کتابخانه مرکزی مشهد پس از 23 سال بهره برداری شد


کتابخانه مرکزی مشهد پس از 23 سال بهره برداری شد

کتابخانه مرکزی مشهد که ۲۳ سال قبل کلنگ آن به زمین زده شده بود صبح امروز همزمان با ایام الله دهه فجر با عنوان کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره)" با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان استانی و شهری بهره برداری...


به گزارش شهرآراآنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، این کتابخانه در سال 74 کلنگ زنی شده بود اما ساخت آن به دلایل مختلف با کندی پیش می رفت که طی یکی دو سال اخیر با همت مسئولان استان و استاندار سابق موضوع تخصیص اعتبارات آن مورد توجه جدی قرار گرفت و طی ماههای اخیر عملیات تکمیلی آن سرعت گرفت.

به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، کتابخانه مرکزی مشهد به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی کشور با گنجایش حدود 200 هزار نسخه شامل صدهزار نسخه مخزن اصلی و صدهزار نسخه بخش کودک و نوجوان فعالیت خود را آغاز کرده است .

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان افزود : علاوه بر بخش‌های معمول کتابخانه‌های عمومی، 10بخش و خدمت جدید را برای اولین بار در این کتابخانه به مراجعان ارائه خواهیم داد.

وی اظهار کرد : بخش ناشنوایان، کم سوادان، مادر وکودک، بخش دیداری و شنیداری، مدیریت واحدهای سیار و شعب، پیشخوان کتابخانه‌های عمومی، بخش مهد کتاب، آسمان نما و اتاق نجوم، اتاق علم،دفتر پیشخوان دولت الکترونیک و رستوران، خدمات تحویل مدرک، فروشگاهمحصولات فرهنگی از جمله بخش های جدید این کتابخانه هستند.

به گفته وی : هم اینک 125 باب کتابخانه نهادی و 79 باب کتابخانه مشارکتی در این استان وجود دارد که 160 باب کتابخانه ظرف 40 سال اخیر ساخته شده است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403