چرا نبرد بر سر ساخت مسجد در آتن همچنان ادامه دارد؟


چرا نبرد بر سر ساخت مسجد در آتن همچنان ادامه دارد؟

روزنامه فاینشنال تایمز انگلیس در گزارشی به بررسی و دلایل به ثمر نرسیدن ساخت مسجد در آتن پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه خبری «عربی 21» روزنامه انگلیسی «فاینشنال تایمز» گزارشی را از ادامه درگیری درمورد مسجد آتن منتشر کرد و نوشت: با گذشت بیش از دو سال از تصمیم پارلمان یونان مبنی بر سرعت بخشیدن به ساخت این مسجد در آتن، درگیری بر سر ساخت این مسجد همچنان ادامه دارد.

در این گزارش آمده است: شهروندان مسلمان تا به امروز فضایی برای انجام اعمال عبادی خود در آتن ندارند و احساس می کنند که دولت یونان با آنان مانند شهروندان خود رفتار نمی کند و از سوی دیگر نیز فعالان راست گرای افراطی نیز مخالف ساخت مسجد هستند و با برپایی تظاهرات این اقدام را محکوم کرده و بر دیوارهای این مسجد شعارهای نژادپرستانه می نویسند.

در ادامه گزارش آمده است: با وجود آنکه بارها مراسم افتتاح این مسجد به تعویق افتاد، اما قرار بود تابستان آینده این مسجد افتتاح شود.

در همین راستا، سخنگوی وزارت آموزش و امور دینی یونان گفت: ساختمان مسجد آماده است و تنها نیاز به یک سری اصلاحات در منطقه اطراف آن دارد، اما مسلمانانی که در این شهر زندگی می کنند شک دارند درهای این مسجد برای اقامه نماز باز شود وبه ویژه اینکه عادت کرده اند نماز خود را در سالن و گاراژها بخوانند.

این روزنامه نوشت: «نعیم غندور» سرمایه دار مصری و رئیس انجمن مسلمانان آتن که سال ها است بر سیاستمداران برای افتتاح این مسجد فشار وارد کرده، گفته است: فرزندانم با دیگر کودکان یونانی در وضعیت مساوی قرار دارند، اما در امر نماز و انجام اعمال عبادی اینگونه نیستند، کودکان دیگر به کلیسا می روند در حالی که فرزندان ما باید برای انجام اعمال عبادی خود به پارکینگ و گاراژ بروند و این مساوات نیست.

این روزنامه همچنین در ادامه نوشت: مسلمانان طرح ساخت مسجد در آتن را در سال 1890 میلادی ارائه کردند که بارها این طرح به شکست انجامید و به نظر می رسد که راست گرایان افراطی نیز نقش مهمی در توقف اجرای این طرح دارند.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس