طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور


طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور

تهیه دسر با بیسکوییت پتی بور چندان سخت نیست وشما می‌توانید به راحتی انواع این دسرها را از جمله پتی بور و شیر، پتی بور و خامه، پتی بور و کاکائو و نیز پتی بور با موز را تهیه و میل کنید.

طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور
ستاره |
سرویس آشپزی - دسر با بیسکویت پتی بور یکی از ساده‌ترین دسر‌هایی است که در زمان کوتاهی آماده می‌شود. سادگی و خوشمزگی این دسر باعث شده به عنوان عصرانه یا میان وعده‌ای پرطرفدار مورد استفاده قرار گیرد. در این مطلب به آموزش تهیه دسر با بیسکوییت پتی بور می‌پردازیم.
دسر‌های تهیه شده با بیسکویت پتی بور اغلب نیازی به پخت ندارند و جزء دسر‌های یخچالی هستند. این دسر‌ها دارای لایه‌هایی از بیسکویت و نوعی کرم تهیه شده از شیر، خامه و پودر کاکائو بوده و برای فرم گرفتن، در یخچال قرار می‌گیرند. گاهی علاوه بر بیسکویت و کرم، لایه‌ای از میوه نیز در این دسر به چشم می‌خورد.


۱. طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و موز

مواد لازم
بیسکویت پتی بور 2 بسته
موز حلقه شده 2 عدد
شیر 4 لیوان
پودر کاکائو 2 قاشق
شکر 6 قاشق غذاخوری
آرد 3 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 1 عدد
وانبل 1 قاشق چایخوری

دستور تهیه:
شیر، شکر، آرد، تخم مرغ، وانیل و پودر کاکائو را در قابلمه‌ای بریزید و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و مرتب هم بزنید تا مواد بجوشند و قوام آیند. وقتی مواد غلیظ و کرم مانند شدند، حرارت را خاموش کرده و گاهی کرم را هم بزنید تا ولرم شود. ته ظرف سرو، یک ردیف بیسکویت پتی بور بچینید و از کرم کاکائویی حاصل، روی بیسکویت‌ها بمالید. دوباره یک ردیف بیسکویت روی کرم بچینید و روی آن را با کرم بپوشانید. لایه‌ی بعدی را با موز‌های حلقه شده بپوشانید و روی موزها، کرم بمالید. لایه‌های بعدی را به همین ترتیب با بیسکویت و کرم بپوشانید تا مواد تمام شود. لایه آخر را با کرم بپوشانید و در صورت تمایل روی آن را با مغز گردو، پسته یا بادام تزیین کنید. روی ظرف سرو سلفون بکشید و ۳-۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا سرد شود.

طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور

۲. طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و شیر

مواد لازم
شیر 1 لیتر (معادل 4 لیوان فرانسوی دسته دار)
شکر 1 لیوان
آرد گندم 3 قاشق غذاخوری
پودر نشاسته گندم 4 قاشق غذاخوری
کره 25 گرم
بیسکویت پتی بور 1 بسته
وانیل 1 قاشق چایخوری

دستور تهیه:
شیر، شکر، آرد و نشاسته را در قابلمه ریخته، هم بزنید و روی حرارت قرار دهید. مواد را مرتب هم بزنید تا ته نگیرد. وقتی مواد غلیظ شدند و غلظت آن‌ها کمی بیشتر از فرنی شد، حرارت را خاموش کرده و کره و وانیل را به آن اضافه کنید. مخلوط فوق را گاهی هم بزنید تا از داغی بیفتد. کف قالب مورد نظر را با نایلون بپوشانید و یک لایه از کرم فوق را روی آن بریزید. یک ردیف بیسکویت پتی بور روی کرم بچینید و روی بیسکویت را با کرم بپوشانید. مراحل فوق را تکرار کنید تا مواد تمام شود و لایه آخر را با کرم بپوشانید. قالب را حدود ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا دسر خودش را بگیرد، سپس آن را در ظرف سرو برگردانید و روی آن را با شکلات بن ماری شده و یا پودر کاکائو تزیین کنید.

طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور

۳. طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و خامه

مواد لازم
خامه صبحانه 200 گرم
کره 100 گرم
بیسکویت پتی بور 2 بسته
پنیر خامه ای 200 گرم
پودر شکر 6 قاشق غذاخوری
وانیل 1/2 قاشق چایخوری
پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری
شکلات برای تزیین به میزان دلخواه

دستور تهیه:
خامه را به مدت ۲ ساعت در فریزر قرار دهید، سپس آن را از فریزر خارج کرده و ۳ قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه کنید. خامه و شکر را با دور تند همزن حدود ۵ دقیقه، بزنید تا خامه فرم بگیرد و به شکل خامه قنادی درآید. باقیمانده‌ی شکر را به پنیر خامه‌ای اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شوند، سپس کره‌ی نرم شده را به آن اضافه کرده و هم بزنید. خامه فرم گرفته، وانیل و پودر کاکائو را به مخلوط پنیری فوق افزوده و هم بزنید تا یکدست و کرم مانند شوند. ته قالب مورد نظر پلاستیک فریزر پهن کرده و از مایه‌ی کرمی روی آن بریزید. روی کرم را با یک لایه بیسکویت پتی بور بپوشانید و مجددا روی بیسکویت، کرم بمالید. مراحل فوق را تکرار کنید تا کرم تمام شود و لایه آخر را با کرم بپوشانید. روی دسر را با نایلون بپوشانید و قالب را ۷-۶ ساعت در یخچال قرار دهید تا ببندد. دسر را از یخچال خارج کرده و در ظرف سرو برگردانید، سپس روی آن را با شکلات رنده شده، پودر کاکائو یا پودر نارگیل تزیین کنید.

طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور نظر شما درباره این دسرها چیست؟ آیا پیشنهاد دیگری برای دسر با بیسکویت پتی بور دارید؟ دیدگاه‌ها و تجربیات خود را در قسمت "ارسال نظر" با مخاطبان ستاره درمیان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع دسر و بستنی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سه قانون شوپنهاور برای کسب موفقیت در زندگی