واکنش آیت‌الله سیستانی به اظهارات ایران‌ستیزانه ترامپ


واکنش آیت‌الله سیستانی به اظهارات ایران‌ستیزانه ترامپ

گروه بین‌الملل ـ آیت‌الله سیدعلی سیستانی، مرجع شیعیان عراق، در گفت‌و‌گو با نماینده سازمان ملل متحد در عراق به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه کشورمان واکنش نشان داد.

واکنش آیت‌الله سیستانی به اظهارات ایران‌ستیزانه ترامپبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز؛ خانم «جنین هنیس پلاسچارت»، نماینده سازمان ملل متحد در عراق، امروز چهارشنبه (17 بهمن ماه) در گفت‌وگوی مطبوعاتی پس از دیدار با آیت‌الله سیستانی در نجف اشرف، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، گفت: آیت‌الله سیستانی ابراز امیدواری کرد که شاهد اقتدار حکومت عراق به ویژه در مبارزه با فساد باشد.

وی افزود: آیت‌الله سیستانی با تأکید بر ضرورت بهبود خدمت‌رسانی در عراق، اختلافات منفعت‌طلبانه سیاستمداران را مانعی جدی برای پیشرفت توصیف کرد.

نماینده سازمان ملل متحد در عراق افزود: تأکید بر اهمیت بازگشت آوارگان و بازسازی مناطق آزاد شده به عنوان اولویت‌ دولت، ایستادن در برابر رفتارهای غیر قانونی علیه شخصیت‎ها و گروه‎ها و پیگرد قانونی و قضایی عاملان آن از دیگر مواردی بود که آیت‌الله سیستانی آن‌ها را مهم برشمرد.
همچنین، به گفته پلاسچارت آیت‌الله سیستانی در این دیدار تأکید کرد تا زمانی که به حاکمیت عراق احترام گذاشته شود، این کشور خواستار ارتباط با همگان است و تبدیل شدن به پایگاهی برای آزار دیگران را نمی‌پذیرد.
این بخش از سخنان آیت‌الله سیستانی در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، مبنی بر اینکه پایگاه‌های آمریکا در عراق در راستای رصد فعالیت‌های ایران و نیروهای هم‌پیمان این کشور فعالیت می‌کنند، ایراد شد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق