مهم‌ترین علل بروز آکنه و جوش روی صورت مردان+ راه‌های درمان


مهم‌ترین علل بروز آکنه و جوش روی صورت مردان+ راه‌های درمان

یک متخصص پوست و مو گفت: تجمع چربی و ترشح بیش از اندازه فولیکل باعث ایجاد جوش و آکنه همچنین تخریب بافت پوست می‌شود.

به گزارش ایران اکونومیست، تجمع چربی و ترشح بیش از حد فولیکول باعث ایجاد جوش و آکنه و تخریب بافت پوست صورت آقایان می‌شود، همین موضوع زندگی روزمره و اجتماعی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در مواردی باعث ایجاد اختلالات روحی و روانی در افراد می‌شود.

مجتبی قمری متخصص پوست و مو و عضو انجمن متخصصین پوست ایران اظهار کرد: در پزشکی به جای جوش «اسکار آکنه» گفته می‌شود، بروز جوش یا آکنه می‌تواند وابسته به تغییرات متابولیسمی در دوران جوانی تا کهن سالی باشد.

وی ادامه داد: اگر افراد مبتلا به بیماری خاصی نباشند، در هنگام آزاد شدن هورمون‌ها در دوران بلوغ، این جوش‌ها رشد فراوانی پیدا می‌کنند و همین اتفاق باعث ایجاد آکنه بر روی پوست می‌شود.


مهم‌ترین علل بروز آکنه و جوش روی صورت مردان+ راه‌های درمان

قمری تأکید کرد: برخلاف تصور عموم بروز آکنه یا جوش فقط به دلیل مسائل ژنتیکی یا دوران بلوغ نیست، اگر فاکتور‌های بروز اسکار آکنه در افراد ایجاد شود، روی پوست آقایان جوش‌های بزرگ با شدت و ماندگاری متفاوتی ایجاد می‌شوند.

عضو انجمن متخصصین پوست ایران ادامه داد: جوش یکی از عوامل مهم ایجاد ضایعه روی پوست بیماران است، علت مراجعه بیشتر آقایان به درمانگاه‌های پوست و مو به شکایت از اسکار آکنه مربوط می‌شود.

وی تأکید کرد: غدد سباسه تقریبا در همه جای بدن و در کنار فولیکل مو، « سبوم» ترشح می‌کنند که بر اثر ترشح بیش از حد این ماده، جوش ایجاد می‌شود.

جوش‌های چرکین عامل تخریب بافت پوست

عضو انجمن متخصصین پوست ایران بیان کرد: جوش‌های چرکین و التهابی سبب تخریب بافت پوست می‌شود که برای درمان محل تخریب شده پوست روش‌های غیرتهاجمی و جراحی به کار گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: اگر جوش‌های آکنه و تخریب پوست در خانواده افراد وجود داشته باشد، با کوچک‌ترین نشانه‌های بروز این عارضه پوستی برای پیشگیری از تخریب بیشتر پوست باید به پزشک مراجعه کرد.

قمری اظهار کرد: جای جوش‌های چرکی و سطح تخریب شده پوست بر روی صورت آقایان مانع از رشد مو در این محل می‌شود، به همین دلیل چهره آن‌ها از حالت طبیعی خارج می‌شود.


مهم‌ترین علل بروز آکنه و جوش روی صورت مردان+ راه‌های درمان

عضو انجمن متخصصین پوست ایران بیان کرد: درمان جوش و آکنه در سن ۲۰ سالگی بسیار راحت‌تر از سنین بالاتر انجام می‌شود، به همین دلیل متخصصان توصیه می‌کنند با مشاهده بروز جوش‌های چرکی و التهابی قبل از تخریب پوست به پزشک مراجعه کنید.

وی گفت: یکی از روش‌های درمان جوش و آکنه، تخریب سطح پوست به وسیله جراحی یا روش‌های تهاجمی است که در آن می‌توان پوست را به صورت عمقی تخریب کرد؛ در روش دیگر سطح پوست را به وسیله سوزن‌هایی تخریب می‌کنند که این مورد باعث بهبود و التیام جوش و آکنه می‌شود.

روش درمان ترکیبی پوست برای بهبود سلامت پوست

قمری اظهار کرد: در روش ترکیبی برای بهبود جوش آکنه در آقایان، دفعات مراجعه بیماران به درمانگاه‌های پوست و مو کاهش پیدا می‌کند، اما طول مدت درمان نسبت به روش‌های دیگر طولانی‌تر است.


مهم‌ترین علل بروز آکنه و جوش روی صورت مردان+ راه‌های درمان

عضو انجمن متخصصین پوست ایران یادآوری کرد: تغییرات ظاهری پوست صورت باعث کاهش اعتماد به نفس و بروز اختلالات روحی و روانی در افراد می‌شود، به همین دلیل قبل از وخیم شدن مشکلات پوستی باید به پزشک مراجعه کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مردان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی