود در بازار است. البته در نظر داشته باشید که استفاده بی‌رویه از این محصولات ممکن است درطول زمان به لوله‌کشی ساختمان آسیب برساند و یا در صورت استفاده مکرر در بعضی افراد آلرژی‌های تنفسی و پوستی ایجاد کند. استفاده از این محلول ها به تجربه نیاز دارد . برای اینکه به خودتان آسیب نزنید بهتر است از یک متخصص تخلیه چاه و لوله بازکنی کمک بگیرید.

چطور بوی بد فاضلاب آشپزخانه و سرویس بهداشتی را از بین ببریم

از متخصص لوله بازکنی و تخلیه چاه کمک بگیریم

گازهای فاضلاب می‌توانند سمی و خطرناک باشند و در صورتی‌که مدت زمان زیادی در معرض استشمام این گازها قرار بگیرید ممکن است باعث مشکلات تنفسی، استفراغ و .... شوید. مطمئن‌ترین و بی دردسرترین روش باز کردن لوله ها و برطرف کردن بوی بد فاضلاب کمک گرفتن از متخصص لوله بازکنی و تخلیه چاه است. متخصصان علت اصلی این موضوع را پیدا می‌کنند و پس از آن راه حل مناسب و اصلی را به شما پیشنهاد خواهند کرد. اگر چاه فاضلاب پر شده است و بوی فاضلاب در تمام ساختمان پیچیده است به کمک متخصصان برای تخلیه چاه نیاز داریم.

لوله کشی ساختمان را عوض کنید

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند باعث انتشار بوی بد در ساختمان شود ترکیدگی لوله‌هاست. درصورتی‌که متوجه شدید لوله‌ها ترکیده است به سرعت اقدام به تعویض لوله کنید زیرا ممکن است باعث نشست آب به پی ساختمان شود. اگر لوله‌کشی فاضلاب شما قدیمی است یا لوله‌ها دچار فرسودگی شده‌اند حتما از یک متخصص برای تعویض لوله‌ها کمک بگیرید. برای انجام لوله‌کشی ساختمان حتما از یک فرد باتجربه کمک بگیرید که با تخصص خود بتواند بهترین خدمات را به شما ارائه کند.

استادکار چه کمکی در زمینه خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه به ما می‌کند؟

بسیاری از افراد برای رفع بوی فاضلاب به صورت خودسرانه اقدام می‌کنند و ممکن است نه‌تنها نتیجه مطلوب حاصل نشود بلکه هزینه بیشتری را متحمل شوند. برای حل هر مشکلی بهتر است در مرحله اول علت آن را پیدا کنیم. اپلیکیشن استادکار با در اختیار داشتن متخصصان زبده و حرفه‌ای می‌تواند به شما در پیدا کردن مشکل اصلی و رفع آن کمک کند.

چطور بوی بد فاضلاب آشپزخانه و سرویس بهداشتی را از بین ببریم

استادکار یک بازار رقابتی برای متخصص هاست و شما می توانید برای پیدا کردن متخصص موردنظرتان از قسمت نظرات کاربران استفاده کنید و با مشاهده امتیاز متخصصان انتخاب مطمئن‌تری انجام دهید.

شما می‌توانید از خدمات بازدید و مشاوره رایگان در اپلیکیشن و وبسایت استادکار استفاده کنید و قبل از شروع کار از قیمت خدمات مطلع شوید.