47 کشاورز و نمونه برتر استان تهران معرفی شد


47 کشاورز و نمونه برتر استان تهران معرفی شد

خبرگزاری آریا- در چهلمین سالگرد پبروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مراسمی از 47 کشاورز و تولید کننده برتر بخش کشاورزی استان تهران قدردانی شد.

47 کشاورز و نمونه برتر استان تهران معرفی شد
خبرگزاری آریا- در چهلمین سالگرد پبروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مراسمی از 47 کشاورز و تولید کننده برتر بخش کشاورزی استان تهران قدردانی شد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، در این مراسم که با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران؛ معاون امور باعبانی وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران بخش کشاورزی استان تهران در سالن جلسات جهاد کشاورزی شهرستان ری برگزار شد.رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: استان تهران 187 هزار هکتار دارای اراضی کشاورزی است که سالانه 5 میلیون و 700 هزار تن محصول تولید شد
ذوالفقاری گفت: امسال یک هزار و 760 مورد که اقدام به تغییر کاربری، ساخت و ساز غیرمجازدر اراضی کشاورزی کرده بودند را تخریب کردیم.
وی با بیان اینکه امنیت غذایی مهمترین هدف مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان تهران است خاطرنشان کرد: در حال حاضر 90 درصد محصولاتی که مصرفی می کنیم در داخل کشور تولید می شود.
ذوالفقاری یادآور شد: 20 درصد گوشت مصرفی را از طریق واردات جبران می کنیم و همچنین مقداری روغن و یک سری میوه های گرمسیری که به میوه های لاچکری معروف است از طریق واردات تامین می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در ادامه به فعالیت های 40 ساله این سازمان پرداخت و میزان تولیدات بخش کشاورزی استان تهران 400 درصد رشد داشت
وی تولیدات محصولات کشاورزی در استان تهران با توجه به میزان اراضی یک رکورد اعلام کرد و گفت: استان تهران بیشتر از استان آذربایجان غربی محصول تولید می کند و همچنین 2 برابر استان کردستان و همچنین یک میلیون تن بیشتر از استان اردبیل محصول تولید می کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران یادآور شد: از 5 میلیون و 700 هزار تن محصول تولید شده 2 میلیون و 700 هزار تن در استان تهران فرآوری می شود و خام فروشی نمی شود.
به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از 600 هزار تن محصولات گلخانه ای 8 درصد این محصولات از استان تهران صادر می شود.
به گفته ذوالفقاری سالانه 30 هزار تن گوشت قرمز در استان تهران تولید می شود که با برنامه ریزی انجام شده و در صورت تامین اعتبارات میزان گوشت قرمز در 5 سال آینده به 50 هزار تن خواهد رسید.
همچنین عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: در جنگ اقتصادی هستیم و تولید کنندگان سرداران واقعی این جنگ هستند.
سید حسین نقوی حسینی افزود: امروز برای ملت روزهای بزرگی است و همه باید در این جنگ تلاش و سرداری کنیم.
نماینده مردم پیشوا؛ قرچک و ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان های استان تهران در بسیاری از شاخص های اقتصادی و عمومی محروم ترین شهرستان های کشور است گفت: زمین های کشاورزی شهرستان های استان تهران در حال نابودی است و در حالی که 6 درصد محصولات کشاورزی در استان تهران تولید می شود این اراضی در حال از بین رفتن است.
وی با بیان اینکه جنگ‌ فعلی جنگ سفره است و باید کمک کنیم سفره مردم کوچک نشود.
لازم به یادآوری است در این مراسم از 47 کشاورز برتر و تولید کننده نمونه بخش کشاورزی تقدیر شد.


کدM-ch2531

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری