واحدهای بازسازی شده امتحان خود را خوب پس دادند


واحدهای بازسازی شده امتحان خود را خوب پس دادند

وزیر راه و شهرسازی گفت: واحدهای احداث شده در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه امتحان خود را به خوبی پس دادند.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه‌های مسکن مهر سرپل ذهاب که در زلزله سال گذشته دچار آسیب شدند، در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته روی این پروژه‌ها، گفت: با بررسی که صورت گرفت مشخص شد در پروژه‌های مسکن مهر شهرستان سرپل ذهاب آئین نامه‌های طراحی ساختمان رعایت نشده است. همچنین ساخت این پروژه‌ها با ضوابط و معیارهای ساخت و ساز انطباق ندارد.

وی اظهار کرد: در نهایت تصمیم بر این گرفته شد تا با توجه به خسارات وارده سه بلوک به طور کامل تخریب و از نو ساخته شود و مابقی بلوک‌ها نیز مقاوم سازی شوند.

وی همچنین با اشاره به ارتقا آئین نامه‌های ساخت و ساز بعد از زلزله کرمانشاه گفت تمامی واحدهای جدید در مناطق زلزله زده بر اساس آئین نامه‌های جدید طراحی و ساخته شدند و امتحان خود را در زلزله ۶.۴ ریشتری آذر ماه امسال پس دادند، به طوری که حتی یک واحد در این زلزله دچار آسیب نشد.

اسلامی کیفیت ساخت و ساز، نرخ مشارکت مردم و اعمال مدیریت جهادی را نوعی رکورد در ساخت و ساز مناطق زلزله زده عنوان کرد و افزود: در هیچ یک از زلزله‌های رخ داده در نقاط مختلف کشور چنین سرعتی در روند بازسازی نداشته‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش ساخت و سازها در شهرهای مناطق زلزله‌زده گفت: در شهر سرپل ذهاب حدود ۶۸۰۰ پروانه ساختمان داشتیم که این تعداد در حال حاضر به حدود یازده هزار و ۸۰۰ پروانه رسیده و این نشان از رشد تقریباً دو برابری ساخت و سازها در این شهر دارد.

وی افزود: در این شرایط با توجه به توسعه و افزایش حجم ساخت و سازها و نیز الزامی شدن رعایت اقدامات فنی، اندکی کند شدن روند بازسازی طبیعی است.

وی تاکید کرد: امیدواریم با تلاش بیشتر مردم و همت مضاعف بنیاد مسکن، سرعت بیشتری به ساخت و سازها داده شود و سال آینده شاهد شهری نو در سرپل ذهاب باشیم و تمام خانه‌ها نوسازی و مقاوم سازی شده باشند.

اسلامی همچنین با تاکید بر اینکه در بحث ضوابط، تعیین ساز و کارها و شیوه نامه‌های ساختمانی مشکل در کشور نداریم، گفت: در حوزه ساخت و ساز در بحث نرم‌افزاری چیزی در کشور کم نداریم و مشکل در بحث سخت افزاری است که باید بتوانیم استفاده درست از منابع و مسائل داشته باشیم و اجازه ندهیم ثروت کشور با سهل انگاری نابود شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی