ظرفیت اشتغال ملایر در کشاورزی و صنایع دستی ویژه است


نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی حوزه های کشاورزی و صنایع دستی را نقطه عطف این شهرستان دانست و گفت: توجه به این 2 حوزه می تواند مشکل اشتغال را حل کند.

کسب و کار | ایرنا | 7 ساعت پیش |2/5/2019 7:25:26 PM 56 بازدید

ظرفیت اشتغال ملایر در کشاورزی و صنایع دستی ویژه است
به گزارش ایرنا حجت الاسلام احد آزادیخواه روز سه شنبه در آیین بهره برداری از طرح توسعه فروسیلیس غرب پارس در شهرک صنعتی جوکار ملایر بیان کرد: انگور و منبت 2 برند مهم این شهرستان و از مزیت های بومی است که جهانی و ملی شده اند.
وی توجه به مزیت‌ های بومی و ‌منطقه ‌ای را شرط لازم برای توسعه دانست و اظهار داشت: اگر طی 40 سال گذشته توجه به مزیت های بومی و منطقه ای به درستی اتفاق می افتاد، امروز در زمینه اشتغال شرایط بهتری داشتیم.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم تاکید کرد: چنانچه به مزیت باغداری ملایر، تنوع در رقم‌ های انگور، صادرات و ایجاد صنایع تبدیلی توجه ویژه ای صورت گیرد، به طور قطع در آینده شاهد جهشی در حوزه تولید و اشتغال این شهرستان خواهیم بود.
حجت الاسلام آزادیخواه خواستار حمایت ویژه معاون اول رییس جمهوری در ثبت جهانی منبت ملایر شد و از حضور دکتر «اسحاق جهانگیری» و معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تقدیر و سفر آنها آن را گامی مثبت برای تحقق ثبت جهانی منبت ملایر دانست.
وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به حمایت از بخش تولید داریم، خواستار پیگیری و حمایت های لازم برای حل مشکل برق شهرک صنعتی جوکار ملایر شد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر با وجود 20 هزار خیاط و بیش از 10 هزار منبت کار در این شهرستان، ظرفیت اشتغال 30 هزار تن در ملایر وجود دارد که نیازمند راه‌ اندازی یک واحد تولیدی 30 هزار نفره در این شهر هستیم.
حجت الاسلام آزادیخواه حل مشکل بیمه صنعتگران مشاغل خانگی، اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای صنایع کوچک و حل مشکل حوزه صادرات و همچنین حل مشکل واردات چوب برای منبت کاران این صنعت را از دیگر درخواست ها برشمرد و خواستار حمایت ویژه دولت در این زمینه شد.
به گزارش ایرنا، روز سه شنبه با حضور «اسحاق جهانگیری» 2 طرح صنعتی فروسیلیس در شهرک صنعتی جوکار شهرستان ملایر به بهره برداری سید.
7528/2090
برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج