رژیم لاغری چینی: 12 روش کاهش وزن سریع با رژیم غذایی چینی


رژیم لاغری چینی: 12 روش کاهش وزن سریع با رژیم غذایی چینی

بیشتر مردم جهان فرهنگ چین را با غذاهای خوب آن مرتبط می‌دانند. عشق و علاقه مردم چین به داشتن یک وعده غذایی مجلل و فاخر پایه و اساس این باور عمومی را شکل داده است. چینی ها- برخلاف فرهنگ غرب- تنها به یکی از ویژگی‌های غذا اهمیت می‌دهند و آن چیزی نیست مگر طعم و مزه غذا. مادامیکه غذا طعمی دلچسب و لذیذ داشته باشد، مستحق آن است که روی میز غذاخوری جایی...

بیشتر مردم جهان فرهنگ چین را با غذاهای خوب آن مرتبط می‌دانند. عشق و علاقه مردم چین به داشتن یک وعده غذایی مجلل و فاخر پایه و اساس این باور عمومی را شکل داده است. چینی ها- برخلاف فرهنگ غرب- تنها به یکی از ویژگی‌های غذا اهمیت می‌دهند و آن چیزی نیست مگر طعم و مزه غذا. مادامیکه غذا طعمی دلچسب و لذیذ داشته باشد، مستحق آن است که روی میز غذاخوری جایی برای آن وجود داشته باشد. چینی‌ها به سایر ویژگی‌های غذا مثل کالری مصرفی یا میزان چربی توجهی ندارند. با این وجود جالب است که با تمام عشقی که چینی‌ها به غذا دارند، معمولا هم دارای افزایش وزن نیستند. ما در این مقاله به بررسی ۱۲ راهکار ضروری پرداخته‌ایم که چینی‌ها در سبک غذا خوردن خود از آنها استفاده می‌کنند و مبتلا به اضافه وزن نمی‌شوند. با ما همراه باشید تا به راز رژیم لاغری چینی پی ببرید.

رژیم لاغری چینی: 12 روش کاهش وزن سریع با رژیم غذایی چینی

رژیم لاغری چینی: 12 روش کاهش وزن سریع با رژیم غذایی چینی

رژیم لاغری چینی

۱.برنج و نودل

چینی‌ها عاشق برنج و نودل هستند. آنها توجه زیادی به کالری و کربوهیدرات موجود در این دو غذا نمی‌کنند. با این وجود، وزن آنها هم تحت تاثیر برنج و نودل قرار نمی‌گیرد. پس حالا چرا باید سنتی را تغییر بدهند که نتایجی عجیب و غریب و جادویی برایشان به همراه داشته است؟

۲. رسم غذا خوردن در کنار خانواده

رستوران‌های چینی به سبک پذیرایی خانوادگی شان معروف هستند. بجای آنکه غذاهای انفرادی بخورید بهتر است غذاهایی را سفارش دهید که می‌توانید با تمام افراد دور میز تقسیم کنید. قانون نانوشته این است که سه غذای جداگانه، یک غذای اصلی و دو غذای جانبی یا چاشنی بگیرید تا در کنار غذای اصلی آنها را نوش جان کنید. برنج یا نودل تنها چیزی است که باید روبه‌روی شما قرار داشته باشد. وقتی غذای خود را با دیگران قسمت می‌کنید، غذای کمتری می‌خورید و همین کار به شکل یک مکانیزم کنترل رژیم غذایی عمل می‌کند.

۳. کاسه‌های کوچک تر، سهم کمتر

اندازه‌های کوچک ظروف و کارد و چنگال‌های چینی معروف است. خوردن غذا در این کاسه‌ها یا بشقاب‌های کوچک باعث می‌شود تنها چند قاشق برنج و مقدار کمی چاشنی و خوراک فرعی در ظرف خود بکشید و به این ترتیب به کاهش وزن شما کمک می‌کند.

می توانید دوباره از خودتان پذیرایی کنید اما هر بار بطور آگاهانه مقدار غذای کمی برای خود برمی دارید. به این ترتیب خواهید دید که در دراز مدت نسبت به زمانی که غذای انفرادی سفارش می‌دهید، غذای کمتری می‌خورید.

رژیم لاغری چینی: 12 روش کاهش وزن سریع با رژیم غذایی چینی

رژیم لاغری چینی: 12 روش کاهش وزن سریع با رژیم غذایی چینی

رژیم لاغری چینی ۴: روزانه ۳ وعده غذایی

این رسم از همان نوجوانی در بین چینی‌ها نهادینه می‌شود. علاوه بر اینکه رسم دسته جمعی غذا خوردن در میان چینی‌ها وجود دارد، زمان هر وعده غذایی هم از پیش تعیین شده است و به سه وعده غذایی صبحانه، نهار و شام تقسیم می‌شود. آنها شدیدا معتقدند که صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روزانه است و شدیدا با حذف آن مخالف هستند. اگرچه خوردن هر وعده غذایی بطور دسته جمعی در کنار خانواده شاید غیرممکن به نظر برسد، داشتن یک برنامه غذایی ثابت به بدن کمک می‌کند تا سطح انرژی خود را تنظیم کند و به این ترتیب به کاهش وزن و سبک زندگی سالم کمک می‌کند.

۵. سبزیجات، یکی از اجزای اصلی غذاهای چینی

بیشتر اوقات غذاهای چینی بر پایه سبزیجات به عنوان غذای اصلی استوار است. این شیوه احتمالا موثرترین شیوه در کاهش وزن چینی هاست زیرا سبزیجات سرشار از مواد مغذی هستند و در عین حال کالری کمتری دارند. از آنجایی که فرهنگ غرب از سبزیجات به دلیل جنبه‌های زیبایی شناختی آنها استفاده می‌کند، می‌توان گفت فواید آنها برای سلامت انسان مورد غفلت واقع می‌شود.

مطلب مرتبط: کاهش سریع وزن: ۲۵ راه علمی برای لاغری سریع و صحیح

۶. تعادل میان غذاهای خشک و تازه

فرهنگ چین بر این باور است که باید تعادل بطور کامل در هر چیزی برقرار باشد و این اصل به ویژه در تهیه غذای چینی نیز بکار می‌رود. برای هر خوراک تازه‌ای که روی میز غذا وجود دارد باید خوراکی خشک هم وجود داشته باشد تا تعادل بین این برقرار شود. برای هر منبع پروتئین باید منبعی از کربوهیدرات وجود هم وجود داشته باشد. چینی‌ها شدیدا معتقد هستند که برقراری تعادل در هر وعده غذایی به تعادل جریان انرژی در بدن کمک می‌کند و مانع از افزایش وزن می‌شود.

رژیم لاغری چینی ۷: سوپ پیش غذا

غذای دیگری که باید در فرهنگ غذایی چین در نظر گرفت سوپ است. بیشتر سوپ‌های چینی دارای ترکیبات گیاهی هستند که به عملکرد بدن کمک می‌کنند و اوضاع سلامت را بهبود می‌دهند. علاوه بر این، چینی‌ها بطور منظم حلیم را در غذاهای خود مورد استفاده قرار می‌دهند. آنها برای تهیه حلیم از ترکیب برنج و آب استفاده می‌کنند.

۸. غذاهای بخارپز

یکی از ویژگی‌های بارز و مشخص آشپزی چینی اولویت غذاهای بخارپز بر سایر روش‌های طبخ است. چینی‌ها نه تنها از این روش برای پختن سبزیجات بلکه برای پختن گوشت و تخم‌مرغ نیز استفاده می‌کنند. روش بخارپز به حفظ مواد مغذی ضروری و مواد معدنی موجود در غذا کمک می‌کند. علاوه بر این، در این روش نیازی به استفاده از روغن و سایر چاشنی‌ها وجود ندارد.

رژیم لاغری چینی ۹: چای سبز

سالهاست که چینی‌ها به مصرف چای سبز روی آورده‌اند. آنها شدیدا به قدرت پاک کنندگی چای سبز باور دارند و معتقد هستند که چای سبز با داشتن مقادیر فراوانی از آنتی اکسیدان می‌تواند بدن را از هرگونه سمی پاک کند. بعلاوه، نوشیدن یک فنجان چای سبز بعد از هر وعده غذایی تمایل به مصرف هرگونه ماده غذایی ناسالم مثل نوشابه‌های گازدار را از بین می‌برد.

مطلب مرتبط: سوپ رژیمی: ۲۳ بهترین انواع سوپ برای لاغری که خوشمزه و چربی سوز هستند

۱۰. آبمیوه‌های استثنایی

یکی دیگر از رمز و رازهای چینی‌ها برای کاهش وزن استفاده از آبمیوه‌های استثنایی و جادویی در فرهنگ غذای چینی است. این آبمیوه‌های جادویی به عنوان دتاکس( ترکیبی سم زدا) عمل می‌کنند و بدن را از هر گونه سمی پاک می‌کنند. آبمیوه‌های سم زدای چینی با ریشه کن کردن مواد مضر در بدن به بهبود عملکرد سیستم‌های داخلی بدن کمک می‌کنند و به این ترتیب در رسیدن به کاهش وزن موثر هستند.

رژیم لاغری چینی ۱۱: خوردن غذاهای باقی مانده

چینی‌ها به افرادی صرفه جو معروف هستند و شدیدا با اسراف در غذا مخالف هستند. برای مثال، برنج باقی مانده از یک وعده غذایی را نگه می‌دارند و روز بعد با آن خوراک عجیب وغریب برنج سرخ شده را درست می‌کنند. از آنجایی که بیشتر غذاهای چینی بدون استفاده از روغن تهیه می‌شود، پس این غذاها به راحتی قابل نگهداری هستند و برای مصرف بعدی هم می‌توان آنها را با خیال راحت دوباره گرم کرد. این روش بازیافت مواد غذایی روشی مناسب است که با استفاده از آن هیچ اسرافی در مواد غذایی سالم نمی‌شود و تمامی فواید آن ماده غذایی به بدن می‌رسد.

۱۲. مصرف میان وعده ممنوع

قانون سه وعده غذایی در طول روز قانونی سخت گیرانه در تمام خانه‌های چینی هاست. چینی‌ها به هیچ وجه طرفدار خوردن میان وعده در ساعت‌های غیرمعمول نیستند. آنها بدن را معبدی مقدس می‌دانند و هدایای به شکل غذا را به آن هدیه می‌دهند و معتقدند که این کار را نباید در هر زمانی انجام داد. به این شیوه بدن می‌تواند عملکردی واحد و منسجم داشته باشد و سطح انرژی بدن برای انجام فعالیت‌های روزانه بالا می‌رود.

به این ترتیب می‌بینیم که فرهنگ تهیه و مصرف غذا در چین بطور قابل توجهی با سایر فرهنگ‌ها متفاوت است. چینی‌ها شدیدا به خوردن غذاهایی استاندارد در کنار افراد خانواده و تقسیم کردن غذای خود با یکدیگر معتقد هستند. بیشتر غذاهای آنها به روش بخارپز تهیه می‌شود و از روغن در تهیه آنها استفاده نمی‌شود. به این ترتیب، ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری حفظ شده و توسط بدن جذب می‌شود. با استفاده از این روش‌ها چینی‌ها قادر هستند بدون ترس از افزایش وزن از خوردن غذاهایی لذیذ و خوشمزه لذت ببرند.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده -فاطمه یحیی

منبع:lifehack

رژیم لاغری چینی: ۱۲ روش کاهش وزن سریع با رژیم غذایی چینی

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس