جزیره اولودنیز کجاست؟


جزیره اولودنیز کجاست؟

این جزیره، یکی از 5 جزیره برتر دنیاست. آبی فیروزه ای دریا، جنگل های سر به فلک کشیده و آرامش این جزیره از یاد کسانی که به آن پا گذاشته اند نمی رود.

این جزیره، یکی از 5 جزیره برتر دنیاست. آبی فیروزه‌ای دریا، جنگل‌های سر به فلک کشیده و آرامش این جزیره از یاد کسانی که به آن پا گذاشته‌اند نمی‌رود.

مسیر دسترسی جزیره اولودنیز ترکیه

استان موعلا را به خاطر بسپارید. اولودنیز در این استان، در فاصله اندکی از منطقه فتحیه واقع شده است؛ درست جایی در جنوب غربی ترکیه، میان دریای مدیترانه و دریای اژه. اولودنیز در لغت به معنای دریای مرده است. احتمالا به خاطر اینکه روی مردابی طبیعی و زنده واقع شده به این نام خوانده می‌شود.

اگر قصد سفر به این جزیره را دارید، بهتر است همسفر تورهای گردشگری شوید. در غیر این صورت، باید به فرودگاه دالامان بروید. بعد از آن از طریق تاکسی یا اتوبوس می‌توانید راهی این جزیره شوید. فرودگاه دالامان در فاصله 120 کیلومتری از فتحیه قرار دارد.

جزیره اولودنیز کجاست؟

جزیره اولودنیز ترکیه چرا خاص است؟

این جزیره در همسایگی دریای مدیترانه قرار دارد. آب و هوای آن معتدل و مناظرش فوق‌العاده‌اند. طبیعت این جزیره را جنگل و آب‌های فیروزه‌ای تشکیل می‌دهند؛ بی دلیل نیست که جزیره اولودنیز را جزو 5 جزیره برتر جهان آورده‌اند. از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این مکان می‌توان به خلوت بودن و آرامش آن اشاره کرد. این ساحل برخلاف دیگر ساحل‌ها، ریگی است.

جزیره اولودنیز کجاست؟

در جزیره اولودنیز ترکیه چه می‌بینیم؟

می‌گویند اولودنیز روی مردابی واقع شده. به همین دلیل است که هیچ سازه‌ای در این مکان دیده نمی‌شود. به جای آن، تا چشم کار می‌کند مناظر بکر دیده می‌شود. این مناظر آنقدر بکرند که در میان ورزشکاران ورزش پاراگلایدینگ پرطرفدار شده‌ است. هم‌چنین آب‌های این جزیره میان غواصان به خصوص غواصان اسکوبا بسیار شهرت پیدا کرده‌. دلیل اینکه این جزیره به بهشت غواصان تبدیل شده شفافیت آب آن است؛ به گونه‌ای که هرچه بیرون و درون این آب است را می‌توان به راحتی دید. اگر تا به حال تجربه غواصی نداشتید، نگران نباشد؛ با وجود مربی‌های این ساحل می‌توانید غواصی یاد بگیرید.

جزیره اولودنیز کجاست؟

کی به جزیره اولودنیز ترکیه برویم؟

فصل‌های گرم سال برای تفریحات ساحلی مناسب‌ترند. اگر هوای معتدل را برای سفر می‌پسندید، ماه‌های ژانویه، فوریه، مارچ و دسامبر را برای سفربه این منطقه برنامه‌ریزی کنید.



1397/11/15 | کد مطلب: 4426
برچسب‌ها: ترکیه
جزیره اولودنیز کجاست؟
جزیره اولودنیز کجاست؟ سیما رفیعی
جزیره اولودنیز کجاست؟

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه جاذبه های گردشگری جهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !