شرط استفاده از پابند الکترونیک برای زندانی‌ها


شرط استفاده از پابند الکترونیک برای زندانی‌ها

رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به ملاحظات حقوقی و قانونی در زمینه اجرای طرح پابند‌های الکترونیک گفت: قانون جرایمی که مجازات‌های آن از درجه 6 تا 8 هستند را مشمول این قضیه دانسته، از طرفی شرط استفاده از پابند الکترونیکی رضایت خود فرد است.

شرط استفاده از پابند الکترونیک برای زندانی‌ها
اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌ها در جمع خبرنگاران در ارتباط با طرح پابند‌های الکترونیکی اظهار کرد: این طرح عملیاتی شده و در حال اجرا است.

وی با اشاره به ملاحظات حقوقی و قانونی در زمینه اجرای این طرح ادامه داد: قانون جرایمی که مجازات‌های آن از درجه ۶ تا ۸ هستند را مشمول این قضیه دانسته، از طرفی شرط استفاده از پابند الکترونیکی رضایت خود فرد است، علاوه بر این، فرد باید مخارج آن را به صورت روزانه پرداخت کند که این موارد از جمله دلایلی است که موجب شده استقبال خوبی از این طرح نشود.

جهانگیر تصریح کرد: ما پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی داده ایم که بودجه مستقلی برای این طرح در نظر بگیرند و با اصلاح بعضی از شروط، این طرح، جامعه گسترده‌ای را در بگیرد و اهداف آن محقق شود.

رئیس سازمان زندان‌ها در ارتباط با جزییات عفو گسترده زندانیان گفت: سازمان زندان‌ها آمادگی دارد بر اساس معیار‌های اعلامی مصادیق را مشخص و اعلام کند، منتظر هستیم که به ما ابلاغ شود و به محض اینکه از سمت مقام معظم رهبری اعلام شد بلافاصله اقدام خواهیم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور