به گزارش برنا، بهرام آقاخانی در خصوص وضعیت ورزش استان اردبیل در دوران چهل ساله بعد از انقلاب اسلامی گفت: از هر بعدی که بخواهیم به مقوله ورزش استان نگاه کنیم، بعد از انقلاب جهش خیره کننده ای داشته ایم. شاید آمار کمی از جمله مقایسه 7 مکان ورزشی قبل از انقلاب با 210 مکان ورزشی فعلی با نقد افزایش جمعیت و ... مواجه شود ولی وقتی سرانه فضای ورزشی در استان از نیم سانتی متر قبل از انقلاب به 46 سانتی متر فعلی(فضاهای در اختیار اراده کل ورزش و جوانان) رسیده است، دیگر جایی برای ایراد گرفتن باقی نمی ماند.

آقاخانی ادامه داد: افتخار آفرینی ورزشکاران اردبیلی بعد از انقلاب بسیار چشمگیر بوده بطوری که استان اردبیل در رده بندی استان های برتر کشور از حیث مدال آوری در المپیک در مکان سوم جای دارد و در بحث بازیهای آسیایی و رقابتهای جهانی هم آمار مدال آوری ورزشکاران این خطه رشد چشمگیری نسبت به دوران قبل از انقلاب را نشان می دهد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل همچنین گفت: بحث ورزش بانوان را بصورت همگانی پیگیری می کنیم تا استارت این قضیه را دربین خانواده ها زده و جامعه ای سالم در سایه ورزش دختران و مادران داشته باشیم.
وی درخصوص اماکن ورزش روستایی گفت: برای تقویت ورزش روستایی دراین برهه زمانی تجهیز و ساخت سالن های ورزشی میسر نیست ولی طبق سیاست وزارت ورزش و جوانان بنا داریم روستاهای پرجمعیت را به خانه های ورزش روستایی تجهیز کنیم که این کار را آغاز کرده و تا پایان سال ۹۷ به ۴۰ خانه ورزش روستایی را تجهیز و تکمیل خواهیم کرد.
آقاخانی همچنین در خصوص نحوه اعزام ورزشکاران به رقابتهای خارج از استان گفت: برای اعزام تیمها و ورزشکاران به مسابقات کشوری و برون مرزی تمام هزینه ها از طرف اداره کل ورزش و جوانان پرداخت شده و هیچ هزینه ی بابت اعزام از ورزشکاران گرفته نمی شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در خصوص برنامه های اداره کل در گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بیش از ۷۰۰برنامه درسطح استان برای جوانان برنامه ریزی کرده ایم تا شور همگانی را در استان شاهد باشیم. همزمان با سالروز ورود امام ۴۰همایش پیاده روی در سرتاسر استان برگزار شد و ۴۰خانواده شهید و ۴۰پیشکسوت ورزش همگانی را مورد تجلیل قرار گرفتند.
آقاخانی افزود: ۴۰جشنواره روستایی در سطح استان را شاهد خواهیم بود. میزبانی رقابتهای تیراندازی با کمان کشور و صعود زمستانی به سبلان به طور مشترک با کوهنوردان استان های شمال غرب کشور را بر عهده خواهیم داشت، جشنواره آدم برفی را با حضور استان های دیگر در نقاط کوهستانی برگزار می کنیم در مجموع نهایت تلاش خود را به کار خواهیم برد تا جشن های چهلمین فجر انقلاب برای مردم ورزش دوست اردبیلی کاملا خاطره انگیز و به یادماندنی باشد.