فعالیت 31 مرکز شبانه‌روزی نگهداری از کودکان خیابانی


فعالیت 31 مرکز شبانه‌روزی نگهداری از کودکان خیابانی

مرکز ساماندهی و نگهداری کودکان کار در بندرعباس با ارائه خدمات روان‌شناختی، حقوقی و تربیتی به کودکان و خانواده‌های آنان راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسنا، رضا جعفری، رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در آئین افتتاح نخستین مرکز کودکان خیابانی در بندرعباس گفت: این سازمان قصد دارد با برنامه‌ریزی‌های متعدد ساعت کار این کودکان را کاهش دهد.

جعفری اظهار کرد: اکنون ۳۱ مرکز شبانه‌روزی نگهداری از کودکان خیابانی و ۵۱ مرکز روزانه حمایتی آموزشی در کشور فعالیت دارند.

وی بیان کرد: ۹۵ درصد کودکان خیابانی دارای خانواده هستند که حضور آن‌ها در خیابان آسیب‌های اجتماعی و کودک‌آزاری را به همراه دارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد قابل‌توجهی از این کودکان مورد خشونت‌های کلامی یا تحقیر قرار می‌گیرند که نیازمند توانمندسازی خانواده‌ها است.

این مقام مسئول بیان کرد: مراکز شبانه‌روزی حمایت از کودکان خیابانی خدمات آموزشی، پزشکی، تحصیلی، حقوقی و مالی را ارائه می‌کنند.

همچنین مدیرکل بهزیستی هرمزگان در این مراسم گفت: برای راه‌اندازی این مرکز یک میلیارد ریال از اعتبارات داخلی بهزیستی هرمزگان هزینه شده است.

غلامحسین رنجبر افزود: مرکز ساماندهی کودکان کار با ظرفیت پذیرش ۳۰ نفر در زمینی به مساحت ۱۸۰ مترمربع بنا شده است و دارای بخش‌های مددکاری، پرستاری و نگهداری است.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان خاطرنشان کرد: در این مرکز خدمات روان‌شناختی، حقوقی و تربیتی به کودکان و خانواده‌های آنان ارائه می‌شود.

رنجبر عنوان کرد: کودکان کار ۲۰ روز در این مرکز نگهداری می‌شوند و در این مدت کارشناسان بهزیستی خانواده‌های آنان را شناسایی و برای بازگشت کودکان خانواده‌های آنان را مورد حمایت مالی و معیشتی بهزیستی قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه هرمزگان اکنون ۴ مرکز شبه خانواده دارد که در بندرعباس واقع است، اظهار کرد: اگر خانواده‌ای شرایط مناسب نگهداری فرزند خود را نداشته باشد کودکان به مراکز شبه خانواده منتقل می‌شوند و تا توانمند شدن آن‌ها در این مراکز می‌مانند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش