فیلمسازی به‌سمت غیرممکن بودن پیش می‌رود


فیلمسازی به‌سمت غیرممکن بودن پیش می‌رود

کارگردان فیلم‌ سینمایی "مردی بدون سایه" در نشست خبری این فیلم در پردیس ملت گفت: شرایط برای تولید و نمایش و گذشتن از مسیرهای اداری بسیار سخت است و من این هشدار را در این مقطع تاریخی می‌دهم که فیلمسازی به سمت غیرممکن بودن پیش...

علیرضا رئیسیان کارگردان و تهیه‌کننده "مردی بدون سایه" در پاسخ به سوالی درباره پایان‌بندی این فیلم و همچنین روند فیلم، بیان کرد: پایان این فیلم بسیار واضح و روشن است و این طبیعی است که افراد برداشت‌های مختلف داشته باشند مخصوصا فیلمی که بین خیال و واقعیت حرکت می‌کند.

رئیسیان درباره منابع مالی این اثر هم گفت: فارابی چهار بار اعلام کرد که در این فیلم مشارکت کرده است و ما هم‌ این موضوع را مشخص کرده‌ایم، تاکنون هم بیشترین سهم این فیلم‌ هم برای خودم است.

او همچنین در واکنش به سوالی درباره هزینه ساخت این اثر گفت که آیا این فیلم لاکچری بود؟ پس به آن تئاتر چه می‌گویید؟

این کارگردان در بخش دیگری از این نشست با بیان این‌که برخی از فیلم‌هایی که در این یکی دو سال اخیر می‌بینید آخرین تولیداتی است که یک مسیری را برخلاف دو جریان موثر سینمای ایران یعنی فیلم‌های سفارشی و تجارتی طی می‌کنند"، گفت: باید همه برای این‌که این سینما حضورش ادامه پیدا کند، جدی باشیم‌. برای فیلم‌هایی که بخواهند استقلال خودشان را در بیان هنری و صنعتی سینما حفظ کنند، شرایط بسیار سخت است.

او ادامه داد: این‌طور به نظر می‌آید که نسل اول سینمای ایران کاملا محو شده‌ است و دهه ۶۰ جز دو سه مورد باقی مانده‌اند و شاید یکی از کمک‌های رسانه‌ها به سینمای ایران در این شرایط این است که این فضای دوقطبی سینمای ایران که بین درام اجتماعی و درام انسانی به وجود آماده را، از بین ببرد.

این کارگردان همچنین گفت: شرایط برای تولید و نمایش و گذشتن از مسیرهای اداری بسیار سخت است و من این هشدار را در این مقطع تاریخی می‌دهم که فیلمسازی به سمت غیرممکن بودن پیش می‌رود مخصوصا فیلم‌هایی که اثر اجتماعی عاطفی مثبت و مستقلی را بخواهند بسازند. ما باید تمام توان‌مان را بگذاریم تا فیلم‌مان را بسازیم و شما اصحاب رسانه‌ کوشش کنید تا این نگرش تمام نشود.

رئیسیان همچنین درباره صحنه‌های خشونت‌آمیز فیلمش تصریح کرد: این‌فیلم پروانه نمایش گرفته و حذفیاتی هم نداشته اما برای زیر ۱۲ سال توصیه نشده است.

لیلا حاتمی نیز که نقش "سایه" را در این فیلم بر عهده داشت، در سخنانی بیان کرد: از داستان فیلم بدم نیامد و پیش از این نیز در چند کار با آقای رئیسیان همکاری داشتم.

علی مصفا که امروز برای دومین بار بود در نشست خبری حاضر می‌شد، در واکنش به سوالی درباره تعداد حضورش در این جشنواره گفت: این آخرین باری است که امسال در جشنواره هستم و امسال دیگر فیلمی ندارم و خوشحالم که در این جلسه لازم نیست جواب ممیزین مالیاتی را بدهم.

محمدرضا دلپاک که ترکیب و طراحی صدای این اثر را بر عهده داشت، در بخش پایانی نشست نسبت به همهمه‌ای که در سالن نشست وجود داشت اعتراض کرد و گفت که حداقل به ساحت کلام احترام بگذاریم و سکوت کنیم.

در این نشست باز هم نسبت به سوالاتی که مطرح شد، از طرف کارگردان این اثر انتقاد وارد شد و یا به برخی از سوالات پاسخی داده نشد.

این نشست با حضور علیرضا رییسیان کارگردان و تهیه‌کننده، لیلا حاتمی، علی مصفا، نادر فلاح، نسیم ادبی، به‌آفرید غفاریان و پانته‌آ سیروس از بازیگران و ستار اورکی آهنگساز، محمدرضا دلپاک طراحی و ترکیب صدا، جید کریمی (مجری طرح)، علیرضا نیکو لعل (مدیر فنی) برگزار شد.

نقل از ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس