این 5 نفر سکه تقلبی می‌فروختند +عکس


این 5 نفر سکه تقلبی می‌فروختند +عکس

اعضای یک باند که اقدام به ضرب سکه‌های تقلبی پارسیان و فروش آن‌ها در بازار می‌کردند از سوی پلیس دستگیر شدند. این افراد همچنین با ایجاد تصادف‌های ساختگی، خودرو‌های مدل بالا را نیز سرقت می‌کردند.

روزنامه ایران: چندی قبل مأموران پلیس در جریان سرقت شبانه از یک کارگاه ضرب سکه قرار گرفتند. به‌دنبال اعلام این خبر به دستور دادیار شعبه اول دادسرای ویژه سرقت تحقیقات آغاز شد. در بررسی‌ها مشخص شد که چند مرد ناشناس شبانه وارد کارگاه ضرب سکه شده و با بستن دست و پای صاحب کارگاه، قالب‌های طلاسازی را به سرقت برده‌اند. در حالی که تحقیقات برای شناسایی سارقان ادامه داشت شکایت‌های متعددی به پلیس رسید که عده‌ای اقدام به فروش سکه‌های تقلبی در بازار کرده‌اند. در ادامه تحقیقات کارآگاهان به بازبینی دوربین‌های مداربسته طلافروشی‌هایی پرداختند که سکه‌های تقلبی پارسیان به فروش رفته بود. طلافروشان مدعی بودند که دو دختر جوان سکه‌ها را به آن‌ها فروخته‌اند. بدین ترتیب چهره دختران و مرد جوانی به‌دست آمد که همدست آن‌ها بودند. در ادامه کارآگاهان به سراغ آلبوم متهمان اداره آگاهی رفته و هویت مرد جوان را شناسایی کردند. درنهایت مشخص شد که مرد جوان با همدستی یکی از دوستانش باندی تشکیل داده‌اند و به همراه نوچه‌هایشان از کارگاه ضرب سکه قالب‌ها را سرقت و اقدام به ضرب سکه‌های تقلبی پارسیان کرده و آن‌ها را در بازار به فروش رسانده‌اند.

این 5 نفر سکه تقلبی می‌فروختند +عکس


سرقت خودرو‌های مدل بالا
در ادامه بررسی‌ها مشخص شد اعضای این باند علاوه بر ضرب سکه تقلبی، در یک سایت اینترنتی به شناسایی افرادی می‌پرداختند که قصد فروش خودرو‌های مدل بالایشان را داشتند. آن‌ها با این فروشندگان تماس گرفته و در خیابان با آن‌ها قرار می‌گذاشت. در محل قرار خریداران قلابی تصادف ساختگی راه می‌انداختند و زمانی که مالک خودرو برای بررسی تصادف از خودرو پیاده می‌شد، سوار خودرو شده و از محل متواری می‌شدند.
اعضای این باند خودرو‌های سرقتی را اسقاط کرده و لوازم آن را به فروش می‌رساندند یا اینکه آن‌ها را با ترفند جعل سند با قیمتی پایین‌تر از قیمت بازار می‌فروختند.
خودکشی سارق فراری
با شناسایی مخفیگاه متهمان یکی از سردسته‌های باند و همدستانش دستگیر شدند. درنهایت مخفیگاه سردسته دوم این باند نیز شناسایی شد و مأموران برای دستگیری او وارد عمل شدند، اما مرد جوان که پلیس را در چند قدمی خود می‌دید به پشت بام رفت تا از دست مأموران فرار کند. اما وقتی مأموران خود را به پشت بام رساندند متهم که یک جاعل سابقه دار نیز بود با اسلحه‌ای که همراه داشت به زندگی‌اش پایان داد. بازپرس شعبه اول دادیاری دادسرای ویژه سرقت با درخواست انتشار چاپ تصویر متهمان از شاکی‌های احتمالی اعضای این باند خواست برای شکایت به دادسرای ویژه سرقت مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن