دورترین روستاهای شیروان در انقلاب دارای خانه بهداشت شدند


دورترین روستاهای شیروان در انقلاب دارای خانه بهداشت شدند

بجنورد- ایرنا- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: در حالیکه پیش از انقلاب هیچ یک از نقاط روستایی دارای خانه بهداشت نبود اما پس از آن، 84 خانه بهداشت در روستاهای این شهرستان ایجاد شد.

دکتر علی آرمیده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون خدمات اولیه پزشکی در همان روستاها انجام می شود.
وی گفت: همچنین در چهار دهه انقلاب اسلامی، تعداد تخت های بیمارستان شیروان به 340 تخت افزایش یافت در حالیکه در سال 57 این تعداد تنها 35 تخت بود.
آرمیده افزود: پیش از انقلاب این شهرستان از یک بیمارستان برخوردار بود که بیمارستان امام خمینی(ره) با 120 تخت مصوب شد و هم اکنون 88 تخت فعال دارد؛ علاوه بر این بیمارستان تخصصی آیت الله هاشمی ساخته شد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: همچنین در پایان سال 57 تعداد نیروهای بیمارستان شیروان 130 نفر بودند که هم اکنون با احداث بیمارستان جدید و افزایش فضای درمانی شمار نیروها به یکهزار و 200 نفر رسیده است.
آرمیده با بیان اینکه در سال 57 بیمارستان قدیم شیروان فاقد امکانات و تجهیزات پزشکی و بخش های مختلف بود افزود: خریداری یک دستگاه سی تی اسکن، احداث کلینیک ویژه، راه اندازی بخش دیالیز، خریداری 19 دستگاه آمبولانس، احداث یک آزمایشگاه، 84 خانه بهداشت و چهار پایگاه اورژانس 115 از جمله دستاوردهای انقلاب در بخش بهداشت و درمان شهرستان بوده است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان با بیان اینکه در سال 57، این شهرستان دارای 2 پزشک عمومی بود که هم اکنون به 45 نفر افزایش یافته است گفت: در طول چهل سال انقلاب 40 پزشک متخصص، چهار داروساز و هفت دندانپزشک( درمانگاه ها) در این شهرستان جذب شده اند و 2 داروخانه در بیمارستان ها راه اندازی شده است.
آرمیده با اشاره به اینکه این شهرستان پیش از انقلاب فاقد مرکز جامع خدمات شهری و مرکز جامع خدمات روستایی بود افزود: در چهار دهه انقلاب، سه مرکز جامع خدمات سلامت شهری و 17 مرکز جامع خدمات سلامت روستایی در شیروان ایجاد شده است.
وی مراکز درمانی خصوصی این شهرستان در چهل سال انقلاب را شامل 15 داروخانه، پنج پایگاه بینایی سنجی، 6 موسسه فیزیوتراپی، پنج آزمایشگاه، 2 مرکز تصویربرداری، یک مرکز جراحی محدود، 16 مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر و غیره عنوان کرد.
شهرستان 157 هزار نفری شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها