عکس های 14 نمونه از زیباترین پرچم کشورهای دنیا


1- پرچم جمهوری اسلامی ایران رنگ های تشکیل دهنده: سبز، سفید،قرمز معنی پرچم: رنگ سبز این پرچم سمبل اسلام، امیدواری و امید به آینده ای بهتر، سفید سمبل سنتی صلح و رنگ قرمز هم نشان دهنده ی شجاعتی است که ایرانیان از گذشتگان خود به ارث برده اند. شمشیر وسط پرچم نشان دهنده ی قدرت ایران است و در دو طرف این پرچم هم «الله اکبر» به معنای خداوند بزرگتر از...

عکس های 14 نمونه از زیباترین پرچم کشورهای دنیا

1- پرچم جمهوری اسلامی ایران

رنگ های تشکیل دهنده: سبز، سفید،قرمز

معنی پرچم: رنگ سبز این پرچم سمبل اسلام، امیدواری و امید به آینده ای بهتر، سفید سمبل سنتی صلح و رنگ قرمز هم نشان دهنده ی شجاعتی است که ایرانیان از گذشتگان خود به ارث برده اند.

شمشیر وسط پرچم نشان دهنده ی قدرت ایران است و در دو طرف این پرچم هم «الله اکبر» به معنای خداوند بزرگتر از آنست که نوصیف شود، درج شده است.

نمی شود حرف از زیباترین پرچم های دنیا زد و از پرچم کشور عزیزمان سخنی به میان نیاورد. ایران که در قدیم با نام پرشیا و پارس شناخته می شد امروزه با عنوان رسمی جمهوری اسلامی ایران شناخته میشود. پرچم ایراناز سه رنگ سبز، سفید و قرمز تشکیل شده است و نشان مقدش الله هم در وسط ان و با رنگ قرمز نقش بسته است.

در حاشیه های سبز و قرمز بالا و پایین پرچم هم ۱۱ بار عبارت الله اکبر به خط کوفی و به صورتی زیبا و هنرمندانه نقش بسته است. پرچم حال حاضر ایران بعد از انقلاب اسلامی و در سال ۱۹۸۰ بطور رسمی به عنوان پرچم ملی ایران شناخته شد. سه رنگی که در پرچم ایران استفاده شده است هریک مفهوم و نمادی خاص در فرهنگ ایرانی است.

رنگ سبز در فرهنگ ایرانی سمبل رشد، شادی، وحدت، طبیعت و سرزندگی است. جالب است بدانید که در ایران قدیم پرچمی مثلثی شکل و به رنگ سبز و سفید به عنوان پرچم پارسیان شناخته می شد.

رنگ سفید نیز در فرهنگ و سنت ایرانی سمبل آزادی و صلح است و رنگ سرخ هم سمبل شهادت و خون افرادی است که در راه وطن جان باخته اند. قرمز در فرهنگ ایرانی سمبل شجاعت، آتش، زندگی، عشقو محبت و گرماست.

ایران در طول تاریخ پرچم های مختلفی داشته است، اما پرچم سه رنگ ایران در دوره پادشاهی ناصرالدین شاه و صدراعظمی امیرکبیر و در سال ۱۸۴۹ به عنوان پرچم رسمی ایران معرفی شد.

این پرچم سه رنگ با نقش شیر و خورشید در مرکز پرچم برای اولین بار در سفارت ایران در لندن افراشته شد. پس از انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ تغییراتی در این پرچم اعمال شد.

2- پرچم مکزیک | Mexico

تنها کافیست پرچم پرنقش و نگار زیبای این کشور را مشاهده کنید تا متوجه شوید چرا در صدر زیباترین پرچم های دنیا قرار گرفته است. در وسط این نقش و نگار یک عقاب طلایی دیده میشود که معنا و مفهوم زیادی در فرهنگ مردم کشور کشور مکزیک دارد. کشور کشور مکزیک که با نام رسمی ایالات متحده کشور کشور مکزیک شناخته میشود یک جمهوری فدرال در آمریکای شمالی است.

عکس های 14 نمونه از زیباترین پرچم کشورهای دنیا

این کشور از شمال با ایالات متحده کشور کشور آمریکا همجوار است و از جنوب و غرب با اقیانوس با اقیانوس آرام و در جنوب شرقی با گواتمالا، بلیز و دریای کارائیب هم مرز است. این کشور که حدودا دو میلیون کیلومتر مربع را دربرمی گیرد پنجمین کشور بزرگ در ایالات امریکا از نظر مساحت و سیزدهمین ملت مستقل بزرگ در دنیا به شمار می رود. جمعیت کشور کشور مکزیک حدود ۱۱۳ میلیون نفر برآورد شده است.

به این ترتیب پرجمعیت ترین کشور اسپانیولی زبان در دنیا و دومین کشور پرجمعیت در آمریکای لاتین است. معنای عکسهای روی پرچم کشور کشور مکزیک را حتی بسیاری از مکزیکی ها نمی دانند. اما جالب است بدانید که این تصاویر مرتبط با افسانه فولکلور مکزیکی بنام تنوچتیتلان است که از قبایل آزتک به جا مانده است. عقاب و مار و همین طور رنگ های مختلف پرچم برای مکزیکی ها مفاهیم عمیقی دارند.

3- پرچم ژاپن | Japan

دومین پرچم در لیست زیباترین پرچم های دنیا متعلق به کشور ژاپن است. پرچم این کشور بسیار ساده است و تنها یک دایره قرمز در زمینه ای سفید است و در حقیقت، همین سادگی باعث زیبایی و جذابیت ان شده است. فرهنگ و هنر ژاپنی طرفدار سادگی، مینیمالیسم و نمادگرایی است و این پرچم هم در عین سادگی نمایانگر مفهومی عمیق در فرهنگ ژاپنی است:

دایره قرمز در وسط پرچم در واقع بیانگر خورشید در حال طلوع است. احتمالا تا بحال شنیده اید که به ژاپن سرزمین آفتاب تابان هم میگویند؛ در گذشته از آنجا که خورشید شرقی ترین کشور در قاره کهن بوده است تصور می شده که ژاپن اولین جایی است که خورشید در ان طلوع می کند.

عکس های 14 نمونه از زیباترین پرچم کشورهای دنیا

به همین دلیل به ان نام سرزمین آفتاب تابان را داده اند. دایره سرخ وسط پرچم ژاپن هم دقیقا بازتابی از همین مسئله است. قرارگیری این دایره سرخ در زمینه سفید و خالی باعث جلب توجه سریع به این پرچم می شود و آن را در بین زیباترین پرچم های دنیا قرار میدهد.

4- پرچم آلبانی | Albania

آلبانی که با نام رسمی جمهوری آلبانی شناخته میشود کشوری در جنوب شرقی اروپاست که شاید در مقایسه با سایر کشور های‌ اروپایی کمتر شناخته شده باشد. با این حال، پرچم ملی این کشور به عنوان یکی از زیباترین پرچم های دنیا شناخته میشود.

عکس های 14 نمونه از زیباترین پرچم کشورهای دنیا

این پرچم عقابی دو سر را نشان می دهد که در زمینه ای سرخ قرار گرفته اند و نشانگر خون سرخ سربازان و لباس سیاه مادران عزادار در تاریخ این کشور هستند. پرچم آلبانی به خوبی تاریخ این کشور را روایت می کند: این پرچم اولین بار در سال ۱۴۴۴ و بعد از جنگ با امپراتوری عثمانی به وجود آمد. تقریبا از همان زمان بود که عقاب دو سر سیاه در بستری از زمینه قرمز رنگ به عنوان پرچم ملی آلبانی رسمیت پیدا کرد.

5- پرچم بوتان | Bhutan

چهارمین مورد در بین زیباترین پرچم های دنیا متعلق به کشور آسیایی بوتان است. بوتان با نام پادشاهی بوتان کشوری کوچک در جنوب آسیا و در شرقی ترین انتهای هیمالیا قرار گرفته است. این کشور از شمال با چین و از جنوب، شرق و غرب با هند همسایه است. پرچم بوتان حاوی تصویر اژدهای غران «سمبل کشور بوتان» است که در زمینه ای دو رنگ «زرد و نارنج» قرار گرفته است.

عکس های 14 نمونه از زیباترین پرچم کشورهای دنیا

این پرچم از سال ۱۹۶۵ به عنوان پرچم ملی این کشور رسمیت پیدا کرده است. رنگ زرد پرچم بیانگر اقتدار و قدرت پادشاه و رنگ نارنجی سمبل رهبان تبتی بنام دروکپا است. پرچم کشور بوتان واقعا مانند یک تابلو نقاشی زیباست و نمی‌توان زیبایی و هنرمندی آن را نادیده گرفت.

6- پرچم بلیز | Belize

در بین زیباترین پرچم های دنیا پرچم کشور بلیز واقعا مثل یک داستان مصور و روایتگر است. پرچم این کشور در ۲۱ سپتامبر ۱۹۸۱ و در روز استقلال این کشور به عنوان پرچم ملی این کشور انتخاب شده است. یک دایره سفید در زمینه آبی رنگ قرار دارد و داخل این دایره هم دو نفر در حالی که سلاح هایشان را در دست گرفته اند دور و بر یک درخت ایستاده اند.

عکس های 14 نمونه از زیباترین پرچم کشورهای دنیا

تمامی جزئیات و مولفه های موجود در این پرچم نشان دهنده صنایع و مشاغل مهم کشور بلیز هستند. جالب است بدانید که پرچم بلیز تنها پرچمی است که تصویر انسان یکی از مولفه های اساسی و اصلی ان به حساب می آید. گرچه پرچم کشورهایی مثل مالتا هم حاوی تصویر انسان است اما این تصویر در مرکز و راس پرچم قرار ندارد.

7- پرچم کامبوج | Cambodia

یکی دیگر از زیباترین پرچم های دنیا متعلق به کشور کامبوج است. کامبوج که با نام رسمی پادشاهی کامبوج شناخته میشود کشوری کوچک در جنوب شرق آسیاست.

عکس های 14 نمونه از زیباترین پرچم کشورهای دنیا

بالا و پایین این پرچم به رنگ آبی و وسطش قرمز است و درست در مرکز پرچم تصویری از آنگکور وات قرار دارد که مجموعه نیایشگاه هایی مشهور در کامبوج و یکی از بزرگ ترین بناهای مذهبی در سرتاسر جهان است. پرچم کامبوج در سال ۱۹۴۸ بطور رسمی به عنوان پرچم ملی کامبوج معرفی شد و مجددا در سال ۱۹۹۳ با تغییراتی به عنوان پرچم این کشور رسمیت پیدا کرد.

8- پرچم برزیل | Brazil

پرچم ملی برزیل در نوامبر ۱۸۸۹ و چهار روز بعد از اعلام جمهوری برزیل به رسمیت شناخته شد. ترکیب رنگی این پرچم بسیار زیبا و هنرمندانه است: یک گوی آبی در یک لوزی زرد رنگ قرار دارد و آن ها نیز در زمینه ای سبز و خوشرنگ جای گرفته اند. چینش این رنگ ها به معنای نظم و پیشرفت است که از شعار مشهور و کلیدی فیلسوف فرانسوی، آگوست کنت، برگرفته شده است.

عکس های 14 نمونه از زیباترین پرچم کشورهای دنیا

طبق نظریه این فیلسوف، عشق به عنوان اصول و چارچوب در نظر گرفته میشود، نظم به عنوان پایه و پیشرفت به عنوان هدف در نظر گرفته می شود. ستاره هایی که در گوی آبی رنگ قرار دارند هم نشانه آسمان پرستاره و نورانی ریو دو ژانیرو است.

9- معنی پرچم کشورهای آسیا

پرچم هر کشوری نشان دهنده ی هویت ان کشور است و هر رنگی، معنی خاصی در تاریخ ان ملت دارد. پرچم کشور های‌ آسیایی، رنگ های متفاوت و متنوعی دارند و در این پست می‌خواهیم لیستی از چند تا از کشور های‌ این قاره را به همراه مفهوم ان برای تان توضیح دهیم:

پرچم ارمنستان

عکس های 14 نمونه از زیباترین پرچم کشورهای دنیا

رنگ های تشکیل دهنده: قرمز، آبی، نارنجی

معنی پرچم: رنگ های روی این پرچم نشان دهنده ی مردم ان است. قرمز نشان دهنده ی فداکاری و خون سربازان ارمنی ای است که در جنگ های گذشته و امروز کشتته شده اند، نارنجی نمادی از زمین های بارور کشور است و آبی هم سمبل امید و الهام برای پیشرفت ارمنستان است.

10- پرچم آذربایجان

عکس های 14 نمونه از زیباترین پرچم کشورهای دنیا

رنگ های تشکیل دهنده: آبی، قرمز، سبز

معنی پرچم: آبی سمبل ترک هاست، قرمر سمبل پیشرفت و سبز هم نشان دهنده ی اسلام است. ماه سفید هلالی شکل وسط پرچم هم نشان دهنده ی اسلام است.

11- پرچم بحرین

عکس های 14 نمونه از زیباترین پرچم کشورهای دنیا

رنگ های تشکیل دهنده: سفید، قرمز

معنی پرچم: رنگ قرمز این پرچم به معنای خوارج اسلام است و رنگ سفید ان هم نشان دهنده ی ی آتش بسی است که بحرین در قرن نوزدهم با کشور های‌ همسایه منعقد کرد. مثلث های دالبر شکل روی پرچم هم سمبل تمایز بحرین با کشور های‌ اطراف است.

12- پرچم چین

عکس های 14 نمونه از زیباترین پرچم کشورهای دنیا

رنگ های تشکیل دهنده: قرمز، زرد

معنی پرچم: قرمز، رنگی سنتی در فرهنگ چین است و البته نمادی از کمونیسم هم به شمار میرود. ستاره های زرد روی پرچم نشان دهنده ی سلسله ی مانچو «Manchu» است. ستاره ی بزرگ روی پرچم نشان دهنده ی حزب کمونیست است و ۴ ستاره ی کوچک هم سمبل کلاس های مختلف جامعه ی چین است که هنمی زیر یک کمونیست واحد «ستاره ی بزرگ» هستند.

13- پرچم گرجستان

عکس های 14 نمونه از زیباترین پرچم کشورهای دنیا

رنگ های تشکیل دهنده: قرمز، سفید

معنی پرچم: پرچم گرجستان دارای یک پس زمینه ی سفید با چندین صلیب مقدس قرمز رنگ روی ان سات که نشان دهنده ی پادشاهی گرجی ها در قرن پنجم است. بطور کلی روی این پرچم، ۴ صلیب کوچک و یک صلیب بزرگ وجود دارد که می‌تواند نشان دهنده ی ۵ زخم عمیق و بزرگ روی بدن حضرت مسیح باشد.

14- پرچم هند

عکس های 14 نمونه از زیباترین پرچم کشورهای دنیا

رنگ های تشکیل دهنده: نارنجی، سفید، سبز

معنی پرچم: رنگ های تشکیل دهنده ی این پرچم نشان دهنده ی ایده آل هاییست که کشور هند را تشکیل داده است. رنگ نارنجی یا زعفرانی، نشان دهنده ی شجاعت، فداکاری و دلیری، رنگ سفید نشان دهنده ی حققیت، آرامش و صلح و خلوص نیت و رنگ سبز نشان دهنده ی فرهنگ، باروری و ایمان است. چرخ آبی وسط پرچم هم نشان دهنده ی «چاکرای آشوکا» است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز