یکهزار و 562 وقف پس از پیروزی انقلاب در یزد به ثبت رسید


یکهزار و 562 وقف پس از پیروزی انقلاب در یزد به ثبت رسید

یزد - ایرنا - مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه یزد با بیان اینکه توجه مردم به سنت حسنه وقف پس از پیروزی انقلاب بیشتر شده، گفت: در 40 سال اخیر یک هزار و 562 موقوفه در استان به ثبت رسیده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام زارع زاده عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ثبت موقوفات در یزد پس از پیروزی انقلاب شتاب گرفته، افزود: این در حالیست که استان یزد از 700 سال پیش تا سال 1357 به طور متوسط سالانه 17 وقف جدید داشته است.
وی ادامه داد: تا پیش از انقلاب یکهزار و 997 سند مالکیت به مساحت 3.6 هکتار برای موقوفات استان صادر شده که این تعداد اکنون به هفت هزار و 312 سند مالکیت به وسعت یکهزار و 506 هکتار رسیده است.
وی ادامه داد: سال گذشته 618 سند مالکیت برای 207 هکتار و از ابتدای امسال تاکنون نیز 396 سند برای 231 هکتار از موقوفات صادر شده است.
وی اصافه کرد: یکی از رسالتهای اداره کل اوقاف و امور خیریه اشتغالزایی است که در این خصوص طرح هایی در موقوفه هایی از جمله رشید جمشید، ایمان، هتل کاروانسرای مشیر، مجتمع تجاری ساحل تفت و مجتمع تجاری - اداری یزد اجرا شده است.
حجت الاسلام زارع زاده با یادآوری میزبانی استان از همایش ها و دوره های آموزشی ادارات کل اوقاف و امور خیریه سراسر کشور، خاطر نشان کرد: یزد اکنون به قطب آموزش اوقاف کشور تبدیل شده است.
مدیر کل اوقاف استان از برگزاری ویژه‌ برنامه‌ «فجر فاطمی» به مناسبت دهه فجر و ایام فاطمیه در 50 امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد.
وی با تبیین برخی فعالیتهای قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: افزون بر هشت هزار نفر از یزد برای شرکت در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قران کریم ثبت نام کرده اند که رشد 16 درصدی ثبت‌نام شدگان نسبت به سال گذشته نشان می دهد.
وی ادامه داد: استان یزد در حالی رتبه نهم کشور از نظر تعداد ثبت نام کنندگان آزمون سراسری قرآن دارد که به لحاظ جمعیت استان بیست و چهارم کشور محسوب می شود.
وی با بیان اینکه یزد، میبد و ابرکوه بیشترین ثبت نام کننده در آزمون داشتند، خاطر نشان کرد: این آزمون نهم اسفند امسال به صورت سراسری برگزار می شود.
حجت الاسلام زارع زاده اضافه کرد: اداره کل اوقاف یزد طرح مسکن 313 با هدف ساخت واحدهای مسکونی ارزان قیمت برای زوج های جوان را در مرحله مطالعاتی و شناسایی زمین دارد که امیدواریم اجرایی شود.
همچنین معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه یزد نیز با تبیین توانمندی های رقبات وقفی در حوزه سرمایه گذاری، تعامل بیش از پیش رسانه ها برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری و بهره وری مطلوب تر از رقبات وقفی خواستار شد.
محمدجواد ابوالحسینی خاطر نشان کرد: یزد دارای 2 مرکز دیالیز در بیمارستان گودرز و خیابان ایمان در مرکز استان است که هر 2 آنها موقوفه هستند.
7532/ 6197

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان