به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی چهارشنبه در نشست صمیمی فرماندهان و مسئولان ارتش با مردم و اصحاب رسانه با بیان اینکه معنویت محوری در دستور کار ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، گفت : گسترش مطلوب معنویت از راه‌های مختلف در ارتش جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب آغاز شده است.

وی با اشاره به تربیت و آموزش کارکنان ارتش در حوزه قرآن و معنویت، یاد آور شد: تربیت 50 هزار قاری و فعال قرآنی، احداث 182 درالقرآن، 40 دارالتحفیظ و وجود 11 هزار و پانصد حافظ قرآن نیم جزء تا کل از دستاوردهای ارتش بعد از انقلاب اسلام است.


معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش افرود: تشکیل 20 هزار محفل انس با قرآن و آموزش حدود دو میلیون و پانصد هزار نمازآموز و تربیت های سیاسی و کسب بیش از 50 رتبه ممتاز در جشنواره‌های هنری و قرآنی در طول 4 دهه، افتخاری برای ارتش است. ارتش در سال 1372 مبتکر برگزاری مسابقات بین المللی قرآن ارتش های کشورهای اسلامی بود.
امیر سرتیپ دوم تقی خانی به اشتیاق کارکنان ارتش برای حضور در ماموریت های برون مرزی اشاره کرد و گفت: تاثیر این آموزش ها را می توان در حوزه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... مشاهده کرد که کارکنان ارتش برای حضور در ماموریت های برون مرزی چگونه مشتاق هستند.


وی گفت: تاکنون 100 هزار دقیقه تصویر در قالب مستند و گزارش از فعالیت های ارتش در سالهای گذشته تولید شده است.


سخنگوی ارتش خاطر نشان کرد: در طول این سال ها و به خصوص 18 ماه گذشته، ریل گذاری جدیدی در ارتش جمهوری اسلامی ایران شروع شده است و شاهد موضع گیری های دقیق و اقدامات اثرگذاری از سوی ارتش هستیم.


امیر تقی خانی به طرح های 14 گانه مصباح سازمان عقیدتی سیاسی اشاره کرد و افزود: این طرح ها از خوشایند سازی محیط خدمتی برای سربازان تا اعتلای پایگاه های بسیج کوی های سازمانی را در بر می گیرد.