برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموزی در نائین


برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموزی در نائین

کانون خبرنگاران نبأ ــ یادواره 70 شهید دانش‌آموزی نائین در دبیرستان شهید چمران این شهرستان برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ محمدعلی‌ فلاحت، یکی از فرماندهان عملیات کردستان، روز گذشته، 15 بهمن در یادواره شهدای دانش‌آموزی نائین به بیان خاطراتی از خود و شهدای همرزمش اشاره کرد و گفت: رزمندگان دارای ابعاد یک انسان کامل هستند که همه ویژگی‌ها در آن‌ها نهفته اما مرتکب گناهی نشده‌اند و امروز امنیت ما مرهون خون شهدا و جانبازی ایثارگران و رزمندگان اسلام است.

به گفته این سردار، شهدا ما را می‌بینند، آن‌ها زنده‌اند و نزد پروردگارشان مرتزق می‌شوند، همچنین آن‌ها در بین ما هستند و ثواب بازگوکردن خاطرات آن‌ها و زنده نگه داشتن یاد و خاطراتشان اگر بیشتر از شهادت نباشد، کمتر از آن نخواهد بود.

وی آرامش، عزت و بزرگواری ملت ایران را حاصل خون شهدا دانست و گفت: فرزندان این کشور از خطر استقبال کردند تا امروز بتوانیم بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب در آرامش، عزت و بزرگواری باشیم و این حاصل بصیرت، مهم سیاسی و اجتماعی آن‌ها بود که بالاترین شاخصه آن تبعیت است.

این راوی دفاع مقدس، تبعیت از امام حسین(ع) ، امام علی(ع)، حضرت زهرا(س) و شنیدن صدای امام خمینی(ره) را راهگشای مسیر شکوفایی و عزت اسلامی دانست.

فلاحت افزود: هنگامی که از نوجوان رزمنده‌ای خواستیم تا انگیزه‌اش را از حضور در جبهه بگوید، گفت که آمده‌ام تا مردمان سرزمینم دچار سرنوشت مردم فلسطین نشوند و خدای ناکرده دشمنان در خاک کشورم خیمه بزنند که ناموسم به خطر بیافتد.

وی در ادامه به بیان خاطراتی از شهیدان اصغر مهرعلیان و سیدرحیم هاشمی اشاره و به دانش‌آموزان تأکید کرد: این خاطرات را بیان می‌کنیم تا شما بدانید که در طول جنگ هیچ‌گاه شهدا با دشمن نه مذاکره کرده و نه وابستگی نشان داده‌اند، بلکه همواره آن‌ها با روحیه انقلابی و بسیجی‌وار که نشئت گرفته از عاشورا بود، مقابل دشمن ایستادند.

فرمانده عملیات کردستان یکی از اهداف یادواره‌ها را انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های بعدی عنوان کرد.

سردار فلاحت در پایان با تأکید بر اینکه رضایتمندی شهدا در گرو عدم وابستگی به دشمن است، گفت: امروز اگر به شما می‌گوییم که درس بخوانید و تلاش کنید به این دلیل است که شما آینده‌سازان این جامعه هستید و آرامش اکنون شما حاصل خون شهدا است و باید تمام توان خود را برای رهایی از وابستگی به بیگانگان بگذاریم تا شهدا از شما راضی و خشنود باشند.

یادواره 70 شهید دانش‌آموزی در دبیرستان شهید چمران نائین با حضور مسئولین، دانش‌آموزان و خانواده‌های معزز شهدا برگزار شد.

مریم دهقانی

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!