جهانگیری: انقلاب اسلامی به بلوغ و کمال رسیده است


جهانگیری: انقلاب اسلامی به بلوغ و کمال رسیده است

همدان- ایرنا- معاون اول رئیس جمهوری گفت: 40 سالگی در فرهنگ ملی و دینی ما نشانه بلوغ و کمال است و انقلاب اسلامی به درجه بالای آن رسیده است.

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و هیات های اندیشه ورز جوان استان همدان اظهار داشت: چهل سالگی در فرهنگ دینی و ملی ما نشانه بلوغ و کمال است و به طور حتم انقلاب اسلامی بعد از چهار دهه پر فراز و نشیب به بلوغ کامل رسیده و می تواند الهام بخش باشد و به توسعه کشور و تحقق آرمان ها دست یابد.
وی افزود: مجموعه و خواسته ها دوران انقلاب در مردم شکل گرفت و مردم تمنای استقلال و آزادی داشتند و استبداد داخلی، دین ستیزی و اتکا به کشورهای خارجی مردم را رنج می داد.
جهانگیری با بیان اینکه مردم برای آزادی و استقلال آمدند، گفت: مردم دنبال انقلاب اسلامی آمدند و این انقلاب جزو معدود انقلاب هایی است که همه اقشار به جز گروه های خاص وابسته به سلطنت دنبال پیروزی بودند.
معاون اول رییس جمهوری اضافه کرد: ما باید از گذشته بیاموزیم و در امروز و برای آینده زندگی کنیم؛ انقلاب اسلامی آغاز جدید در حیات اجتماعی بود و در درون آن حیات جدید شکل گرفت.
جهانگیری ادامه داد: آزادی که امروز رسیدیم کامل نیست و نواقصی دارد با این وجود آزادی و استقلال ایران در ابعاد مختلف زبانزد است و نواقص اداره کشور از جایی نیست که به ما تحمیل شود بلکه توانایی مدیریت کشور همین است که نشان داده می شود.
وی افزود: گاهی کلیپی از وجود مشکل در مدرسه ای منتشر می شود و همه رنج می بریم ولی در قبل از انقلاب بسیاری از شهرها اینگونه بود.
معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه هم اینک کشورمان بزرگترین شبکه توزیع گاز را در جهان دارد، گفت: این ایران است که همه مردم از نعمت شبکه گاز برخوردار هستند و بسیار تلاش کردیم که ایران به آرمان ها رسیده و از تبعیض دور شود.
جهانگیری گفت: امروز بیماری نیست که در ایران قابل عمل نباشد بلکه برخی عمل ها تنها در چند کشور جهان از جمله ایران توسط پزشکان داخلی صورت می گیرد.
وی تاکید کرد: هر چند گذشته با افتخار و پرافتخار است اما با نقطه مطلوب فاصله دارد و برای رسیدن به اهداف بزرگ خود همه تلاش می کنند؛ هر چند مسیر توسعه کشور دشوار است.
معاون اول رییس جمهوری بیان کرد: این پیشرفت ها در حالی است که سنگ اندازی ها زیاد بوده است و هر یک از این اتفاق ها می توانست آسیب جدی به کشور وارد کند.
جهانگیری افزود: با روش های صحیح می شود آینده روشن را برای کشور و جوانان داشت چراکه ایران صاحب کشور و دولت ثروتمند است.
معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد: عبور از این تنگناها غیر ممکن نیست چرا که ما از مشکلات بزرگتر عبور کرده ایم و می توان با کشف و استفاده از ظرفیت های موجود، کشور را از این مشکلات عبور داد.
جهانگیری افزود: برخی جوانان با یک ابتکار و کار خلاقانه برای چندین تن اشتعال ایجاد کرده اند و با اراده توانستند فعالیت خود را گسترش دهند.
وی همدان را استان مهم کشور دانست بیان کرد: همدان پایتخت گردشگری در آسیا است و منطقه ای با این ظرفیت فرهنگی و گردشگری در آسیا وجود ندارد.
معاون اول رییس جمهوری اظهار داست: با تکیه بر استعدادهایی که در هر منطقه وجود دارد می توان آن را توسعه داد و همدان می تواند کانون توسعه در زمینه کشاورزی باشد.
جهانگیری افزود: همدان محدودیت های از جمله در زمینه آب دارد که با فکر شما می توان محدودیت ها را رفع کرده و به توسعه در بخش های مختلف دست یافت.

** افتتاح 242 طرح در دهه فجر
وی از افتتاح 242 طرح بزرگ در دهه فجر با اعتبار 142 هزار میلیارد تومان خبر داد که 71 هزار میلیارد تومان در بخش نفت و گاز است و تنها در بخش وزارت نیرو هشت هزار طرح اجرایی شده است.
معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه عده ای اصرار دارند بگویید وضعیت ایران بد است افزود: باید از ظرفیت و توان بخش های مختلف برای پیشبرد اهداف کشور استفاده شود.
جهانگیری از توجه استاندار همدان به جوانان به ویژه بانوان تقدیر کرد و اضافه کرد: همدان در زمینه انتخاب بانوان به عنوان معاون فرماندار در کشور الگوی سایر استانداران قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، چهار نیروگاه خورشیدی، 2 واحد صنعتی فروسیلیس، یک کارخانه دارو سازی و یک کارخانه فولاد در استان همدان توسط معاون اول رییس جمهوری بهره برداری شد.
جهانگیری در این سفر با حضور در شهرک صنعتی ویان واقع در شهرستان کبودراهنگ، علاوه بر بازدید و بهره برداری از واحد صنعتی فولاد راد، چهار نیروگاه خورشیدی 7 مگاواتی را به طور همزمان در سطح استان افتتاح کرد.
وی در ادامه برنامه های این سفر یک روزه، کارخانه هگمتان دارو در شهرستان تویسرکان را بهره برداری و سپس از شهرک مبل و منبت شهرستان ملایر بازدید کرد.
افتتاح 2 واحد صنعتی فروسیلیس آذرخش و غرب پارس در شهرستان ملایر و شرکت در جلسه شورای اداری استان که با حضور کارآفرینان، نخبگان و جوانان این استان برگزار می شود از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون اول رییس جمهوری در سفر به استان همدان است.
7526/2090

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ جدید مرتضی گودرزی بنام آینه بندون