کشته شدن 35 کودک در اردوگاه الهول واقع در شرق سوریه


کشته شدن 35 کودک در اردوگاه الهول واقع در شرق سوریه

دفتر سازمان ملل متحد در سوریه در گزارشی اعلام کرد 35 کودک سوری در اردوگاه «الهول» واقع در شرق سوریه جان خود را از دست دادند.

کشته شدن 35 کودک در اردوگاه الهول واقع در شرق سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی العهد نوشت: دفتر سازمان ملل متحد در سوریه گزارش داد: اقداماتی که نیرو‌های سوریه دموکراتیک «قسد» انجام می‌دهند باعث کشته شدن دست کم ۳۵ کودک در اردوگاه الهول شد.

در این گزارش آمده است: با توجه به افزایش ساکنان اردوگاه الهول، شمار آوارگان در این اردوگاه در دو ماه گذشته سه برابر شده و به ۳۵ هزار و ۵۵۲ نفر رسیده که بیش از ظرفیت این اردوگاه است.

طبق این گزارش تنها در دو هفته گذشته ده هزار نفر وارد این اردوگاه شده اند.

بر اساس این گزارش، از اوایل دسامبر (آذر ماه) تا ۴ فوریه (۱۵ بهمن ماه) ۳۵ کودک از جمله چند نوزاد در راه رسیدن به این اردوگاه یا پس از ورود به آن به دلیل سرمای شدید و وخامت حال آن‌ها جان خود را از دست داده اند.

این گزارش می‌افزاید: مسافت میان شهر «هجین» واقع در شرق دیرالزور سوریه تا اردوگاه الهول ۳۰۰ کیلومتر و دمای هوا در شرق سوریه شب‌ها نزدیک به صفر درجه است.

در نتیجه درگیر‌هایی که میان نیرو‌های سوریه دموکراتیک «قسد» و گروه تروریستی داعش جریان دارد، اردوگاه الهول روزانه پذیرای ده‌ها نفر از خانواده‌های آواره از استان دیرالزور است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس