حضرت فاطمه(س)شهید قدرت و دنیا طلبی امت شدند


حضرت فاطمه(س)شهید قدرت و دنیا طلبی امت شدند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) به خاطر دنیا طلبی و قدرت طلبی امت به شهادت رسیدند، گفت: حضرت فاطمه امانت الهی است اگر کسی حق ایشان را رعایت کند در اصل حقوق الهی را رعایت کرده است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین قمی همزمان با دهه دوم ایام فاطمیه در دانشگاه امام صادق(ع) گفت: امام علی(ع) پس از دفن پیکیر مطهر حضرت زهرا(س) خطاب به پیامبر اسلام فرمودند: سلام من و دخترت که در جوار تو آرام گرفت بر تو باد ای رسول خدا؛ برخی از این کلام امیر بهره می برند که حضرت زهرا در جوار قبر مبارک پیامبر دفن شده است.

استاد حوزه علمیه افزود: مرحوم شیخ کلینی در کتاب خود سه احتمال برای جایگاه قبر مبارک حضرت زهرا(س) بیان می کنند نخستین احتمال آن که نزد قبر مبارک پیامبر اسلام باشد و دیگر آنکه در بین قبر پیامبر و منبر حضرت باشد و احتمال قوی در خانه دفن شده باشند که شیخ صدوق می فرمایند به عقیده بنده ایشان در خانه دفن شده است اما چون قبر حضرت مخفی است نمی شود قطعی به این مساله پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین قمی ادامه داد: در شهادت حضرت زهرا(س) جای هیچ شک و تردیدی نیست چرا که اسناد بسیار قوی در منابع قدیمی وجود دارد که حضرت به خاطر ضربه ای که قنفز بر ایشان وارد آوردند به شهادت رسیدند. حضرت علی(ع) در ادامه فرمایشات خویش می فرمایند: فاطمه بسیار زود به شما پیوستند.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه امام علی(ع) مظهر صبر الهی بودند، گفت: اما حضرت در شهادت فاطمه زهرا(س) می فرمایند: بارالها صبرم لبریز شد و تنها چیزی که باعث دلداری من می شود آن است که از دست دادن شما مصیبتش بسیار سنگین تر است و ما خود را به آن مصیبت دلداری می دهیم بدان که فاطمه به مرگ طبیعی وفات نکردند و او را به شهادت رساندند؛ بنابراین حضرت به شهادت حضرت زهرا(س) اذعان دارند.

وی با تاکید بر اینکه محور رضایت الهی حضرت فاطمه(س) است، بیان داشت: پیامبر اسلام می فرمایند: حضرت فاطمه امانت الهی است اگر کسی حق ایشان را رعایت کند در اصل حقوق الهی را رعایت کرده است. امام علی(ع) زمان خاکسپاری می فرمایند من این امانت را به شما بازگرداندم و مصیبت من جاودانه است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با استناد به کلام امیرمومنان علی(ع) که فرمودند: من با نگاه کردن به فاطمه همه غم و اندوهم از بین می رود، اظهار داشت: بعد از شهادت حضرت امام علی(ع) خطاب به پیامبر اسلام فرمودند: یا رسول الله همه امت جمع شدند تا فاطمه را از بین ببرند؛ در اینجا مراد از امت تنها کسانی نیستند که حضرت را به شهادت رساندند بلکه آن دسته افرادی که در دفاع از ولایت سکوت کردند نیز در زمره این امت قرار می گیرند؛ یک انسان مومن نمی تواند در مقابل هجوم وحشیانه به خانه حضرت زهرا(س) سکوت کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: متاسفانه مردم برای باطل سریع جمع می شوند ولی برای حق این چنین نیستند و مصداق این سخن جنگ جمل است که هزاران نفر با فراخوان دادن یک زن جمع می شوند تا در مقابل امام علی(ع) بایستند در حالی که حضرت زهرا(س) که حق بودند کسی به ندای ایشان لبیک نگفت؛ دلیل طرفداری مردم از باطل به خاطر دنیا طلبی و قدرت طلبی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جریان سقیفه به بهانه اینکه فتنه به پا نشود برپا شد و حضرت زهرا خطاب به آنان فرمودند شما خود اساس فتنه هستید؛ پیامبر اسلام مسیر حق را مشخص کرده بودند تا مسلمانان از مسیر حق منحرف نشوند در حالی که مسلمانان با بی توجهی به این مساله راه انحراف را در پیش گرفتند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)