آمادگی ازبکستان برای برگزاری نشست بین طالبان و دولت افغانستان


آمادگی ازبکستان برای برگزاری نشست بین طالبان  و دولت افغانستان

وزیر امور خارجه ازبکستان در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان از آمادگی این کشور برای برگزاری نشست بین دولت «کابل» و طالبان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «عبدالعزیز کامل اف» وزیر امور خارجه ازبکستان با «تادامیچی یاماموتو» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان که به تاشکند سفر کرده دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه ازبکستان در این دیدار گفت: تاشکند آماده برگزاری مذاکرات بین دولت افغانستان و «طالبان» در این کشور است.

وی تاکید کرد: طرف ازبکی آماده کمک به طرفین درگیر در افغانستان در راستای صلح و ثبات در این کشور است.

یاماموتو نیز در این دیدار اظهار داشت: سازمان ملل متحد و نهادهای آن از جمله نمایندگی این سازمان در افغانستان از سیاست پیگیرانه ازبکستان توسط رئیس جمهور «شوکت میرضیایف» برای آغاز پروسه صلح آمیز در افغانستان و بازسازی اجتماعی و اقتصادی آن و اجرای طرح های زیربنایی استقبال می‌کند.

در این دیدار همچنین همکاری های متقابل بین ازبکستان و سازمان ملل در مورد افغانستان در زمینه تامین امنیت و توسعه پایدار، برقراری صلح و ثبات در این کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

طرفین همچنین پایبندی خود را برای تحکیم همکاری های متقابل در مقابل ستیزه جویی ها و تهدیدات جدی ناشی از تروریسم بین المللی، جرایم فراملی سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر تاکید کردند.

«هلینا فریزر» هماهنگ‌کننده سازمان ملل متحد و نماینده دائمی برنامه توسعه سازمان ملل متحد در ازبکستان نیز در این دیدار حضور داشت.

ازبکستان در تاریخ دوم مارس سال 1992 میلادی به عضویت سازمان ملل متحد پیوست و در تاریخ 24 اکتبر سال 1993 میلادی در تاشکند نمایندگی سازمان ملل متحد افتتاح شد.

انتهای پیام/ح

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس